Nadat Vince rare reacties kreeg van nutriton terwijl hij aan hypo allergene voeding zat voor KMA ben ik hiermee gestopt een tijdje geleden. Hij begon er erg van te spugen (zou juist niet mogen) en kreeg uitslag op zijn wangen. Echter kreeg ik veelal te horen dat dit niet kon van de nutriton en het waarschijnlijk oude reacties waren op de koemelk. Vanavond heb ik een klein schepje op een volle fles (200cc) gedaan om te bevestigen of het wel of niet van de KMA kwam of de nutriton. Zijn huidje zag er nu erg rustig uit en hij heeft de afgelopen dagen niet tot nauwelijks gespuugd dus dat was verder ook heeel rustig. Tijdens het laatste beetje van de fles begonnen zijn wangen al rood te gloeien. Na de fles veel de tong uitsteken en kokhalsen. Gelukkig niet gespuugd. Maar het lijkt mij wel duidelijk. Beide wangen rood en misselijk... Hij is ook allergisch voor nutriton. In Nutriton zit GEEN koemelkeiwit. Zijn er hier meerdere mama's met kindjes die ook allergisch reageren op nutriton? Hebben die ook nog andere allergieen?
Mijn zoontje kreeg ontzettende krampen van nutriton. Ik heb het 1x geprobeerd en nooit meer, dus weet niet of hij andere reacties zou vertonen. Hij reageert verder op pure koemelk (maar geen kma), ei, aardbei. Maar als je indje kma heeft, is het eigenlijk te verwachten dat ie op verschillende dingen zal reageren. Zijn darmen zijn heel gevoelig.
Lijkt me een overduidelijke reactie. Kinderen kunnen nou eenmaal ook reageren op iets waar anderen niet snel op reageren. Maar als indikken op zich niet meer nodig is voor het spugen, dan zitten jullie toch op de goede weg. Zou met de introductie van vast voedsel wel heel voorzichtig en stap voor stap beginnen!
Ja het cb zei tegen mij dat hij daar eigenlijk niet op kon reageren. Bijvoeden ben ik echt alleen van plan i.o.m. een dietist(e). Zo reageerd hij ook altijd met uitslag als er veel melk uit zijn mondje loopt. Aan die mondhoek en die kant van de kin komt een behoorlijke plek met uitslag. En dat terwijl hij Friso Allergy Care kreeg. Nu net de 1e fles Neocate gegeven en hij heeft de fles zelf nog nooit zo rustig gedronken. Dit terwijl ik nog de flessen aan het uitkoken was en het water aan het koken was voor de fles. Hij moest dus best lang wachten en had mega honger. Maar de andere flessen dronk hij altijd onrustig en vaak de fles eruit duwen enzo. Om maar niet te spreken over de voeding die hij als eerste kreeg. Wat een drama was dat.
Zou goed kunnen. Dat van dat spugen klinkt bekend. Onze oudste spuugde veel en kreeg van cb en huisarts ook nutriton geadviseerd. Spugen betekende bij hem dat de melk in zijn keeltje omhoog kwam en uit zijn mond liep, met nutriton spuugde hij met een boog, het spoot er echt uit. Toen hij 7 weken was heeft hij een week ter observatie in het ziekenhuis gelegen en daar probeerden ze weer nutrition. Met twee voedingen had de ka het wel bekeken; hij kon er niet tegen.
Mijn dochter spuugde eerst heel erg echt met boog ook, we zijn toen Nutrition gaan gebruiken en ze hield godzijdankt alles binnen. Nu 3 weken verder begin ik me twijfels te krijgen over het spul en doe ik steeds minder bij elk flesje om het af te bouwen. Maar der linker wangetje zit onder de uitslag/puistjes sinds een paar dagen en het bemoeilijkte ook haar ontlasting, dan nogniet gesproken over haar kramp aanvallen.. Hebben jullie het flesje wel is laten staan met Nutrition? Ik schrok wel, het word een soort heeeeele dikke, nogal plakkerige substantie.. Ik doe ook nog is veel minder in haar fles dan op de verpakking staat. Maarja, geen wonder dus dat ze kramp krijgen en niet kunnen poepen ervan..
@ chai: ik vind het wel meevallen hoor. Als we de maximale dosering gebruiken, dan wordt het erg dik inderdaad. Maar met de lagere dosering vind ik het niet erg vreemd uitzien ofzo. @ TS: ja dat kan, al komt het heel (!) weinig voor. Ik heb het nagevraagd bij de kinderarts omdat ik het had vernomen.
Mira krijgt er rode uitslag van op haar gezicht. Ik heb het vandaag niet gebruikt en haar ontlasting gaat veel makkelijker en de rode uitslag is zo goed als weg. Bij mij komt het ons huis niet meer in..
