Ons jongste dochtertje gaat 1 dag per week naar het KDV, net als haar grote zus. Nu ging het maandenlang niet zo goed, daarna een paar weken beter en nu gaat het weer echt slecht. Volgens de leidsters huilt ze heel veel en hard, wordt snel boos en wil soms helemaal niks. Nou zit er best een kop op, maar dit herkennen we helemaal niet. Wat zou er kunnen zijn? Verlatingsangst? Gefrustreerd (ze kan nog niet lopen)? Teveel drukte? We denken erover om haar thuis te houden (mijn man kan thuis werken) en haar dan in januari weer te laten gaan. Ze gaat dan naar een peutergroep op een ander KDV, omdat grote zus naar school gaat.
Wat vervelend zeg.. Als ze in januari weer zal gaan, moet ze weer wennen... Ik weet niet of dat heel handig is. Maar aan de andere kant: als het nu ook altijd drama is, is het misschien geen slecht idee. Succes met de lastige keuze.
Ik vind het lastig. Vandaag ging wel weer redelijk. Donderdag moet ik naar het CB, dus zal het zeker even vragen!
mijn zoontje at niet en sliep niet in t begin op t kdv. toen ging een van de leidsters speciaal aandacht geven om met hem een band te kunnen bouwen. binnen n paar weken waren die grote vrienden. dus t ging daarna erg goed. hij is ook heel anders op t kdv. ze wisten niet dat hij al zoveel woorden spraak bijvoorbeeld. hij is terughoudend en is snel moe van de drukte. ze letten dan op dat hij niet helemaal zat wordt.
Ik hoor regelmatig dat 1 dag eigenlijk net te weinig is voor een kindje om zich thuis te voelen op een kdv. Er zijn zelfs kdv's die minimaal 3 dagdelen aangeven, dat dat voor het kindje beter is. Ik merk ook aan mijn kids dat ze na een vakantie of een weekje thuis veel meer moeten wennen dan de 3 dagen max. wat er normaal gesproken tussen zit.
Ik zou d'r voorlopig lekker thuis houden en dan in januari weer proberen,ze moet dan toch naar een ander kdv dus wennen moet ze dan toch ook.Mischien dat ze er dan wel aan toe is.
Bedankt voor jullie mening! Wat meerdere dagen betreft, daar zijn wisselende verhalen over. Een tante werkt bij een KDV en zij zegt dat sommigen kinderen nooit echt wennen,al komen ze 4 dagen en anderen doen easy-peasy 1 dag. Een leidster probeert inderdaad er meer tijd in te steken. Helaas gaat ze in het najaar met zwangerschapsverlof...(voor haar natuurlijk super!) We kijken het nog even aan...
Mijn zoontje (16 maanden) heeft er voornamelijk in de ochtend last van (bij wegbrengen dus, groot drama). Hij is erg huiliger, snel overstuur. Bij hem is het dan ook een teken van vermoeidheid en leggen ze hem op bed. Vaak gaat het daarna al beter. Maar op drukkere momenten zetten ze hem in de box zodat hij het overzicht houdt op wat er gebeurd. Dus hier is het een combinatie van drukte en vermoeidheid, waardoor hij het soms niet zo fijn vind. En ik denk zeker te weten ook het nog niet lopen. Dit was bij mijn nichtje namelijk ook. Maar zodra ze ging lopen was ze ongelooflijk vrolijk.