afbouwen puckababy

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Druif78, Oct 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mn dochtertje is vanaf het begin gaan slapen in de puckababy. Niet zozeer omdat ze onrustig was, maar meer voor het gevoel van geborgenheid. Wel maaide ze veel met dr armen maar vlgs mij is dit baby eigen?
    Ook sliep ze vanaf begin af aan 6 uur achter een in de nacht :D
    Nu wilde ik een gewone winterslaapzak aanschaffen voor de warmte en haar uit de puckababy halen. Hoe bouw ik dit af? Of is dit niet nodig?
    Ben wel bang dat ze niet meer zo lang slaapt...

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik heb hem eerst overdag zijn slaapjes in de slaapzak laten doen, een winterslaapzak met mouwen dan id eovergaan niet meteen zo groot. dus eerst 1 slaapje een paar dagen en daarna zijn 2de slaapje een paar dagen en daarna moesten we voor zijn prikjes hem wel in de nacht in een slaapzak doen en toen hebben we dat meteen volgehouden. nu kan hij met en zonder mouwen slapen maar dat heeft wel lang geduurd.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Had jouw kindje het ivm onrust?
    De mijne dus niet...
    Bovendien slaapt ze nog heel veel, kan ik dan gewoon eerst overdag proberen of gewoon 1 slaapje?
    Of beter snachts omdat ze dan het langste slaapt?
    Ze moet over 1 week ook voor de prikjes, mag ze dan ook niet in de puckababy?

4. jilly1979

jilly1979 Lid

Nov 15, 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb n puckabag aangeschaft de slaapzakversie van puckababy, ga binnenkort ook afbouwen en t schijnt dat ze ondanks de armpjes vrij liggen wel geborgen zijn in de puckabag

5. AHzondag

voor de puckabay is ze nog te klein ze is nog geen 2 maanden en ik geloof dat een puckabay van 6 maanden is.

nee hij het het voor de geborgenheid maar hij had ook geen controle over zijn armpjes dus hij maaide wel maar wij hebben een rustige baby. hij sliep bij mij heel goed maar legde ik hem wel dan was hij gelijk wakker.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Het lijkt me persoonlijk zonde van mn geld, ik denk dat een dikke slaapzak ( zo een waar ze best strak in liggen) het zelfde effect heeft?

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    heel herkenbaar!
    Maar dus toch wel lang over gedaan om af te bouwen? nam je de tijd of ging het ook echt mis als je te snel ging? Had je ook ineens minder lange nachten?

8. AHzondag

ik had zelf het idee dat het beter was om rustig aan te doen en dat heeft wel gewerkt want we waren niet heel wakker en het ligt eraan of je baby eraan toe is of niet en wesley was opzich wel toe om af te bouwen maar dan wel langzaam.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Maar hoe weet je of ze er aan toe zijn of niet? Ik dacht altijd dat mijn meisje heel rustig is en prima slaapt. Maar moet wel geregeld hulp bieden bij het inslapen en soms ook met doorslapen ( snachts is geen enkel probleem, ze slaapt geregeld al door!)

10. AHzondag

ik weet niet hoe ik dat merkt, hij was rustiger, sliep beter en wilde wat breder uit liggen met zijn armen daarbij werd de puck ook te klein, ik ben begonnen met afbouwen toen hij 8 weken was tot 12 weken toen was hij over op de slaapzak had de puckababy mini wel gekocht voor het geval dat maar heb hem denk ik 1x gebruikt in de middag. nu met 4maanden bijna 5 kan hij pas zonder mouwen slapen.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Misschien kan ik het idd ook over een periode van wat weken uitsmeren. Mn dochtertje is over 2 dagen ook 8 weken oud en ik heb nu idd ook het idee van: Ze slaapt snachts aardig door, en ze is ook rustig van karakter. Al heeft ze de laatste 2 dagen wat huilbuien... misschien daarna proberen ;)

12. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    3,407
    1
    0
    Ik ben begonnen met overdag af en toe zonder te laten slapen en dit ging de ene keer beter dan de andere keer...
    Toen het een aantal keer goed ging, snachts ook geprobeerd en ze sliep gewoon door.
    Dus toen ben ik er eigenlijk mee gestopt.
    En dat is nu een kleine maand geleden en het gaat super!

