allergische reactie of reactie op de hitte?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by nijntje1984, Jul 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hoi meiden, ben even op zoek naar ervaring.

Meisje heeft altijd al last gehad van de warmte. Vaak zweten ed. Nu met de hitte van de laatste week staat ze in haar nek, kin, onder haar neus en borst vol met uitslag van de warmte. Haar haartjes zijn ook vaak nat van het zweten.

Als ze zo zweet krabt ze ook altijd erg achter haar oortjes. Vorige jaren stond daar dan ook uitslag van de warmte maar nu niet. Ze heeft, door het krabben volgens ons, nu allemaal schilfers op haar hoofdhuid achter haar oren.

Zou dit een reactie op de warmte zijn? Of kan dat op de shampoo? Gebruikte tot een week of 2-3 geleden Zwitsal, maar omdat die niet goed uitspoelt gebruik ik nu Maya de Bij. Die spoelt makkelijker uit hetgeen het krijsen onder de douche eindelijk heeft doen stoppen. Door de warmte heb ik haar haartjes ook bijna elke dag moeten wassen omdat ze echt stonk naar het zweet. Kreeg de geur er niet uit door het enkel te spoelen met water. Anders was ik haar haartjes gemiddeld 1x per week met shampoo.

Iemand ervaring hiermee? En wat kan ik het beste doen? Want olie smeer je natuurlijk niet zo makkelijk in haartjes. Ze heeft schouderlang haar en ik probeer het nu ook zo vaak mogelijk in een staartje te doen.

2. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Beetje krabben en nog 1wassen?
    Hier heeft ze dat op hoofdhuid als het niet erg goed afgespoeld schampoo is.
    Achter oren herken ik ook komt dooe natheid in jou gevaal door zweet denk ik.
    daar heb ik het 1x uitgekrabt beetje en steeds elk dag vaseline gesmeerd nu is het goed.

Hier zweet ze niet wel eczeem kindje maar dat niet op hoofd of achter ogen dat kw echt puur door viesheid en nat.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik let heel erg erop dat de haartjes goed uitgespoeld zijn, dus restjes shampoo lijken mij dan heel minimaal... Spoel met de handdouche haar haartjes omdat ze onder de regendouche idd niet goed uitgespoeld zijn.
    Heb vorige week geprobeerd om haar haartjes niet met shampoo te wassen maar de geur is echt niet te doen. Heb zelfs haar kussen en matrasbeschermer op hoge temp moeten wassen om de zweetgeur uit haar beddengoed te krijgen...

Ze heeft wel een droog huidje, was haar ook regelmatig met olie daarvoor. Was ook al aan't kijken voor iets van olie, maar voor een shampoo vrees ik dat niet te vinden. Maakt vaseline de haartjes niet vet? Heb er nl. geen ervaring mee met de haartjes. Alleen bij zoonlief voor zijn melkkorst een balsem maar ja, dat waren korte haartjes dus iets makkelijker.

Hebben ook op luisjes gecheckt, maar zien niks. De rechterkant is ook erger dan de linker.

4. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Kinderzweet hoort niet te stinken, dus wellicht is het een (schimmel)infectie.
    Kan komen doordat haar huid steeds vochtig is, 't is warm. Ideaal broeinest voor infecties bacterieel of schimmel.
    Misschien een idee om haar haar een paar keer te wassen met betadineshampoo.

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Je kan badolie groninger gebruiken voor eczeemhuid kost bijna niks.
    Hier eigenlijk geen schampoo ik was haar met badgel ook haar voor eczeemhuid.
    Verder denk niet dat je ietsop hoofd kan smeren.
    Misschien is gewoon berg?
    Allergie zal anders uitzien: rood, pukkels, veel jeuk tot bloed kan, ook op andere delen lichaam (gezicht bijvoorbeeld) je zegt dat het kortjes/droog is dat klinkt niet als allergische reactie,.

Ik zou naar ha gaan met het zweetprobleem zoals je beschrijft is echt overmatig zweten.. Dat heeft wel oorzaken lijk mij?

