Hi meiden, Zijn er hier ook baby's die heftig reageerde op peer? Mijn mannetje heeft KMA en zodoende geef ik voeding in samenspraak met een dietiste. Ben begonnen met bloemkool, broccoli en wortel. Van elke groente de eerste dag een theelepel, 2e dag twee en derde dag 3. Ging prima, alleen de roccoli vond het mannetje niet echt lekker. Toen naar fruit. Gister begonnen met peer, gisteravond dacht ik al uitslag te zien en ja hoor vanochtend onder de uitslag! Vannacht werd hij ook echt krijsend wakker, het krijsen dat hij ook had toen hij op de hypo-allergrne voeding zat, echt krijsend van pijn... Daarnaast ook beetje benauwd maar dat neemt wel af! Hebben meer baby's last gehad van een allergische reactie op peer?! En zijn er toen andere groente/fruitsoorten die je moest mijden of waarbij je ook uitslag/krampjes/benauwdheid merkt? Om half 4 kan ik pas naar telefonisch spreekuur bellen, vandaar dat ik de vraag hier neerzet! Vandaag iig even geen fruithapje.
Ja mijn dochtertje Zij heeft ook kma..en de eerste keer reageerde ze ook heel heftig op peer. Vorige week heb ik t weer s geprobeerd maar nu gaat het goed
Dat zou bij mijn dochter ook wel eens kunnen zijn. Haar eczeem is ook wee mega uitgebreid. Maar kan ook door de warmte verschillen komen
Niet met peer, hier wel met appel. Vervelend als zo ongeveer in alle potjes (zelfs groenten) appel zit.
Ik maak ook alles zelf, maar heel af en toe zou het wel eens handig zijn, op verplaatsing of zo. Niet dus.
Ja snap ik! Is wel ook in "onze" voedingsmiddelen dat er heel vaak appelsap ofzo inzit in bijv. vruchtensap
Oudste had ook KMA en reageerde ook sterk op peer. Vergelijkbare reactie als op koemelk. Pas met 14 maanden kon ze tegen peer.
Oudste had KMA. Hij reageerde op veel fruit voor zijn eerste jaar, waar onder peer. Inmiddels kan hij alle fruit eten.
Hmm.. Dietiste zou me vandaag terugbellen, gister scholing... Vraag me af of ik nu met meer fruit moet oppassen, of misschien wel andere groenten mag gaan proberen omdat fruit toch wel allergie-gevoelig is. Net gebeld: ik mag weer verder groente proberen (courgette en bijv wortel/aardappel) fruit maar even laten en mogen beginnen met papfles obv zilvervliesrijst... Dus maar eens kijken wat dat morgen wordt!