Even iets van me af schrijven

Discussie in 'Verzorging' gestart door mariska1976, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Beste dames,

Toen 5 jaar geleden Enya geboren werd,was na een maand haar huidje erg droog,met 3 maanden had ze op haar buik,armen,benen en gezicht rode,droge vlekken en op haar gezicht waren de vlekken vochtig.
    Naar de huisarts gegaan,die bevestigde,dat ze eczeem had.Meteen doorverwijzing gevraagd naar de dermatoloog.Waar ze dus sinds dat ze 3 maanden oud is bij loopt.
    Ze heeft ook al vorig jaar bij de dagpoli gezeten,vanwege een hoge dosis(die we moesten afbouwen)hormonen zalf.

Nu ben ik 2 maanden gelezen van Andy(ook een meisje) bevallen.
    Met 1 maand zag ik van die rode vlekken in haar gezicht en begon dus weer aan eczeem te denken.
    Mijn man en het cb zeiden,dat het niets was.
    Maar helaas overtuigde ze me niet echt.
    Nu heeft zij ook vlekken op haar buik,gezicht,benen en armen.
    Ik heb vandaag de ha gebeld om een afspraak te maken,als hij dit bevestigd,kunnen we opnieuw naar de dermatoloog.
    Ik baal hier ook van dat ze straks allebei eczeem hebben.

Ik heb dit vroeger ook gehad,maar ben er overheen gegroeid.

En de jongste heeft nu ook een allergisch reactie van de zwitsal olie gehad.

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    he meid,dat is echt balen! En heel sneu voor je kindjes. Kan me voorstellen dat het een domper is.
    Hopelijk groeien ze er allebei over heen, en tot die tijd sterkte!

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

dank je.
    Het is officieel bevestigd,dat Andy eczeem heeft.Ze heeft het erger dan haar grote zus.Ze word nu dan ook midden in de nacht van de jeuk/pijn wakker......aankomende dinsdag hebben we al een afspraak bij de dermatoloog.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    o wat vervelend dat alle 2 je kindje t hebben!
    Tim heeft het ook vanaf t moment dat hij geboren is.
    Weet niet waar jij onderbehandeling bent (zie dat je in eindhoven woont). Maar ik ben vorig jaar overgestapt van de dermatoloog hier, naar de zalfpoli in Eindhoven.
    Wat een geweldige poli! En wat een verschil zeg, na een jaar eindelijk iemand die echt luisterde en mij hielp.
    Eindelijk hebben we het eczeem onder controle...

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat vervelend!! Wat raar ook dat het CB je vermoedens ontkenden, maarja typisch CB he? Veel sterkte, lijkt me erg vervelend, hoop dat ze er net als jou overheen groeien.

6. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    hebben je kindjes geen KMA? of een andere voedselintollerantie wat zich uit in eczeem?

sterkte meid. snap niet dat er gezegd wordt dat het niks is terwijl je oudste het al heeft....

7. Alita

Alita Niet meer actief

idd erg vervelend meid...ik heb het, dus niet eroverheen gegroeid en mijn 2 meiden hebben het ook maar in hele lichte vorm...

Maar zwitsal is ook niet goed bij eczeem je kunt ook bij de apotheek wasgel enz kopen waar ECHT geen parfum enz inzit...

Hier merk ik wel reacties op dingen waarvan gezegd wordt dat ik niet allergisch zou zijn dus het heeft allemaal verband met elkaar denk ik...eten-hormonen-verzorgingsproducten enz..

Nu straks naar de zee gaan in zout water en een beetje in de zon zitten doet als snel wonderen...

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Fijn dat je zo snel terecht kan bij de dermatoloog. Jeuk is vreselijk. We weten er helaas alles van. Mijn zoontje heeft van top tot teen onder gezeten en het heeft ons heel wat maandjes slechte nachten bezorgd van de jeuk.
    Heb je bij je oudste dochter ooit uitgezocht of er dingen zijn die het triggeren, bijv voedsel of invloeden van buitenaf?
    Mijn zoontje heeft het ook van mij gekregen. Echter voedsel triggert het, maar ook bepaalde wasmiddelen. Als ik die dingen allemaal achterwege laat gaat het goed met zijn huidje, heeft hij alleen wat droge plekjes.
    Hopelijk verbetert het snel bij je dochterje en is ze snel van de jeuk verlost.
    En we hopen maar dat ze er over heen groeiem. Zelf ben ik er ook ver over heen gegroeid.

9. fafje

fafje Niet meer actief

oh wat zielig heh die jeuk, ik heb het zelf...ben er mee geboren...maar mn ouders hadden ook katten en wol triggerde het ook heel erg..
    wasmiddel etc ook!

hopelijk groeien ze er overheen!!!

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pff, ik kan het me helemaal voorstellen. Mijn man is vroeger erg asmatisch geweest met daarbij ook extreme eczeem. Ieder plekje dat hij bij onze zoon ontdekt geeft hem pijn in zijn buik en is hij bang dat hij het ook zal hebben/ krijgen. Zijn huidje is idd al erg gevoelig en zoals ik al een paar wkn dacht is vorige week door de ha bevestigd dat hij allergisch is voor zwitsal. Hopelijk blijft het daarbij onze ha zei ook al, Pfff met Sukkeman heb ik vroeger idd heel wat te stellen gehad ik hoop met jullie mee dat Sukkebaby dat niet krijgt....
    Ik heb ook Neutral wasmiddel gehaald en gebruik nu Zarqa als verzorgingsproducten. Zwitsal zit vol met allerlei rommel.
    Succes iig met je meiden...

11. Alita

Alita Niet meer actief

zarqa schijnt idd goed te zijn!

Deel Deze Pagina