Alcohol

Discussie in 'De lounge' gestart door Kelliee, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Ik heb al een paar keer op internet een test ingevuld. Daar kwam uit dat ik teveel alcohol drink. En dat weet ik zelf maar al te goed. Ik ga er niet raar van doen ofzo. Zorg voor mijn gezin zoals dat hoort. Kom altijd mijn afspraken na en zo. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Zijn er meer meiden die hetzelfde hebben misschien?

2. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Tja, ik drink zelf geen alcohol. Maar wat is teveel dan?

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik drink zelf ook niet maar vraag me inderdaad af wat te veel is? Iets boven hetgene waarmee je de weg nog op mag zegmaar, of moet ik dan echt in hoge aantallen gaan denken?

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik ben ook heel benieuwd, ik herken me wel in jouw verhaal.
    Ik drink meestal wel een wijntje of twee/drie per dag, vijf dagen per week. Af en toe drink ik meer, bijvoorbeeld op een feestje. Dan drink ik er misschien vijf of zes. Verder leid ik ook een normaal leven, ben een (in mijn ogen) verantwoordelijke mama en echtgenote :)
    Misschien handig om erbij te zeggen dat ik in de horeca werk, dan is het vrij normaal om nog wat te drinken na het werk.
    Maar waarom doe je dan zo'n test? Als je zelf gelukkig bent en je doet geen gekke dingen dan is het toch goed?

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    (Te)veel alcohol drinken kan wel gevolgen hebben voor de gezondheid. Voor nu, voor jezelf:

- vind je zelf dat je teveel drinkt?
    - vind je dat je 'moet' drinken?
    - zou je het een dag/week/maand kunnen laten staan?

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Volgens mij drink je volgens die internettest al teveel als je dagelijks 2 of meer alcoholische drankjes neemt. Ik vind dat dat persoonlijk niet veel. Zeker in de zomer zit ik daar al snel aan met een wijntje bij het eten en 1 's avonds als de kinderen al op bed liggen.

@ TS: Als jij van jezelf vindt dat je teveel alcohol drinkt, dan lijkt het me verstandig hier iets aan te doen. Ga bijvoorbeeld naar je huisarts als je zelf niet zo goed weet hoe je e.e.a. het beste aan kunt pakken.

7. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Omdat je aangeeft dat je die online tests doet en weet dat je veel drinkt geeft naar mijn idee aan dat je je er niet goed bij voelt.

doe je het met een rede?

Alcohol heeft veel lichamelijke gevolgen, ook die je niet zo 1 2 3 gelijk door heb.
    We krijgen denk ik al snel het idee dat, zolang we niet dronken ervan worden, het geen kwaad kan en gevolgen heeft.

pas goed op jezelf.

8. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik drink bijna dagelijks een wijntje vaak bij het eten. Heb jij er zelf last van? Je geeft aan dat jij een online test hebt gedaan en zelf al wist dat het niet goed zat. Dus meis dat is al de eerste stap!

Het lijkt mij verstandig dat je hulp zoekt.

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Als je zelf een online test hebt ingevuld dan lijkt het mij dat je je er niet goed bij voelt.
    Probeer eens een aantal weken niet te drinken. Dus stel een termijn in. 40 dagen bijvoorbeeld. Een collega van mij heeft dit laatst gedaan, die dronk dagelijks wel een wijntje (of meer), maar ze wilde voor zichzelf bewijzen dat ze ook heel goed zonder kan.

Wees wel bewust van de schade die alcohol aan kan richten. Sommige mensen denken dat ze van dagelijks 2 eenheden geen blijvende schade oplopen, maar dit is niet waar. Want alcohol beschadigd niet alleen je lever, maar kan schade aanrichten van 'kop' tot teen.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Hier sluit ik me bij aan. Kom je erachter na die 40 dagen dat je echt niet zonder kan of dus eerder 'terugvalt' zoek dan proffesionele hulp :)

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik hou ook wel van een wijntje, maar ik drink eens in de 2 weken een wijntje bij het eten. Op feestjes doe ik 2 of 3, soms 4. Maar goed, ik kan niet zo goed tegen alcohol. Ik word er al snel happy van, haha :)

12. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik drink ook bijna elke dag hoor lekker wijntje voor t slapen maar als ik t niet in huis heb ga ik t echt niet speciaal halen

Snak er niet naar en als ik moet bobben drink ik ook niet. In zwangerschap ook geen druppel

Maar lunchen met vriendinnen met een wijntje heerlijk en ip een gezellige avond heb ik geen moeite met een hele fles haha

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Als ik niet zwanger ben en bv geef drink ik ook geregeld een wijntje.....

Ja wat is te veel..... .?

Zou ook wel eens willen weten hoeveel je drinkt dan

14. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ook ff ingevuld. Sommige avonden afgelopen week niks maar zaterdag feestje hehad. Ik kwam afgelopen 7 dagen dus op meer dan 10 glazen en volgens de test teveel

15. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    als je vind dat je teveel drinkt stel een plan op en stop per direct en hou dan eens een maand vol als dat niet lukt heb je toch een probleem en moet je hulp zoeken,
    wij denken ook altijd dat je alcoholist bent als je je ladderzat drinkt maar dat is niet zo je bent al alcoholist als je elke dag 1 drinkt en niet zonder kan

16. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties :)
    Ik drink meestal rond de 10 bier per dag. Dat wel elke dag. Als ik niks heb ga ik het halen. Een maand volhouden lukt me niet dat weet ik zeker. Het klinkt misschien allemaal heel erg maar toch vind ik dat ondanks dat ik veel drink, ik wel normaal "functioneer" overdag.

17. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Zo dat vind ik erg veel zeker elke dag :)

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Eeeh, 10 bier? Lees ik dat goed? :$ Dat is wel héél erg veel!

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    10 bier per dag serieus? Ja dan vind ik ook dat je een alcohol probleem hebt. Jij kan vinden dat je goed functioneert maar met 10bier iedere dag achter de kiezen wordt je functioneren wel minder. Ik zou hier zeker hulp voor gaan zoeken, denk eigenlijk dat je dit ook wilt? Anders plaats je dit topic hier niet

20. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Waarschijnlijk dénk je dat je normaal functioneert. Volgens mij heb je echt hulp nodig.

Deel Deze Pagina