Welke mamafiets??

Discussie in 'De lounge' gestart door ecl, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ecl

ecl Niet meer actief

Hoi dames,

Ben aan het oriënteren voor een moederfiets en vraag me af welke fiets jij hebt en wat je ervan vindt. Graag + en - punten.

Ik heb nu zelf een Batavus weekend en zit er ook over te denken om hier gewoon een fiets stoeltje op te doen, ben alleen alles behalve slank......
    Mochten er dames zijn die dit hebben gedaan graag ook je ervaring en + en - punten.

Weet dat het uitproberen is, maar wil graag een kleine selectie om uit te proberen.

2. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Ik heb de gazelle bloom. Mooie fiets. Fietst wel een beetje zwaar met 7 versnellingen. Achter rekje wat langer zodat het mogelijk is 2 achter zitjes te plaatsen. Veel ruimte tussen zitje en zadel. Verder nog een min puntje mijn jas beschermers vliegen eraf. Maar dat heb ik bij elke fiets en fietsenmaker had nog nooit gehad dat jas beschermers eraf vliegen. Ik hb ook altijd haast en fiets heel hard dus wie weet daardoor Haha. Totaal prijs incl verzekering was 1289 euro ik heb wel duurste verzekering die er was.

Succes met uitzoeken en veel fiets plezier

3. ecl

ecl Niet meer actief

Saphira thnx! Dus tevrede over de bloom, die is ook wel mooi om te zien!

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier ook de Gazelle Bloom, wil nooit meer een andere fiets :)
    Ik vind hem mooi (ik heb een zacht groene) en hij fietst heerlijk!
    Heb hem wel nieuw gekocht en was rond de 1000 euro.
    Overigens ligt ook 1 van mijn jasbeschermers in de kreukels, beetje jammer...

5. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Dan heb ik dezelfde hij is indd groen maar ze noemen het grijs echt heel apart want t is toch echt groen. Op papier niet maar ach mooie fiets met veel ruimte

6. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ook hier de Bloom en zou niet anders meer willen! Helemaal happy met mijn Bloom <3.

Geen min punten aan te bekennen voor mij en het was de enige mamafiets die ik mooi vond.
    Succes!

7. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Hier een Batavus Mambo Deluxe, en ook ik zou geen andere willen!
    Ik koos hem vooral omdat hij er zonder kinderzitjes uitziet als een gewone fiets (5 jaar geleden was het zo ongeveer de enige die dat had). Dus als de zitjes verleden tijd zijn hoef ik niet weer een andere te kopen.
    Ik koos ook Batavus omdat mijn oude fiets (ook Batavus dus) na 20 jaar nog steeds een degelijke fiets was.

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Batavus Mambo, geen mama fiets.
    Maar wel een super fiets.

9. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook de gazelle bloom, superfiets!

en idd.. de jasbeschermers vliegen er hier ook af als je een harde hobbel (of stoepje) afrijd...:D
    nu zitten ze wel wat beter vastgemaakt door manlief, dus wie weet blijven ze nu wel zitten

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb ook een bloom.
    En mijn jasbeschermers zitten nog gewoon vast.. ;)

Wat ik wel vind dat het nog steeds niet echt breed is die tussenruimte met een voorstoeltje. Ik kan niet echt makkelijk opstappen tussen mijn fiets in zeg maar.
    Ik kan wel makkelijk opstappen als ik met de linkervoet op de trapper sta en een paar keer afzet met de rechter.
    (en ik heb maatje 36)
    Na zo'n 35 weken zwanger kon ik niet meer goed op en afstappen!

Je kunt ook een moederstuur aanschaffen als je iets meer ruimte wilt?

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik krijg zaterdag mijn nieuwe Gazelle Bloom. Ik vind hem het mooiste eruit zien van alle mamafietsen, en hij fietst lekker (al vond ik de Batavus Mambo Deluxe ook lekker fietsen).

12. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Grappig. Ik heb mijn hele leven gazelle gefietst. Maar ik vond de batavus mambo deluxe zoveel lekkerder fietsen. Welke fietst het lekkerst fietst is echt heel persoonlijk en is een kwestie van proberen.
    Ik heb dus een een mambo deluxe van batavus. Ben er zeer tevreden over. Ik vind
    m heel fijn fietsen en zit er idd niet uit als een mamafiets als het zitje aan de voorkant is verwijderd.
    Ik heb de versie van vorige jaar: De witte. Je kon ook kiezen uit een roze, maar ik heb niks met roze.
    Wel vrij prijzig, maar een goede en fijne fiets is ook wat waard.
    Ik heb 'm trouwens icm een yepp zitjes. Tres fijn ;)

13. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier ook de witte mambo deluxe uit 2011 icm de gmg yepp zitjes en bevalt super. Vond m persoonlijk ook t mooist van de moederfietsen. Meest modern.

14. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Hier een sparta amazone trendy. Ik moet alles (alleen) op de fiets doen, zware boodschappen enzo dus vond het belangrijk dat ik een goede stevige fietst heb. Lekker breed stuur, meer dan genoeg ruimte tussen D. en mij. geen gewiebel oid meer.

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb sinds vorige week een puch elegance
    moet nog erg wennen om te fietsen met een stoeltje en kind voor me :) maar verder voelt hij nog goed

16. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Heb sinds een week een cortina rootz moederfiets. Ben er super blij mee! Zeer degelijk en stevig via internet voor 503 euro besteld bij fietsenzaak 629. Succes met je keuze!

17. ecl

ecl Niet meer actief

thnx dames ben al erg blij met de reacties tot nu!

Nou hebben we ivm mijn volledige ouderschapsverlof(onbetaald) en het minderwerken daarna niet veel geld om een fiets te kopen. Zou dan dus wat "reserve" geld moeten gaan gebruiken voor de duurdere fietsen;)..... weet niet of ik dat een goed doel vindt(daar is het geld eigenlijk niet voor)

Nou heb ik gekeken naar een moederstuur en denk dat dat een goede oplossing zou kunnen zijn. zodra we weer met het fietsplan mee kunnen doen, dan zou ik een "goede" duurdere moederfiets kunnen kopen en dan wat bijlegen. Maar wil dan wel graag wat ervaringen met zo'n moederstuur lezen(ben internet al flink aan het afspeuren;))

Maar we zijn nog niet helemaal zeker over wat te doen.....dus kom maar op met ervaringen van jouw moederfiets en als iemand het heeft ook van het moederstuur!

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Sparta Amazone! Heerlijke fiets! Fietst licht, lekker veel ruimte tussen mij en de kleine en voelt heel stevig/stabiel. Ideaal!

Oja, en die antilekbanden die erop zitten zijn ook geen overbodige luxe!

19. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ga denk ik voor de Sparta Amazone Trendy. Ik heb getwijfeld over de cortina, maar onze cortina heren-fiets die we momenteel hebben, bezorgd ons alleen maar kopzorgen.
    Je kan er welgeteld drie keer mee fietsen en dan is de band lek. Keer op keer op keer... Denk dat er iets niet goed in het frame zit, maar na herhaaldelijk nakijken door een fietsenmaker hebben we de boosdoener nog niet gevonden.

Voor mij geen cortina meer hierna... :(

20. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik ga ook via het fietsplan een mamafiets kopen. Let wel dat ze in Den Haag volop bezig zijn om dit af te schaffen.
    Heb je niet nog wat vakantie uren staan? (waarschijnlijk niet anders had je dat waarschijnlijk zelf al wel bedacht)

Maar ik ben erg blij met dit topic, weet het ook echt nog niet.
    Vanavond eens kijken naar een BSP Seine Evo, en volgende week naar de Gazelle Bloom. Alleen bij die BSP heb ik de fiets met kinderzitjes voor en achter, windscherm en fietstassen voor de prijs waarvoor ik bij de Gazelle alleen de fiets heb ... dus dat is wel iets wat ik meeneem in mijn beslissing!

Deel Deze Pagina