..........we hebben toch een dommig probleempje haha. Mijn man heeft een soort ombouw voor zo'n schommel geknutseld voor ons zoontje twee jaar geleden. Daar kon de babyschommel goed aan hangen. Het is dus een behoorlijk constructie in onze tuin. Harstikke mooi zou je denken. En dat is het ook. Maar nu het probleempje: Zoontje wordt bijna drie en wil graag op een gewone schommel gaan schommelen. Ik had er al eens eentje gekocht en die hebben we dus gisterenavond aan de haken gehangen. Maar nu is het touw veel te kort! De schommel hangt dus veel te hoog, waardoor hij er nooit zelf op kan komen (ja, als hij 12 wordt ongeveer......) Weet iemand of je die touwen kan verlengen? En waar ik van dat soort touw kan vinden? Op internet werd ik niet veel wijzer.....
Ik heb hier een site gevonden met verlengtouwen Schommel accessoires - HetNieuweTuinbeleven.nl Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Verlengtouwen of ketting. Ketting is het beste. Dat bovenaan bevestigingen. Gaat door het schommelen en schuren langer mee dan touw.
even naar de bouwmarkt, touw genoeg daar en anders een ketting gebruiken (ook te koop bij de bouwmarkt) en daar een rubberen "hoes" omheen doen zodat hij niet met zijn handjes de ketting vastpakt en het risico heeft een velletje ertussen te krijgen.
Nu ben ik wel benieuwd naar een foto van de ombouw van je schommel Wij hebben hier een gekochte houten speeltuig en als ik de schommel op het langste zou hangen, hangt hij echt tot op de grond.
Foto vanuit de luie hangbank binnen genomen: hier de ombouw en zie de schommel (door de rugleuning van de tuinstoel heen)