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ze is een heel ander kind dan ons zoontje. Die kan in de zomer zelfs met zijn dekbed liggen, heeft het graag warm. Meisje kan ik een sweater aandoen als het overdag vriest, anders heeft ze met een longsleeve meer dan genoeg. Slapen alleen in katoenen pyjama's, dus geen velours of flanel, want dan heeft ze het te warm. Ze heeft dit altijd gehad, snel warm/zweten. Maar de geur is me nooit zo opgevallen als dit jaar.

Misschien eens langs de apotheek horen voor die betadineshampoo. Ha had ik ook al aan gedacht, maar stel dat het 2x niks is voel ik me ook zo dom...

Piccolina: Berg heeft ze ook nog steeds een beetje op haar hoofdje (midden op haar hoofd, heeft ze nooit achter haar oren gehad), maar komt er meer en meer los van. Nog een paar kleine plekjes. Ze had het heel erg en de speciale shampoo en lotion hielpen bij haar niet zo als bij zoonlief. (amandelolie kon ik omwille van mijn allergie niet bij haar gebruiken van de ka) Die was er daarmee dadelijk van af. Maar op Kind & Gezin zeiden ze dat het geen kwaad kon dat ze het nog had.
    De uitslag die ze heeft staan is echt warmte uitslag. Geen bulten of rode plekken oid. Maar die uitslag heeft ze deze keer dus niet op haar hoofdje staan.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Net even met mijn moeder gebeld, die adviseert dermatoloog te bellen maandag. Maar wanneer ik daar onder geraak? Toen ik vorig jaar mei voor mezelf belde kon ik in augustus gaan... Tegen dan is het probleem misschien alweer van de baan.

8. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Je kan beter maandag ha bellen en daar advies vragen over zweet/dat het stinkt en laten nakijken.
    Dermatoloog ben je 1 a 2 mnd verder huisarts kan in elk gevaal een of andere uitsluiten

Dat achter oren komt echt door vocht: ga eens elk avond/ochtend droog wegen en met vaseline smeren. Dat kortjes kan je afkrabben naar mijn mening beter. Zo heb ik ook gedaan anders blijf je maar koortjes smeren.
    Bij haar zat gewoon huid onder dus eenmalig afgekrabt en nu zorg ik dat ze daar het droog houd.

Dat van hoofd weet ik niet.

Als ze erge jeuk heeft haar bij ha of apotheek antihystamine aerius druppels.
    Verder zijn er ook rompers/kleding van zijde voor eczeemkindjes dat kan voor jullie oplossing zijn voor slapen/zweet is soort gaas met gaatjes erg dun hier slaapt dochter altijd in als er heet is snachts

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik heb fenistil druppels van toen ze waterpokken had. Is ook voor de jeuk. Maar het is zo verspreid op de dag dat ik er nog niet aan gedacht had om ze te geven. Aerius is vrij zware antihystamine, die neem ik zelf in tabletvorm.

Ze gaat wel al eens met nat haar slapen, omdat ik het niet mag föhnen als ze uit de douche komt, ze loopt gewoon weg ;) Maar dat is nooit een probleem geweest tot nu.

Even met manlief overlegt, hij neemt maandag contact op met de ha.

10. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Aerius is niet zwaar is anders dan fenistil.
    Voor baby/kind heb je druppels 0.1% 2.5 delen(ml)
    Hier neemt ze dat al jaar lang elke nacht kan levenslang gegeven worden is geen enkele probleem.
    Femistil is oudere antihystsmine en slaapwekkend en helpt minder dan aerius. Al kan uiteraad zijn dat deze soort wel help het verschilt.
    Er zijn 4 soorten antihystamine en ene helpt beter dan andere. Merk je na 3 dagen al.

Je kan beter echt haar of eerder wassen dat die droog is of goed drogen.
    Met natte haar liggen heb je ook kans bacterie in kussens komen zo verspreid het zich mocht het schimmel /bacterie zijn.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Manlief is langs de ha gegaan, telefonisch consult doet ze niet. De berg is een soort eczeem en moeten nu 2 weken 2x per week met een speciale shampoo wassen. Moet 5/10 min intrekken en dan pas afspoelen. Dan zou het beter moeten zijn. De felle zweetgeur kan hiermee te maken hebben.

Share This Page