2 weken en 's nachts doorslapen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moontje2008, Jul 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hallo!

Ons meisje is nu twee weken oud en we voeden haar op verzoek. Ik kolf en geef haar de fles, borstvoeding wilde helaas niet lukken, maar ze krijgt alleen mijn afgekolfde melk, geen bijvoeding.

Nu komt ze 's avonds rond 12 uur en dan 's morgens pas om 6 uur.. het liefst maak ik haar 's nachts wakker want er moet toch 3 a 4 uur tussen zitten?

Overdag komt ze om de 3 uur uit zichzelf en drinkt ze zo'n 80 a 90 cc per flesje.. ze drinkt zo'n 7 a 8 keer per dag. Ze plast en poept goed en ze was ook in 3 dagen iets van 150 gram aangekomen..

Mag ze nou 6 uur slapen of moet ik haar toch wakker gaan maken?
    is het niet veel te vroeg om nu al door te slapen of kan dit ook ineens veranderen?

Alvast bedankt!

x

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Wauw, wat een geluksvogel ben jij! :) Ik weet het niet zeker, maar ze lijkt me inderdaad een beetje jong nog om zo lang zonder voeding te doen. Volgens mij is in het begin de regel minimaal 2 uur en maximaal 4 uur tussen de voedingen. Vanwege hun bloedsuikerspiegel volgens mij.

3. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    voor 4 weken mag er niet langer dan 4 uur tussen zitten inderdaad. dan moet je ze idd wakker maken. daarna is de max 8 uur

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mij is altijd verteld dat rond die leeftijd er gewoon 6 uur tussen mocht zitten dacht ik....Zou het CB even bellen om t te vragen

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heb hier boekje van consultatiebureau liggen en daar staat bij o-1 mnd

"de periode vanaf de laatste avond- nachtvoeding tot aan de eerste ochtendvoeding mag niet langer duren dan 6 a 8 uur..."

Dus dan zit ze dan goed... en anders bel ik ff..

groetjes!

6. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    denk ook dat het van je kindje afhangt.. op welk gewicht enz..

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mij is altijd verteld dat het aantal ponden dat ze wegen zoveel uren mogen ze doorslapen, dus als ze 7 pond weegt mag ze 7 slapen.

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Jasmijn sliep ook al na 2 weken door. De laatste fles kreeg ze om half 11 en ze kwam de volgende dag weer rond 6-7 uur. Heb dat zo gelaten en uiteindelijk sliep ze na enkele weken tot een uur of 8. Is nooit veranderd en ze slaapt nu ook nog steeds het klokje helemaal rond. Bij Madelief kwamen we erachter dat we behoorlijk verwend waren, want zij sliep "pas" na 6 weken door. Geniet er maar van!

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

8 uur mag vlgs mij niet ivm de bloedsuikerspiegel (onze dochter was ook 7 pondmaar mocht maar 6u doorslapen). Ik zou gewoon voor de zekerheid 6 uur aanhouden

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

6 uur kan volgens mij nog wel, komt ze overdag wel gewoon om de 3 uur?

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mijn kindje sliep met 5 dagen ineens eenmalig van 23 tot 6!! Ik schrok me dood, had geen wekker oid gezet... helaas was het een eenmalige actie en pikte hij het pas weer op met 6 weken ofzo. Maar mn kraamverzorgster vertelde me dat je op de dag 2-4 uur moet aanhouden en er mag 1x 6 uur tussen zitten (liefst 's nachts natuurlijk!), dus geen nood hoor! Als ze verder goed helder wakker wordt en niet versufd dan is er niks aan de hand en heeft ze ook geen lage bloedsuikerspiegel oid.

12. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    mijn dochter is pas sinds een week aan het lange slaap begonnen . 6 uur tussen zitten... denk dat het met lichaamsgewicht te maken heeft ook. hoe groter kindje is hoe langer ze zonder kunnen volgens mij. ik lees vaak over kindjes de na paar weken na geboorte 8 uur snachts slapen.. ben dan echt jaloers op die ouders ;)

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,843
    3,361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Dat is inderdaad het belangrijkste. Als ze helder zijn weet je dat ze het zelf prima kunnen regelen.

14. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    #14 Chamaro, Jul 23, 2009
    Last edited: Jul 23, 2009
    Die van mij sliep met 2 weken ook al door van 12 tot 6..
    Er mag maximaal 6uur tussen zitten..
    Chanell krijgt NU 11uur laatste voeding en komt om 6uur weer...

15. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    marisss ..even voor mijn nieuwschierigheid. hoeveel woog je dochter bij geboorte?

16. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    3620gr hoezo?

17. Onze oudste sliep met 3 weken (4,5 kg) door. 23 - 6:30 uur. En de jongste met 4,5 week (5 kg). 23 - 6:30. Is altijd goed gegaan. En nu met 9 weken slaapt ze van 22:30 - 8:00 uur. 12

18. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze spruit sliep met de 2 weken ongeveer van 23.00 uur tot 6.00 en ze woog toen ongeveer 3400 gram. Ze hebben er bij het cb nooit iets over gezegd dat dat te lang was.
    Bij ons kijken ze of ze vrolijk is en genoeg plasluiers heeft. Als dat zo is is er niks aan de hand.

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hangt van het gewicht af. Mijn zoontje was 8 pond bij de geboorte en heeft de eerste week een keer van 1:00 uur tot 9:00 uur doorgeslapen. Overdag zat er netjes 3 uur tussen. Ik heb toen de kraamhulp gevraagd of dat wel kon en volgens haar was dat prima omdat mijn zoontje een stevig gewicht had. Ik heb overigens mijn zoontje nooit wakker gemaakt voor voeding. Als hij lange nachten maakte haalde hij het overdag goed in qua voeding. Ik ben van mening dat ze dat zelf heel goed kunnen regelen.

20. Wupje

Wupje VIP lid

Jan 24, 2008
    6,406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Mijn zoontje was ook 4100 gram bij de geboorte dus een flinke bink! In het ziekenhuis (hij heeft 3 dagen in de couveuse gelegen) maakten ze hem 's nachts nog wakker en dronk hij om de 4 uur. Thuis hebben we hem de eerste paar dagen ook nog wakker gemaakt om 4 uur maar we merkten dat hij dan helemaal geen behoefte had aan drinken en dus hebben we hem vanaf toen laten slapen en hij liet ook zo ongeveer 7 uur er tussen. Rond 23 uur laatste voeding en dan om 6 uur ongeveer weer. Ik heb er niet over geklaagd!!
    Er komt nog een periode rond 3 / 4 maanden dat ze zich ineens wel weer 's nachts gaan melden (veel kindjes tenminsten) dus geniet maar lekker van het doorslapen! :D

Share This Page