Hallo! Mijn dochter is nu 8 maanden en ze doet het super! Ze heeft wel vaak last met poepen en daar zijn we al een hele tijd mee bezig ( voeding enz. ) Nou moet ze eigelijk veel drinken maar ze drinkt puur de fles met voeding.... ik bied haar tussendoor altijd extra drinken aan ... vaak diksap. Ze vind dit echt helemaal niks. Ik heb een nuby tuitbeker en het enige wat ze leuk vind is erop bijten... met als gevolg dat alles er langs loopt. Ik heb ook geprobeerd het in de fles te doen en in een glas.... de fles wilt ze niet en uit een glas drinken vind ze heel boeiend alleen ook dat gaat niet zonder knoeien... heb ook andere drankjes geprobeerd.... appelsap, water enz.... Hoeveel drinkt jullie baby extra?? En hebben jullie eventueel nog suggesties?? gr. jvd
Hier 600 gemiddeld aan kunstvoeding. Thee, water en diksap zijn wij ook aan het oefenen gaat steeds iets beter. Denk dat hij nu over een hele dag ongeveer tussen de 20 tot 40cc drinkt. Nog niet heel veel dus.
Hier ging ze ook pas met 10/11 maanden een beetje extra drinken... Duurde érg lang voor ze het doorhad.
Ongeveer 500 cc flesvoeding, en 300 cc water gaat er zeker in. Ook nog 150 cc yoghurt, uit de tuitbeker.
bedankt voor jullie reacties.... soms heb ik ook echt het gevoel dat ik de hele dag eten aan het geven ben... sochtend fles 200 + tarwebloem 10 uur 2 stuks fruit half 12 `1 boterham 12 uur half één fles 200, 3 uur 150 cc yoghurt. 5 uur groentehap half 7 fles...+ tarwebloem.. soms heeft ze ook geen zin meer in de fles van tussen de middag...misschien dat ze het inderdaad door moet krijgen om te drinken uit de nuby beker.... hoeveel poept jullie baby?? en is het ook zachte ontlasting??
Wow Marijke, dan drinkt mijn zoontje echt te weinig. Hij is ook 10 maanden, maar hier echt maar 550-600 per dag.
@ elin Bedoel je dan alleen kunstvoeding of ook extra ??? @marijke jeetje 300 das best veel! Uit wat voor een beker word dat water gedronken??
Mijn zoon drinkt ook nauwelijks iets extra. Uit een tuitbeker drinken vindt hij sowieso niks, ongeacht wat ik er in doe. Uit de zuigfles neemt hij misschien twee slokjes water en dan heeft hij dat ook alweer bekeken. Wel drinkt hij een beetje water na het eten, uit een plastic bekertje (door mij vastgehouden). Verder wil hij niets...geen thee en geen diksap, alleen opvolgmelk. Nu krijgt hij wel genoeg opvolgmelk binnen (zo'n 600 cc per dag), dus ik wacht het maar rustig af tot hij ook eens wat anders wil. Het zal vanzelf wel goedkomen. Hij heeft trouwens geen enkel probleem met poepen...soms wel 4 keer per dag
als ik dit lees, dan denk ik dat je kindje ook gewoon (nog) geen dorst heeft. Want het krijgt zo'n beetje iedere 2 a 3 uur vocht. Waar jij yoghurt geeft, gaven wij op een gegeven moment sap en een koekje/rijstewafel ofzo. Yoghurt na het warme eten, 100 cc en soms werd er maar 50 gegeten. Maar dat gaf ook niet. En dan om 7 uur , half 8 nog de fles.
ja dat kan het inderdaad ook zijn!.... ik wacht het wel gewoon af... in principe hoeft het voor mij ook niet maar ze poept slecht en het cb zegt dat ze dan voldoende moet drinken aangezien we met de voeding alles goed doen... maar ja ..als ze niet wilt dan kan ik er niks aan doen....
Toevallig heb ik van de week ook een topic geopend, Roos drinkt ook ontzettend weinig ( alles wat in een fles zit gaat er erg moeilijk in ) Vandaag ging het gelukkig weer beter...maar sap drinkt ze helemaal niet ook geen water thee enz.... Ook mede daardoor heeft ze erg moelijke ontlasting,ik ging het maar van een lepel geven,want dan moet ze het wel...maar ik heb het idee dat ik de hele dag bezig ben met vocht geven....
Hier drinkt mn zoontje ca 400-500 flesvoeding en daarnaast ca 75-100 yoghurt, en 100cc diksap of thee per dag. Als je wil dat ze meer drinkt kun je misschien de hoeveelheid melkpoeder verminderen dus naar verhouding meer water bijv 180+5? Zo drinkt ze het misschien nog wel op. 200 voeding na de boterham is best veel! Mijn zoontje drinkt dan maar 100cc... Als jouw dochtertje ander drinken buiten flesvoeding nog niet zo lekker vindt dan zou je misschien ook thee vermengd met melk kunnen proberen? Mijn zoontje heeft nooit problemen gehad met de ontlasting, in tegendeel. Als ze last heeft van obstipatie kunnen druiven, pruimen of kiwi's ook goed helpen.
Onze meid drinkt zo'n 500-600cc melk, en daarnaast water. En dat kan heel verschillend zijn. Soms drinkt ze bijna niks, en van de zomer als het warm was dan dronk ze ooit wel 4 of 5 flesjes water per dag (zo'n 150 cc per keer). Ze drinkt het zelf uit een sapflesje, want ze wil water niet 'gevoerd' krijgen. Wij hebben trouwens veel minder eetmomenten dan jullie ('s ochtends fles, tussen de middag boterham en fles, soms ook fruit erbij, 's avonds groenten en een toetje van yoghurt of fruit, en dan voor het slapen gaan een fles). Dus de theorie dat jullie dochter waarschijnlijk geen dorst heeft naast de eetmomenten klinkt wel logisch. Qua ontlasting, dat is heel verschillend. Soms hard en soms ook zacht (smeuig zeg maar..). Over het algemeen 1x per dag.
Mijn dochter heeft ook altijd erg weinig gedronken...en ze drinkt nu echt nét genoeg, dit krijgt ze op een dag. - bambix pap met 200cc halfvolle melk - 2 broodjes - fruit - warm eten en een half schaaltje vla of yoghurt Naast dit alles drinkt ze op een slechte dag 100cc en op een goede dag 180 cc Wij hebben ook van alles geprobeerd, verschillende flessen, bekers, tuitbekers... Verschillende soorten drinken, diksap, thee, water, roosvicee maar hetgeen wat er het beste in gaat is appelsap. Het cb zegt dat sommige kinderen nu eenmaal meer drinken als de ander. Nu moet ik zeggen dat ik zelf ook een hele slechte drinker ben.
Mijn dochter drinkt alleen 2 flessen van 165 ml. Diksap, thee, water, ze 'mot' het niet. Uit de fles niet en uit de beker niet. We blijven proberen! Ze eet wel goed haar brood, fruit, avondeten en toetje. Dus er komt wel wat vocht bovenop die 2 flessen.
Mijn dochter is een ware zuipschuit. Ze drinkt met gemak 3 bekers a 200/250 ml p/d. Dit is dus excl. haar flessen melk. (ongeveer 250cc opvolgmelk per dag)