Goedenavond dames, Geheid dat dit weer een sprong is want we komen weer vollop nieuwe dingen tegen sinds vandaag op dr knieën zitten en sinds gisteren kan ze gillen (ooooh help), sinds eergisteren dromen, kwebbelt heeeeele verhalen ineens (geen idee wat ze bedoeld maar tis erg gezellig). Claimerig, hangerig, wispelturig humeurtje en eten beetje het standaard riedeltje afgewisseld met een aardig arsenaal nieuwe dingen. Nu zijn nieuwe dingen prachtig om te oefenen maar t gillen als een keukenmeid ben ik even wat minder blij mee. Hoog en hard! Ik probeer dr vooral NIET op te reageren en juist WEL op alle zachtere geluidjes, kwebbeltjes en hulpverzoeken maar merk aan mezelf dat dat gillen me wel heel rap opbreekt, ben toch redelijk getrained. Vandaag heel de dag door, beetje lief spelen en ineens gillen (speelt gewoon nog door), hihihihi, gillen en weer spelen. Om 20:00 naar mn bed gegaan, ik was verrot. Mijn periode komt er ook ongeveer aan dus de barstende hoofdpijn van mij doet ook niet veel goed in t geheel zelfs met medicatie (blij dat t geen migraine aanvallen meer zijn... :s ) Tis geen gil van help/pijn/dingen kwijt/angst maar gewoon omdat t kan. En ik negeer t doelbewust om te voorkomen dat zij t als communicatiemethode gaat zien, ik kan redelijk wat hebben maar dat gillen hakt er stevig in. Duurt dat gillen ook twee weken als zijnde sprongverschijnsel of is dit een nieuw kunstje en blijft deze met geregelde interval voorbij komen denderen en is t nu nieuwigheid en wordt t straks minder?
Gillen gebeurt hier ook Geen hele dagen, maar wel een aantal gillen per dag. Schijnt er allemaal bij te horen wanneer ze hun stem ontdekken en zal, hopelijk, net als alle andere geluidjes vast een fase zijn
Ja! Hier heeft ze ook dagen dat ze hard gilt. Ik praat dan zelf met zachte stem terug en zeg dan: zachtjes praten. Maar misschien is negeren inderdaad nog het beste...
Heel herkenbaar Hier was het na een paar dagen gelukkig over qua gillen "gewoon omdat het kan", sindsdien doet ze het nog wel als ze boos is en haar zin niet krijgt.
Hier ook zelfde ook 9 maanden en gillen geblazen.. daarnet in de parkeergarage een grote schreeuw, ik schrok me wild en zei ook van haar eigen hahaha... ook wij proberen rustig tegen haar te praten en op een zachte toon aangeven dat dit niet mag.. hoop dat het gaat helpen hahaha... succes ook jullie!
Blij dat t herkenbaar is, pfffff niet normaal dat volume uit zo'n kleintje! Dr longen doen t prima in elk geval! Ben wel razend nieuwsgierig naar dr spreekstem maar goed, dat is nog even geduld hebben. Brabbelt wel de oren van mn kop op t moment, maar dat is gewoon prachtig.
Mijn dochter heeft dit maanden gedaan. Werden er knettergek van. En nog steeds gilt ze heel veel. Niet vanwege een reden maar gewoon omdat het kan. Negeren, erop aanspreken alles werkte niet. Succes
Oh god, hier ook 9 maanden en sinds 3 dagen gillen. Helemaal tureluurs word ik er van, je kan ze onmogelijk corrigeren natuurlijk. Hij kan nieuwe klanken en dat laat hij ook horen op standje megafoon. Hij kletst ook wat af man Wist niet dat het bij een sprongetje hoorde. Hij is ook ziekjes dus ik vind het sowieso al hangerig etc. Hoe land duren die sprongetjes? Voor mijn gevoel loopt de ene soms in de ander over..
Dat gevoel ken ik, en anders helpen de tandjes wel weer om t gat te dichten. Deze claimt nu ver-schri-ke-lijk, deed ze vorige sprongen niet nu is t echt extreem. Wordt ook overladen met knuffels door dr, slijmjurk.
Ah, die knuffels zijn dan wel weer superlief! Maakt het wel weer goed he. Die van mij is ook claimerig. Man had de goede kinderwagen mee en ik had hier alleen alleen de oude wagen. Daarin zit zoon omgedraaid en kan mij niet zien. Na een poos wandelen had hij er genoeg van om me niet te zien en brullen!! Kon hem bijna een half uur terug dragen hij weegt denk ik bijna 10 kilo.. pfff. Maar hij slaapt dan wel weer meer, ook fijn!
Dat claimen hoort echt bij de leeftijd. Mijn dochtertje zou met 9 maanden naar een nieuw kdv gaan ivm verhuizing. In overleg gaat ze nu een maand eerder starten daar zodat ze voor 9 maanden gewend is aan de leidsters. Gillen gebeurt hier ook. Ze begint een toon op normaal niveau en laat het dan steeds harder worden tot "mama-wordt-er-gek-van-niveau". Wij negeren het maar dat vind ik lastig haha. Ze doet het ook met een nephoestje om aandacht te trekken. Na 6 weken verkouden wist ze dat hoesten aandacht kreeg, dus nu doet ze soms alsof... Terwijl ze ook weer echt verkouden is en dus alweer genoeg hoest