wij gebruiken de avent natural flessen en met de laatste voeding gebruikte we altijd rijstebloem er door heen zodat ons zoontje gelijk in slaap viel met de fles. Dit deed ik altijd met speen 1 en het laatste beetje wat te dik was door de 3 standen speen. Nu is hij 6 maanden en ben ik overgegaan naar de fijne granen pap, deze past niet door speen 1 en 2, dus dacht dan gebruik ik gelijk de 3 standen speen, echter heeft hij dan met 5 minuten zn fles leeg en voelt zich niet voldaan, blijft huilen en valt niet in slaap. Nu heb ik vanmiddag speen 3 gekocht dacht misschien is dat de oplossing maar ook daar krijgt hij niets doorheen, het lijkt wel of de vezeltjes voor de gaatjes blijven zitten. En is het erg als ik rijstebloem blijf gebruiken ipv fijne granen pap? Hij krijgt een fles van 180+6 met drie schepjes fijne granen, heeft iemand nog suggesties wat ik kan doen?
Ik kan je (nog) niet helpen, maar lees wel mee! Ik gebruik dezelfde flessen en nu met 3+ speen geef ik 180+6 schepjes + 2,5 (grote) theelepel met rijstebloem. Was zelf ook al erg benieuwd naar welke speen ik nodig zou hebben voor pap. Liefs,
Ik gebruik de difrax wide fles en dan de L speen. Fles gaat idd sneller leeg. Maar ik drink ook sneller een milkshake dan water. Zal er wel bijhoren.
En een wat oudere speen zelf t gaatje groter maken zodat de vezels erdoor passen? Je hebt ook van die kant-en-klare pakjes pyamapap, maar is vrij zoet. Ook van die pap die je met alleen water moet aanmaken, die is ook gladder als de gewone pap. Ikzelf voegde vaak minder vezels/pap toe als op de verpakking stond...dan lukte t wel
heb inmiddels in speen nr 2 een sneetje gemaakt, nu passen de vezels er doorheen en doet hij 15 minuten over zijn fles.
Is die pap nog wel nodig voor het slapengaan? Als ze wat ouder worden en meer dingen eten zie je vaak dat kinderen juist last krijgen van pap uit een fles. Fijne granen gaan gewoon gemakkelijker vanaf een lepel. Maar als je pap in de fles wilt blijven geven, dan kun je gewoon bij rijstebloem blijven.