Hoi, Ik heb twee maanden geleden een nieuwe telefoon gekocht bij een winkel, maar deze is nu al niet meer goed. Hij loopt erg vaak vast en de stemmen van mensen waarmee ik bel worden vaak vervormt. Nu ga ik morgen weer terug naar de winkel omdat er nog garantie op de telefoon zit, maar ik vroeg mij eigenlijk af of ik er ook voor kan kiezen om een andere telefoon te kopen? Ik hoor graag of mensen hier ervaring mee hebben. Kan natuurlijk afwachten tot morgen maar ik ben te nieuwsgierig .
Heb je het over een mobiele telefoon? Zo ja, los toestel of in combi met abonnement? In mijn geval werd de telefoon ter reparatie opgestuurd.
Sorry, ik ben inderdaad niet helemaal duidelijk geweest. Het gaat om een mobiele telefoon die ik los heb gekocht. Zonder abonnement dus.
Na twee maanden kan je niet meer ruilen tegen een ander product. Het defecte toestel zal ter reparatie opgestuurd worden.
Ik koop elke keer een los toestel en ik ken het probleem. Ik vraag altijd aan de verkopers; blijft de snelheid van de telefoon altijd zo? En dan kijken ze me altijd aan alsof ik zojuist de meest rare vraag ooit heb gesteld. Natuurlijk zeggen ze altijd "Ja, absoluut" Helaas praten ze poep, want alle telefoons worden langzaam, lopen vast en crashen na 2 tot 4 maanden na aankoop. Ik had een LG, deze liep na 2 weken constant vast. Ik had een Samsung, deze chashte na 3 maanden. Ik had een IPhone 4, geweldig ding! Nooit last van gehad. (Behalve dat hij erg gewild was, en dus is gestolen) Nu heb ik een Wiko met Android. Ik heb hem nu 4 maanden. DRAMA! Loopt vast, start opnieuw op zonder reden.
Bedankt voor jullie reacties. Ik had gehoopt dat ik een andere mocht kopen omdat ik het vertrouwen eigenlijk gelijk kwijt ben in het merk. Maar hopelijk had ik gewoon een telefoon die wat slechter was en is hij wel weer goed als hij gemaakt is. Vind 2 maanden namelijk veelste snel. Balen dat jij zo vaak pech hebt ShampooL! Voor mij is dit gelukkig de eerste keer. Met iPhone inderdaad ook nooit last gehad. Heb zelfs nog de iPhone 3 die ik nog als ipod gebruik en werkt nog perfect.
De winkel mag hem eerst ter reparatie aanbieden. Maar mocht het daarna weer gebeuren dan heb je recht op een ander toestel of zelfs je geld terug. Hier staat wat informatie https://www.jurofoon.nl/consumentenzaken/garantie.asp Mn moeder heeft dit ook gehad zelfs 2 keer nu een andere telefoon en geen problemen meer mee.
Alle telefoons worden volgens mij langzaam en gaan vast lopen, welk merk dan ook. 2 jaar is echt wel max om met een smartfoon te doe,tenzij je het niet erg vind dat je een sloom apparaat hebt. Ik heb wel is gehoord dat het komt door alle updates, of dat waar is weet ik niet.
Met 2 jaar kan ik nog wel leven, maar 2 maanden en dan al problemen vind ik zelf best snel. Zou best kunnen dat het inderdaad door updates komt. Die vragen volgens mij ook steeds meer van je telefoon.
Ja ligt ook wel een beetje aan het toestel de goedkopere zijn sneller ''oud'' Ik heb liever dan mijn s3 het ook wat langer gaat duren, is toch een toestel van 600 euro (al heb ik dat er niet voor betaald) dan vind ik 2 jaar ook nog kort!
Wat Marlijn zegt. Maar als de winkel echt goede service biedt kunnen ze je natuurlijk nu al uit coulance een andere telefoon laten uitkiezen. Altijd het proberen waard.
Ligt ook aan hoe een goede foon je hebt, hier al 2 jaar een Samsung note 2 en ik download er films mee, maak miljarden foto's etc etc en ik heb serieus nog nooit een vastloper gehad. Januari de Note 4, ik zweer erbij