Mijn kleinste drinkt vanaf een weekje nu ook af en toe een flesje diksap, hij vind het heerlijk en vooral met het warme weer drinkt hij wel meer. Mag hij wel diksap naast de 800 cc opvolgmelk?
Ja hoor maar het moet niet teveel ten kosten gaan van de opvolgmelk. Met 6 maanden is 600 -800 ml heel mooi. Probeer ook gewoon eens water en thee. Het wennen aan zoet hoeft een baby niet (moedermelk en flesvoeding zijn beide zoet). Pure smaken leren waarderen is heel waardevol.
Haha mijn kleine krijgt nutramigen en dat is alles behalve zoet hij blijft gewoon zijn flessen drinken maar krijgt tussendoor dan diksap. Water met thee zou ik ook eens kunnen proberen, mag elke thee gewoon?
In het begin is het beste om hele slappe kruidenthee te geven, maar vrij snel mag vrijwel elke thee, liefst zonder theïne.
Elke thee mag. Slap zetten, niets toevoegen. Als je wilt kan je kijken naar een theine vrije thee maar dit hoeft niet... de hoeveelheid die een baby binnen krijgt is zo klein.
Hou er rekening mee dat een kind niet meer dan 200cc aangelengde diksap per dag mag, omdat anders de kans op peuterdiarree erg groot wordt!