Hoi hoi, Met welke leeftijd mogen de kleintjes brood eten? Laatst hoorde ik op het CB dat ik wel een broodkorstje van een dag oud mocht gaan proberen. Kan je het beste wit of bruin brood geven? Kan het brood beter een dag oud zijn? En wat doe je er dan op? Ik ben namelijk erg bang dat Britt het niet goed wegkrijgt en er in stikt. Krijg het al benauwd van het idee alleen al.
ze mogen inderdaad al een korstje brood. Daar sabbelen ze lekker op. Beleg hoeft dan nog niet. Geef nu ook al af en toe hele kleine stukjes brood met een beetje beleg. Soms kokhalst Nathan inderdaad nog een beetje maar meestal gaat het al best goed. Ze moeten wel echt wennen aan stukjes. Het is trouwens zo dat ik het inderdaad benauwder heb als Nathan.. Hij kokt het uit en graait dan alweer naar het volgende stukje
Je kan beter bruin brood geven, en idd ook beter geen heel vers brood. Van een dag oud is prima, maar 2 dagen oud kan ook! Als je het zelf nog niet wil, kan je ook nog best een paar weken wachten met brood geven hoor! Wij zijn zelf met 6 maanden begonnen met eerst een korstje en omdat dat zo goed ging (en Milan het heel lekker vond) hebben we al snel een hele boterham gegeven. Wat je zou kunnen doen als je nog niet zo goed durft: het korstje eerst in de melk soppen. Daar wordt het al lekker zacht van.
Wij zijn met 6,5 maand met een boterham begonnen. Was een dag oud en gewoon tarwe brood, gewoon in kleine stukjes met boter erop.. Meneer at zo een halve boterham op dag 1. En een hele op dag2. Het CB advies was vanaf 6 maanden korsten en papgranen, en vanaf 7 maanden een boterham. Zodat ze kunnen wennen aan die granen..
Ik ben vanaf 6 maanden voorzichtig brood gaan geven, en sinds een tijdje eet hij tussen de middag een heel broodje, bruin brood (geen volkoren), ik doe er smeerkaas, yoghurtspread, leverworst, appelstroop of jam op. Gaat heel goed, hij kokhalst soms wel, maar dat lost hij zelf op, de eerste keer schrok ik heel erg, maar nu vind ik het niet zo eng meer.
wij zijn rond 7 maanden begonnen met gewoon sneetje brood....met boter eerst en daarna met smeerkaas, leverworst en hier vindt ze kwark op haar brood ook lekker. Ik maakte het brood wel een beetje vochtig met de melk ging beter hier!!!