Ik lees hier heel vaak dat jullie baby's met de pot mee eten. Maar hoe doen jullie dat concreet? Zijn jullie dan zo vroeg thuis van het werk? Ik pik na het werk mijn dochter op in de opvang en ben dan pas om half 6 à 6 uur thuis. Maar mijn dochter ligt ten laatste om 19u in bed. Dus voor meer dan wat spelen, eventueel een bad en dan haar laatste fles is er echt geen tijd. Ik heb geen idee hoe ik haar dan met ons moet laten mee eten?
Lukt hier ook lang niet altijd hoor.. Mees eet meestal rond 18.00 uur zijn groente. Mijn man is vaak pas rond 18.30 thuis, voor we dan eten is het helemaal laat voor hem. Op de dagen dat we thuis zijn met hem (dinsdag, vrijdag, zaterdag en zondag) proberen we wel tegelijk met hem te eten.
Op de dagen dat er iemand bij ons thuis is eet hij gewoon met ons mee rond 17.15 uur. Op de dag dat hij op de opvang zit dan eet hij daar, ik maak eten klaar de dag ervoor en geef dat mee aan de opvang. Gelukkig geven ze daar warm eten. Ik ben dan ook pas met hem om 18.00 uur thuis en dan heeft hij al hele erge honger. Mijn oudste eet het liefste helemaal geen avondeten dus hij moet altijd met ons mee eten en hem maakt het niet uit hoe laat het is, honger heeft hij nooit heb ik het idee.
Wij eten bijna altijd tussen 18.00 / 18.30 uur, dus dat is hij gewend. tot nu toe heeft hij daar nooit last van gehad. Tussen 19.00 / 19.30 uur krijgt hij nog een fles en gaat dan naar bed.
Hier eet ze om 18u met de pot mee.. Dan om half 18:30 ouchen nog even spelen en om 19:30 der Laatste fles en naar bed. Hier redden we het altijd
Ik werk niet en wij eten 18/18.30, dat is dan met z'n tweeën of als man op tijd is met z'n drietjes, en hij gaat 19.45 naar bed. Bad doen we 's avonds of 's morgens, net hoe het uitkomt.
Snap je probleem... Je wilt natuurlijk het samen eten aan wennen en dat is lastig als jullie zo lat eten, zeker als er relatief vroeg nog een fles in moet. Ik zou het voor nu zo laten en op t moment dat je de laatste fles er af gaat latenngewoon nog een tussendoortje geven smiddags en dan met jullie mee eten, dan heb je niet t probleem dat er nog eennfles ingestampt moet worden
Zo kan je de fles van in de middag vervangen door wat kleiners zodat hij rond 17.00 - 17.30 honger heeft. Dan kan iemand hem eten geven (kdv, oppas, etc). Onze uk at om 17.00 en ging daarna nog anderhalf uur slapen in het begin. Nu eet ze met ons mee omdat ze het langer volhoudt om wakker te blijven.
Het maakt me op zich niet zo veel uit. Ze eet 's middags flink groenten bij de onthaalmoeder en in de namiddag fruit, zoals alle andere kindjes. Maar ik vroeg me gewoon af hoe jullie dat dan doen, als jullie baby zo vaak met de pot mee eet. Vroeger thuis of baby later naar bed dus. Daar valt allebei niks aan te doen hier, dus laat ik het maar zo.
Mijn man werkt van 7.30-16.15u dus die haalt op mijn werkdagen de kids tegen 17u op. Zorgen dan voor makkelijk eten en zetten dat zonodig 's avonds klaar. Ik werk wisselende tijden en meestal zo'n 8 dagen achter elkaar. Soms ben ik wat vroeger, soms wat later en dan hebben zij al gegeten.
Hier eten we nu meestal ook om 18u... Hierna is het meestal nog even spelen, dan in bad/douche en dan naar bed (19-19.30u)! Toen ze kleiner was haalde ze het niet tot die tijd en at ik vaak met haar eerder of ze at zelf eerder... Nu haalt ze het gemakkelijk tot die tijd!
Als ik overdag werk ben ik zowieso rond 16.00 thuis (heb ik m'n dochter al opgehaald, dat is 3 minuten lopen vanaf m'n werk). Mijn man is meestal ergens tussen 16.00 en 18.00 thuis. Mocht het echt later worden eet ik alvast met m'n dochter OF ik geef haar een hapje uit de vriezer en leg haar op tijd op bed en eten we samen. Als we samen eten is het ergens tussen 17.00 - 17.30. Mijn man is gewend pas om 18.00 te eten maar dan komt het schema van m'n dochter in de war. Ze wordt namelijk tegen 18.00 echt moe en slaapt dan nog zo'n 45 minuten tot 1 uur. Mocht ze haar slaapjes verzetten kunnen we altijd nog weer later gaan eten. Ze gaat overigens daarna douchen met 1 van ons of in het badje en krijgt om 19.30 haar laatste fles. Rond 20.00 - 20.15 ligt ze in bed en tukt ze tot ongeveer 6u de volgende ochtend.