Ik heb het erg lang voor me uit geschoven Maar nu moet ik er toch aan geloven, moet gaan nadenken over de bevalling etc. Nou heb ik gelezen/ gehoord dat het goed is om met olie te smeren tegen uitscheuren. Maar waar koop je zuks? ik ben al bij een paar winkels geweest maar kan het niet vinden. Weleda zou dit hebben? Iemand een tip? Ik wil het liever gewoon zo uit de schappen kunnen pakken dan dat ik het aan zo'n jonge m... uit de winkel moet vragen. (ze zijn hier niet zo heel behulpzaam en snappen 9/10 keer niet waar je het over hebt..aarrrgh) x deb
Ik heb het gekocht bij de Etos. Stond gewoon in het chap bij de Weleda producten voor baby en moeder. Op het doosje staat perineumolie. Succes!
Jeetje, bestaat dat ook al. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar zou dat nou echt werken? Die produkten om straie tegen te gaan die werken namelijk ook niet. En dit is toch een beetje hetzelfde principe. Het moet de huid soepel maken. Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben. Groetjes, Linda
oke thanks dan ga ik daar wel ff kijken. ( volgens mij ben ik wel al bj een etos geweest.) Ja dit schijnt welk te werken. Dat die striea-smeersels niet werken dat heb ik ook gehoord.
via een collega van me, weet ik dat het wel degelijk werkt. een tenger meisje die niet uitgescheurd is bij een baby van 8 pond. en je kunt het kopen bij oa de etos.
die buikzalf van Zwitsal heb ik ook, is erg lekker, ik doe dat nog niet iedere dag, maar als ik meer buik krijg ben ik dat wel van plan. Wanneer moet je met dat perineumspul beginnen? Dacht toch ergens de laatste weken pas? Sijke
vanaf week 34... djezelf... vertel je ons of het werk ik ben er wel nieuwsgierig naar succes groetjes kimberly
Jeetje, nog nooit van gehoord... weer wat geleerd vandaag.. pff... wat je als zwangere wel niet allemaal moet weten..!
Hihihih ja hoor k hou jullie op de hoogte...Ik hoop echt dat het werkt, maar hoor er veel goede verhalen over. Mijn vk rade het me ook aan.
Tsja, het is wel een beetje een gênant product om te kopen maar heb hem ook al klaarstaan voor week 34. Heb bij dit zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet... Zal jullie over een tijdje laten weten of heeft geholpen!
het is ook meer dan smeren alleen, je moet echt alles uitrekken daar beneden en ik denk dat het daardoor helpt. Ik typ even de handleiding over: neem een aangename ontspannen positie in en zorg voor een redelijke hoeveelheid olie op uw duim. Breng uw duim 3 tot 4 cm in de schede en masseer de wand van de schede ritmisch en let ligte druk. Aansluiten masseert u het weefsel tussen schede en de anus voorzichtig tussen duim en wijsvinger. Dus ik denk dat het daardoor is dat het niet inscheurt en dat het daarom wel werkt. (Hopelijk, want daar hoop ik op )
Ik gebruik het ook sinds week 34. Ben benieuwd of het gaat werken. Bij het inmasseren lijkt het wel of het soepeler wordt. Maar ja je weet nooit echt of het aan de olie heeft gelegen natuurlijk, dat je niet bent ingescheurd.
oh ja is okzo, had er al over gelezen dat je van dat olie had voor het smeren van je perineum om uitscheuren te voorkomen. Moet ik ook nog maar even kopen. is altijd goed toch, en baat het niet,dan schaadt het ook niet! je kunt het altijd proberen. ze zeggen ook dat amandelolie wil helpen...... striae krijg je of niet, het is niet eens een kwestie van smeren meiden, het is onderhuids, dus je kunt wel smeren, maar vaak helpt het echt niet hoor. Ik smeerde al lang voor mijn zwangerschap mijn buik in met bodylotion en huidolie, ik heb tot nu toe nog geen striae. maa moet nog 5 weken. Een collega, kreeg uiteraard in haar laatste week nog even een paar mooie strepen, terwijl ze ook keurig netjes heeft gesmeerd! Ach zie het maar als een souveniertje van je zwangerschap. (okee niet zo'n leuk souveniertje dan) maar ja je hebt er wel een mooi kleintje voor terug he!