beginnen met KID

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Ran82, Nov 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ran82

Ran82 Lid

Nov 4, 2008
    16
    0
    0
    Arnhem
    Hallo,

Ik ben net nieuw op de site...ik lees hier veel berichten op het forum van 'lotgenoten', waar ik errug blij om ben!

In mijn omgeving is er nml.niemand die hetzelfde als ik zal gaan doormaken.

Ik ben 26 jaar en mijn vriend is onvruchtbaar...mijn vriend is ook 14 jaar ouder dus 40.

Ik heb me al laten onderzoeken en kan gelijk beginnen met de KID behandeling, wanneer ik wil (heb al een paar maanden op de wachtlijst gestaan)

Nou had ik aangegeven in januari 2009 te willen beginnen, maar met een beetje geluk heb ik per 1 januari een nieuwe baan.
    Dan wil ik de KID behandeling dus uitstellen, met een jaar zoiets.

Probleem is een beetje dat mijn vriend wat ouder is, dus hij wil het liefst zsm kinderen.. Ik daarentegen ben jonger, dus ik heb niet zo'n 'haast'.

Ook vind ik het gewoon zo oneerlijk..dat ik zelf gezond ben en mijn vriend niet, en we daardoor geen kinderen van onszelf krijgen.
    Ik vind het idee KID ook best moeilijk...het is de enige keus die we hebben (adoptie is uitgesloten, omdat mijn vriend daar te oud voor is)
    en ik wil dolgraag kinderen, maar vind het moeilijk te accepteren dat ik nooit een kind van hem zal krijgen. Maar dus van een 'vreemde man'
    Ook dat idee vind ik best eng....wat als het kindje op hem gaat lijken?
    Meer dan op mij?

Ik lees hier eigenlijk niet zo veel berichtjes over meiden die ook met KID willen gaan starten, of dit hebben gedaan.

Maar bij deze dus..dit is een soort oproep eigenlijk. Hopelijk zijn er meer meiden hier waarmee ik berichtjes en gedachten kan uitwisselen!

Groetjes

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Wat balen dat je vriend onvruchtbaar is zeg!
    Mijn man heeft ook 0 zaadjes (1e test, morgen horen we verder..) dus de gedachte aan KID is hier ook door mn hoofd gegaan.
    En ook mij lijkt het heel moeilijk om te accepteren dat je geen kindje van jullie samen krijgt.

Ik denk niet dat je bang moet zijn dat het kindje meer op de donor lijkt dan op jou.
    Uiterlijk zegt helemaal niks (ik lijk echt niet op mn ouders) en karakter wordt met de jaren gevormd door jou en je vriend, niet door de donor.

Al heb ik nu makkelijk praten natuurlijk, want hier is het nog niet zo ver.

Er zijn hier al wel dames die KID doen/gedaan hebben/misschien gaan doen, dus zij zullen je vast verder kunnen helpen.

Ik wens je heel veel succes alvast, wat jullie ook mogen besluiten!

3. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    meiden hebben jullie al tese laten uitvoeren om te kijken of er misschien wel iets in het lichaam te vinden is?

helaas bij mijn man was de operatie 0.0 , en we denken veel over kid na ( van zijn broer het liefst) maar aangezien we beiden moslim zijn is dit eigenlijk verboden en vind ik het ook wel een raar idee.
    we willen dan misschien voor adoptie gaan.
    @ran82 ik lees dat dit bij jullie niet mogelijk is.
    ikzelf ben ook 26 en denk ook waarom gebeurd dit nu.
    helaas krijgen we er geen antwoord op en is het eenmaal zo.
    ik zou toch nog eens de tese overwegen wij wilden alles proberen te onderzoeken dan kun je het jezelf nooit verwijten!
    succes meiden
    xx lana

4. Ran82

Ran82 Lid

Nov 4, 2008
    16
    0
    0
    Arnhem
    Ja wij hebben alle mogelijke onderzoeken al gedaan, bij hem dan.
    Maar hij is onvruchtbaar door bestralingen/chemo.. en ook heeft hij nog es een syndroom waardoor er bijna geen levenden zaadcellen worden gevormd,
    (certonly only syndrom?)

Dus kid is de enige optie..
    en ik ben zelf geadopteerd, dus ik weet dat het niet 'belangrijk' is om op je ouders te lijken,
    maar dat juist de opvoeding het meerendeel van het kind bepaalt. Maar toch.... ik wil dan wel zo graag dat het kindje op mij gaat lijken...
    Het is gewoon een raar idee

5. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    ik snap je helemaal meis, maar hoe hard het ook klinkt , het zal het noodlot zijn ik weet het anders ook niet:(

6. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hey girl! Goed dat je de weg naar dit stukje forum hebt gevonden. Je bent zeker niet de enige die in een KID-traject zit. Er zijn hier diverse meiden die op donorzaad zijn aangewezen, ofwel omdat hun man onvruchtbaar is, ofwel omdat ze lesbisch zijn, of bewust alleenstaande moeder. Als je de zoekfunctie gebruikt, dan zul je de verhalen echt wel vinden.

Liefs!

Belle, ook in dat traject ja.

Share This Page