Bij mijn dochter word de uitslag ook minder sinds ik afbouw, ga het nu helemaal niet meer gebruiken. Ze had zelfs een dag geen ontlasting gehad en sinds ik minder gaat het veel beter. Hier komt het ons huis dus ook niet meer in. Het was mooi voor toen ze nog heel erg spuugde, maar voor op de langere termijn vind ik het echt slechte bijwerkingen hebben.
Dit is nu de tweede dag dat we het niet gebruiken en ze drinkt veel beter. De uitslag is ook zo goed als weg. Inderdaad; Als oplossing voor even is oké, maar voor de rest is het gewoon vies spul.
Ik heb inmiddels 2 keer geprobeerd de fles in te dikken met tapiocameel op aanraden van de KA. Hier kon hij niet op reageren. 1e keer weer gloeiende wangen en volgende dag veel meer eczeem. Vandaag weer geprobeerd want ik moet maandag naar de KA en wou zeker zijn dat het daarvan kwam. Weer rode wangen (tijdens de fles al), triest gezicht (niet meer lachen) en heeeeeel onrustig. Dat probeer ik nu dus ook niet meer. Op de Neocate doet hij het helaas ook niet goed. Heeft nu al 2 weken slijmerige ontlasting en sinds 1 week spuugt hij ook slijm (als er voeding terugkomt na de voeding is dit met veel slijm). Hij is NIET verkouden. Ook nog steeds wat eczeem op zijn wangen en echte gilmomenten. Ook snachts is het een drama sinds hij slijm spuugt. De eerste uren slaapt hij goed maar daarna is hij mega onrustig. Blijf wel 50x die speen geven. Als hij die heeft dan slaapt hij direct weer, maar binnen 2 minuten is het weer raak. Overstrekken en kronkelen is nog altijd aan de orde. Wel heeft hij sinds de Neocate ook goede momenten. Zeker een paar uur per dag dat hij echt redelijk rustig is en veel lacht. Deed hij voor de Neocate nauwelijks.
Overleg of in dat geval als er ingedikt moet worden Gelilact een optie is. Dat is in Nederland niet, maar in België wel verkrijgbaar. Het is op een heel andere basis als nutriton, maar het dikt ook in. Zijn er naast voeding nog andere dingen waar je kind allergisch op kan reageren in de omgeving? Ik denk dan aan dingen als huisdieren, huisstof, bepaalde bomen en planten, geuren van schoonmaakmiddelen of lichaamsverzorging of wasmiddel enzo?
geen huisdieren, gebruik niks met parfum voor hem, maar huisstof zou zeker kunnen. we hebben vloerbedekking in de slaapkamers enzo. hij heeft nu inmiddels weer nieuwe eczeem door de tapiocameel.
Mijn zoontje krijgt ook verstopping en harde ontlasting van Nutriton. Had eerst een combinatie van Nutrilon standaard met Nutriton, na 2 weken verstopping. Op advies van het cb over op Omneo met Nutriton en weer na 1,5 week verstopping. En ik geef maar 1 schepje op 150 ml....Dus Nutriton (jbpm) komt er hier ook niet meer in.
Ik denk dat als je zeker wilt weten of de eczeem en gloeiende wangen van het jbpm komt, je eerst moet uitzoeken of het niet van de flesvoeding kan komen. Dus: die eerst 2 weken geven en laten beklijven. Dan kan je de nutriton provoceren en elimineren. Ik vind een overgevoeligheidsreactie op jbpm niet gek; het bestaat uit eiwitten en iedere voedselallergie is er een voor eiwitten. Bovendien is het een zwaar verteerbaar en voedzaam goedje en veel te heftig voor nog onrijpe babydarmen. Tapiocabloem is gemaakt van de cassaveknol en die is eiwitarm.
Eczeem en gloeiende wangen kwamen van de tapiocameel. Dit heb ik nogmaals geprobeerd nadat hij 2 weken aan de Neocate zat. Van JBPM krijgt hij echt enorm rode en opgezwollen oogleden, gaat mega spugen en krijgt daarnaast nog erge eczeem. Maar vooral de opgezwollen oogleden duiden volgens mij op een allergie. Dit krijgt hij ook van koemelk namelijk. Maar ja... ik hou het nu maar gewoon zonder verdikking want Vince valt sinds gisteren niet meer in slaap met de S speen. Het duurt wel meer dan een half uur dan het voeden, maar hierdoor spuugt hij minder.
Als het zonder kan, dan is dat het beste, hoe minder dingen hij binnen krijgt waar hij op reageren kan hoe beter!