Allergische reactie op antibiotica

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Khadisja08, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen.
    Dacht vraag het hier eens even.
    Mijn dochter had anderhalve week terug een antibiotice gekregen tegen oorontsteking.
    Nu werd ze dus woensdag wakker met der hele lichaampje vol uitslag en een dag later kwamen er ook blaasjes met doorzichtig vocht.
    Wéér naar de huisarts en die zei dat het geen waterpokken zijn maar bij de allergische reactie horen.
    Leidster van het KDV zegt dat mijn dochter duidelijk waterpokken heeft.
    Iemand hier ervaring met allergische reacties en de symptomen ervan?

Liefs Aicha mamma van Khadisja

2. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hoi,

Ons zoontje heeft voor een longontsteking ook antibiotica (amoxicilline)
    gekregen.
    De dag na de eerste dosis zat zijn hele lijfje en gezichtje onder de rode vlekjes.
    Geen vochtblaasjes, dat niet.
    Heel waarschijnlijk was dit dus ook een allergische reactie, want van de antibiotica die hij erna kreeg (ander soort) had hij geen last.

Bij hem dus deze reactie erop.

3. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    De kleine van mijn vriendin is ook allergisch voor antibiotica, en zij heeft alleen rode pukkeltjes gehad, daar zaten geen blaasjes bij. Die waren weer snel verdwenen toen ze met de kuur gestopt was.

Jayden heeft ook de waterpokken gehad, en zoals ik het lees kan dat het heel goed zijn dat het inderdaad de waterpokken zijn.

Bij hem begon het ook met een een beetje uitslag, en de volgende dag zaten zijn hoofje, en achter zijn oortjes al onder de uitslag. Een dag later had hij er blaasjes met vocht erop.

Bij ons op het kdv zijn ze er misschien 2 weken vanaf geweest, en nu lopen er weer kindjes met waterpokken. op dit moment heerst de waterpokken.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    hier een soortgelijke reactie op amoxicilline, en dan wel bij mij ;)
    Ook niet meteen maar een paar dagen na het eindigen van de kuur kreeg ik rode jeukende vlekjes.
    Op zich logisch want na het stoppen is niet meteen de antibiotica uit je lijf.
    Op 1 of andere manier lijkt het me dan ook sterk dat ze waterpokken heeft gekregen zo kort na een kuur, maar dat is gewoon mijn gevoel.

Groetje sAnita

5. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmmz die amoxi nog wat blijkt dus echt niet goed te zijn want Khadisja kreeg daar dus ook 6 dagen in gebruik uitslag van, dus de laatste dag heeft ze niet meer gekregen.
    Gewoon echt van top tot teen : (
    Ze heeft denk geen last van jeuk gehad verders.
    Ik heb der vanmorgen eerder gehaald van het KDV want ze was wat lomig en vond dat sneu ondanks dat ze het verders lekker deed en uitslag is nu helemaal bijgetrokken (in totaal dus 2 dagen gehad) en heeft veel blaasjes met vocht en rode randjes.
    Dat zullen dan vast de waterpokken zijn?
    Het heerst zeker want ze zijn al weken daar bezig op het KDV met waterpokken en ook de 5de ziekte.

6. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Keek net even via google hoe waterpokken eruit zien maar het zijn dus waterpokken want ziet er exact zo uit als bij mijn dochtertje.
    De huisarts vertelde mij gisteren dat waterpokken geen vochtblaasjes zijn maar meer pus.

7. Mijn dochtertje heeft vorige week een allergische reactie op antibiotica gehad.
    Ook zij kreeg oordruppels met daarin antibiotica,de volgende ochtend zat ze onder de uitslag.
    Nu pas begint haar huidje rustig te worden maar voelt nog heel erg ruw maar de rode bultjes en vlekken zijn weg.

Deel Deze Pagina