Wat niemand je vertelt bij het openen van een bouwdepot en ik misschien zelf om had moeten vragen, naar wat voel ik mij stom en hoe ga ik dit oplossen. Vorige week getekend bij de notaris voor ons bouwdepot/tweede hypotheek. Dus heel leuk spullen gekocht door ons zelf voorgeschoten met de gedachten dat we dat zeker deze week terug zouden krijgen wat ons vrijdag ook nog eens gezegd is na het indienen van de declaraties. Ook meerdere keren contact gehad over het indienen van de declaraties omdat hij nog niet zichtbaar is op de app of online. Steeds onze gegevens of leningdeel nummer moeten geven en dus niets aangegeven dat het nog wel even kon duren voordat we echt geld uit het bouwdepot konden halen. En nu zit dus bijna al ons geld in het vooruitschieten van materialen en staat de eerste verbouwing gepland voor aankomend weekend. We hebben nog wel om deze week van te leven en alle rekeningen en afschrijvingen zijn gedaan. Maar hadden ze ons dit verteld hadden we het natuurlijk heel anders aangepakt. Het kan nog tot 3 weken duren voordat het dus allemaal rond is en overal lees je dat zodra je getekend hebt bij de notaris het rond is, maar nergens dat je dan nog een aantal weken moet wachten. Wel dat het een aantal weken duurt voordat het zichtbaar is in de app. Hoe is jullie ervaring hiermee.
Wij hebben destijds écht afgewacht tot alles rond was. We hebben ook niks voorgeschoten, altijd direct de factuur naar de bank gestuurd, waarna de bank het naar het desbetreffende bedrijf over boekte. Misschien duurt het nu ook wel langer ivm Hemelvaart die er tussen valt?
Wij doen alles zelf en moeten dus alles voorschieten. Het is rond ,alleen is ons niet verteld dat het dan nog 3 weken duurt voordat we bij het geld kunnen. Wij hebben daarna nog contact gehad met florius hoe we moesten declareren zolang het niet zichtbaar was online of in de app en ons is toen niet verteld dat het dan nog 3 weken duurde, maar dat het nog maximaal 6 werkdagen duurde voordat je het gestort kreeg. Anders hadden we het nooit voorgeschoten. Nu zitten we ook met de levertijd van de badkamermeubel en dergelijk.
Hier hebben we de facturen pas betaald als geld uit bouwdepot was overgemaakt. Maar dat was echt in een paar dagen gepiept altijd! Ging echt super snel. Dus wie weet heb je het geld snel op je rekening.
Bij ons duurde het ca 1,5 week. Was bij Argenta. Nu het loopt gaat het wel. We hebben tot nu toe vrijwel alles zelf voorgeschoten en krijgen het dan een dag of 3 a 4 na declaratie terug.
Ik heb op 26 april bij de notaris getekend voor een bouwdepot. Het duurde een paar dagen voordat ik online een declaratie kon indienen. Maar 5 mei hebben hebben ze de eerste declaratie overgemaakt. Dit is bij Nationale Nederlanden.
Wij hebben destijds een bouwdepot gehad bij de bank. Dat was al een tijd geregeld voor we er gebruik van maakten. Toen we het eenmaal gingen gebruiken waren de betalingen altijd binnen een paar dagen gedaan.
Heb vandaag contact gehad en onze tussenpersoon had dit moeten vertellen. Voor nu zit er niets anders op dan afwachten, status is nu nog zo dat nog niet alle stukken binnen zijn en als dat zo is duurt het nog een dag of 10. Dus die 3 weken kloppen wel.aardig. We gaan nu kijken hoe we dit gaan oplossen maar dat komt goed.