koemelkvrije tussendoortjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door Daenerys, 2 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames
    Mijn dochtertje heeft koemelk allergie en krijgt al verse fruit en groente maar Ik zou haar Ook wel eens een koekje of iets om te sabbelen willen geven.
    Rijstwafels lust ze echt niet dus das geen succes.
    Heeft iemand tips voor koemelk vrije tussendoortjes en waar te kopen?

Groetjes

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Speculaas. Of toch zeker de echte van Lotus. En Nicnacs.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Geen ervaring met koemelkallergie, maar heb je al eens naar de tussendoortjes van Goodies gekeken?
    Zij hebben verschillende knabbel, zoals wortel, paprika of kaasknabbels.
    Ook hebben ze koekjes, staat op vanaf 12 maanden, maar hier gaf ik ze vanaf een maand of 8 al, gewoon om op te sabbelen en bleef er zelf naast zitten.
    Soepstengels of cracotte crackers deden (en doen) het hier ook altijd goed.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

#4 JJ1980, 2 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2016
    De liga vanaf 6 maanden kunnen gewoon. Soepstengels kun je geven. Gewoon een broodkorstje is een optie.
    Ik zal zo nog even in mijn kast kijken, mijn zoontje is iets ouder, dus ik moet even gaan terugdenken :p

Oh, de Nijntje koekjes uit dat oranje pak zijn hier mega populair :D
    Zijn vanaf 12 maanden geloof ik, maar ze zijn erg bros.

Speculaas kan idd ook vaak, ik heb de speculaasjes van Basic van de albert heijn.

Maar goed, jouw kindje is nog maar 7 maandjes, dus veel meer dan een liga, soepstengel of fruit zal het nog wel niet zijn.

Mijn oudere zoon met kma is fan van Prinses aardbei koekjes. De koffiekoekjes van albert heijn kan hij ook eten.
    Punsellie's zijn ook lekkere koekjes voor wat grotere leeftijd.

Ken je die zilveren blikken met daarin 10 stroopkoeken of 20 jodenkoeken? Die zijn ook prima voor later.

Ik heb 6 jaar ervaring met kma, als je wat wilt weten pb maar. Mijn zonen hebben beiden ook een ei allergie, dus mogen wel minder dan jouw kindje.

5. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    Je hebt de nijntje koekjes ook vanaf 8 maanden, gele pak is dat :)

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Het viel mij mee hoeveel koemelkvrije tussendoortjes er zijn :)

Peperkoek was hier echt favoriet. Vooral peperkoek met rozijnen en appel van Dora :D. Daarnaast zijn rozijnen zelf natuurlijk ook ideaal. In een bakje en genieten. Soepstengels zijn voor zover ik ze tegengekomen ben altijd koemelkvrij.

Daarnaast is het kijken op de verpakking: speculaas kan soms. (Pepernoten konden overigens ook.) Vooral als je de goedkopere speculaas koopt kan het wel, de luxere speculaas bevatten vaak (room)boter. Als je kindje écht ouder wordt, kan je bijvoorbeeld ook punsulies stropkoeken kopen. Maar dat is op deze leeftijd nog niet nodig.

Met peperkoek, rijstewafels, rozijnen, fruit en soepstengels heb ik het altijd gered. Ik had niet het gevoel dat mijn zoontje iets te kort kwam. Daar kwam bij dat mijn zoontje ook geen soja mocht hebben, dus de keuze was beperkter. Als het alleen koemelkvrij hoeft te zijn, zijn er wel meer koeken die kunnen. Even op de verpakking lezen. Succes!

Deel Deze Pagina