Campingbed

Discussie in 'Verzorging' gestart door Lizz80, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizz80

Lizz80 Lid

28 jun 2008
    60
    0
    0
    Ik wil graag een campingbedje kopen, voor als ik m'n meisje een keer een nachtje op m'n slaapkamer wil hebben. (En ik ga over een tijd verhuizen, dus dan is zo'n makkelijk op te zetten/verplaatsbaar bed ook handig als je het een nachtje nodig hebt, of bij logeer-uitjes).

Misschien een hele domme vraag :) (maar ik heb nog nooit een campingbedje van dichtbij gezien alleen van foto's), maar kun je daar wel een dekentje goed instoppen aan de zijkanten?
    M'n meisje moet nogal goed ingestopt worden vanwege haar voorkeurshouding, en nou wil ik bij het bedje ook een extra matras kopen, maar toch ziet het bedje zelf (met al het gaas enzo) er allemaal zo zacht uit, dat ik me ineens af vroeg of instoppen nog wel goed gaat.

Wie kan mij daar iets meer over vertellen, voor ik een campingbedje besluit te kopen?

Groetjes,
    Lizz

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

De matrasjes die je erbij kunt kopen zijn wat slapper en dunner omdat ze meestal ook opvouwbaar zijn. Op zich kun je de dekens wel goed instoppen maar je krijgt het nooit zo strak als 'normaal' is mijn idee. De zijkanten van het matrasje gaan bij het instoppen ook iets omhoog staan (bij mij tenminste:() Maar misschien moet je de dekens dan veel verder onder het matras stoppen.

Als je het bedje thuis gebruikt, zou je het matrasje uit haar eigen bed niet kunnen gebruiken, volgens mij zijn dat dezelfde afmetingen.

Succes!

3. Ik heb een campingbedje bij mijn moeder staan met hierin een normaal matrasje. Dus hiermee gaat het instoppen goed.

Met een standaard matrasje wat er altijd bij zit kun je niet zo goed instoppen hoor... en die zijn naar mijn mening ook erg dun. Hoe dik zo'n opvouwbaar matrasje is weet ik niet.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In ons camping bed (eigen merk van Prenatal) zit een harde bodem die je er pas inlegt als het bedje staat. Ik stop de deken altijd daaronder, door het gewicht van de bodem blijft hij dan goed zitten. Op de bodem zit trouwens wel een zachter laagje, soort van fiberfill denk ik, zodat je kindje niet op de harde bodem ligt, maar echt lekker zacht is het niet....

Als Jelle langer dan 1 nacht in zijn camping bed moet neem ik altijd zijn gewone matras ook mee, want al met al is die bodem niet echt geschikt voor bijv 3 weken vakantie...

Edit: Ik heb toen ook zo'n opvouwbaar matrasje erbij gekocht en maar 1 keer gebruikt... Door het hoeslaken trok dat ding helemaal krom en ik kreeg idd ook de deken niet goed ingestopt.

5. Alita

Alita Niet meer actief

ik lees mee omdat wij ook binnenkort een campingbedje willen kopen voor op vakantie, maar als ik het zo lees hoef je er eigenlijk geen matrasje bij te kopen kun je dus ook gewoon je iegen gebruiken, of niet? wel lastig meenemen..

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Op hun eigen matras slapen ze toch beter, en om die campingbed matrasjes zit zo'n polyester hoesje zeg maar... Dat zweet als een tierelier, wat me vooral niet lekker lijkt als je richting het zuiden gaat... Daar helpt dan een molton ofzo ook niet aan...

Wij nemen eigenlijk altijd het gewone matras mee omdat we er de ruimte voor hebben in de bus... Deuren open en gooien maar! :D

7. Alita

Alita Niet meer actief

mmmm maar ze heeft wel een dik matras en als het niet meekan???? moet ik maar even aankijken wat ik doe naderhand

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Slaapzak :)

Deel Deze Pagina