Dusjaa..echt een tip heb ik niet, hier ging het ineens heel snel.
    Heb dus wel eerst overdag een aantal keer geprobeerd omdat ik dus bang was voor een gebroken nacht maar toen op een gegeven moment gewoon een keer gedaan.

Ben wel blij, was zo bang dat ze straks zou gaan draaien en ik ineens moest stoppen en het niet zou gaan.

Succes !

13. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    3,407
    1
    0
    Ben er trouwens wel heel blij mee geweest, maar was ook heel blij dat ze op een gegeven moment zonder sliep!

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Kan je niet gewoon een slaapzak proberen en dan 1 mouw naar binnen doen? Dan ligt ze met 1 arm eruit en merk je vanzelf hoe het gaat. Als dit goed gaat, dan ook de andere arm normaal leggen. Ook heb ik weleens gehoord dat ouders de mouwen vastmaakte aan de slaapzak en dit later weer loshaalde.

Hier gebruik ik ook de puckababy, maar wél vanwege onrustige baby. Bij mijn oudste had ik de grotere versie nog gebruikt en dan zitten er ritsen aan de zijkant. Eerst 1 arm eruit en de volgende dag nog een arm. Ik was een week vrij en had dus alle tijd hiervoor. Ik merkte dat de slapen in eerste instantie korter waren, na 2 weken (ongeveer) zat er weer het normale ritme in.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Wat ene goeie tip van die slaapzak!! Dat gaan we eens proberen.

16. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Even een update: ik heb dr gisterenavond in ene slaapzakje gelegd met de afritsbare mouwen naar binnen geslagen. Hierdoor lag ze ook wat strakker/ minder ruimte dan dat de mouwen naar buiten zouden steken. Ze heeft heerlijk de hele nacht doorgeslapen!!
    Supertip dus!
    Het ligt warmer dan de puckababy. Ik ga het even aankijken en met wat mazzel zijn we van de puckababy af. ( heb er overigens wel best wat baat bij gehad!) Nu tzt nog de mouwen er 1 voor 1 weer uit...haha!

17. mama van sem

mama van sem Actief lid

Mar 10, 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden ook de puckabag aangeschaft om de puckababy af te bouwen...maar dat was helemaal niet nodig.
    Hij vond hem niks!
    Wij hebben af gebouwd door elke keer 1 armpje uit de pucka te halen door middel van 1 ritsje open te doen.
    Eerst 1 week de ene arm, toen 1 week de andere arm. Toen 1 week om en om en toen was het over.
    Moet wel zeggen dat hij het afbouwen erg zwaar vond en het liefst gewoon is zijn pucka was blijven liggen.
    Hij was knettergek op dat ding.
    Maar het is een kwestie van even doorzetten!

18. mama van sem

mama van sem Actief lid

Mar 10, 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha zie net dat je die tip al gekregen hebt en gebruikt hebt! Fijn dat het werkt!

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Super zeg! Hopelijk gaat het dan met armen los ook soepel!

20. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    En weer een nacht doorgeslapen! :D
    Het gaat echt super, ook de slaapjes overdag. Het ene slaapje slaapt ze beter door dan het andere, maar dat was met de puckababy ook al zo.
    In de slaapzak zelf ligt ze met de handjes voor dr borst en soms ook omhoog/ naast dr lijfje. Best nog veel ruimte dus ik verwacht dat het met de mouwen "los" ook wel zal gaan maar alles op zn tijd. Ik ben al blij dat het zo goed gaat! Dan wil ik niks overhaasten.
    Ik zie het juist als een voordeel dat ik zo cold turkey heb afgebouwd nu ze nog zo jong is. Ze moet nog wennen aan het zelf in slaap vallen en doorslapen dus dan maar beter zonder puckababy. Bij mn zoontje was het echt een paar keer "te vroeg" toen ik hem na 12 weken probeerde af te wennen. Maar dat was ook met de pacco doeken dus ook wel een stukje intensiever.

Share This Page