7 jaar en 2de volwassen molaar??!!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door JJ1980, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Bij het tandenpoetsen geeft mijn dochter van net 7 aan last te hebben achter haar achterste definitieve kies. Blijkt dat er aan beide kanten punten van nieuwe kiezen doorkomen :(
    Ze heeft dan een rijtje van 4 kiezen.
    Volgens google hoort ze deze te krijgen tussen 11-13 jaar.

Morgen even langs de tandarts. Herkent iemand dit?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mijn dochter heeft alle volwassen kiezen al...8 stuks, het is anders dan het hoort maar komt wel vaker voor.

Ze gaf van de week weer pijn aan en nu zag ik nog meer puntjes erachter....mogelijk verstandskiezen??

Maar de tandarts gaf vorig jaar ook aan dat ze een foto moet maken omdat het kon zijn dat haar nieuwe kiezen niet wisselen maar erachter door komen...ze zijn mogelijk gaan wandelen. Het word dus in de gaten gehouden. Foto zou pas over een paar jaar nodig zijn, eerder doen ze er niks aan of ze moet last hebben.

Waar we wel op moeten letten, extra poetsen....want de glazuur laag slijt nu langer omdat ze er al zijn ipv op latere leeftijd.

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dank je wel, Antaris. Gek dat ze er zo vroeg zijn, he?! Vind mijn dochter ook wel een beetje puberachtig en ze zit volop in de puistjes. Hopelijk heeft dit niets met elkaar te maken.

Ik heb de tandarts gebeld, ze gaan het overleggen en bellen vandaag even terug.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Heeft ze ook vet haar? En haargroei op benen en private delen? Meer als dons? Voel je ook schijven in haar borstjes? Dus niet zacht?

Anders zou ik even langs je huisarts gaan want misschien is ze vervroegd in de puberteit. Ik heb dat ook even na laten kijken maar hier gelukkig niet!

Kennis haar dochter met 8 jaar al ongesteld......😱

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Schijven in de borsten voel ik niet. Zweetlucht ruik ik af en toe. Haar haar is idd wat sneller vet. Donshaartjes heeft ze, maar daar blijft het ook bij. Ik heb een tweetal maanden geleden al een topic hierover gemaakt, omdat ik wat zorgen had. Overleg gehad met de schoolarts, maar zolang ze geen borstgroei had was er niets aan de hand. Wellicht toch maar even langs de huisarts schieten dan :cool:

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ja bloedtesten op verhoogde hormonen is klein iets.

Wil niet zeggen dat het dat is hoor!!

Kiezen kunnen ook gewoon vroeg zijn 😂 net zoals mijn dochter.

7. Deliana

Deliana Niet meer actief

Mijn dochter had haar 2 onderste kiezen al met 5,5 volgens onze tandarts niets bijzonders en komt dat wel vaker voor. Hij zei inderdaad wel dat we heel goed moeten poetsen ivm met slijtage glazuur omdat ze zo vroeg door waren.....

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dus dan had jouw dochter ook al een rij met 4 kiezen voor de 6 jaar?
    Dus de twee nog niet gewisselde melkkiezen en daarachter de twee volwassenkiezen?
    Is het gebit van jouw dochter recht? Het lijkt mij dat er hierdoor wat tanden in de verdrukking gaan komen....

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het lijkt mij wel dat de tandarts dit even moet zien.
    Onze zoon is bijna 12 jaar en heeft deze laatste kiezen nu ook.De laatste is nu bijna helemaal door het tandvlees.
    Hij heeft nu zijn hele melkgebit gewisseld voor een blijvend gebit.Het valt mij echter wel heel erg op dat zijn kiezenrij nu flink aan het verschuiven is en dat zijn snijtanden te dicht op elkaar komen te staan.Hij gaat ook over niet al te lange tijd beugelen.
    Ik ben benieuw wat je tandarts erover zegt maar ik vind het erg vroeg want ik vond mijn zoon al vroeg met 11 jaar terwijl er voor deze kiezen 11-13 jaar staan.

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Tandarts vond het erg vroeg, maar het gebeurt wel eens. Als mijn dochtr last/pijn gaat krijgen mogen we gerust langs komen. Ze kan niets trekken oid, dus als de rest gaat verschuiven is dat dikke pech maar niets aan te doen :(

11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ja dat klopt. Ze heeft alleen haar 2 ondertanden gewisseld, verder nog steeds niets. (Hoektanden onderin wiebelen wel al een beetje). Haar tanden staan allemaal recht ook.

Volgens de tandarts (2x geweest sinds doorkomen kiezen) ziet haar gebit er netjes uit. We poetsen dus gewoon goed en wachten het verder maar af....

12. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Onze dochter van 7 heeft de 4 boven en ondertanden gewisseld en inmiddels zijn er ook 2 kiezen uit. En zijn daar ook weer nieuwe voor in de plaats gekomen. Volgens onze kon het geen kwaad. Kon ze lekker snel aan de beugel hihi

13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Je bedoelt dat je dochter haar kiezen heeft gewisseld, toch?
    Dat heeft mijn dochter nog niet, ze heeft nu 4 kiezen op rij. Dus het enige wat ze er nog achter kan krijgen zijn haar verstandskiezen.....
    Ze moet haar melkkiezen (premolaren) nog wisselen.

Deel Deze Pagina