hallo allemaal! onze dochter kreeg een tijdje geleden opeens vreemde rode bulten, die langzaam veranderde in rode warme schijven. naar ons idee had ze er geen last van, hooguit wat jeuk maar toen ze ook zo'n bult op haar oor kreeg zijn we naar de huisarts geweest en die dacht aan een allergische reactie op een muggenbeet. volgens arts niet veel aan te doen behalve koelen. dus ben zelf o.a. met azaron, prik weg, rescue creme, bioforce enz. gaan smeren en koelen, en inderdaad trok het na een kleine week langzaam weg. ze heeft er wel kleine littekens aan overgehouden maar het lijkt niet of ze het openkrabt. de plekken 'drogen' in. nou ja, ben tussendoor toch nog 1 keer bij arts geweest en CB om advies gevraagd maar zit niets anders op dan te accepteren, volgens hun. toch had ze vandaag weer 2 plekken en 1 daarvan op haar oor, en eind van de dag een megadik rood oor, nog nooit zo erg geweest, dus toch naar de HAP, die d8 ook weer hetzelfde....zucht en adviseerde een klamboe (yeah right bij een 1 jarige, die overal aanhangt en zit) en zei dat ze het zal overgroeien....ooit... ik geloof op zich wel dat het van een muggenbeet kan zijn, al zie ik erg weinig muggen maar als overbezorgde moeder,haha, kan ik het niet accepteren dat er zo weinig aan te doen is, dus misschien heeft 1 van jullie een idee of tip?? alvast bedankt!!! liefs,
wij hebben laatst bij een forse allergische reactie een antihystaminicum gehad van de huisartsenpost. Dat helpt snel de zwelling wegtrekken. Dat was echter niet van muggebulten....En Nick was iets ouder, ca. 2 jaar.
Ik heb er zelf last van. Van allerlei smeerseltjes geprobeerd en niks werkt of het wordt erger. Het enige wat werkt is een gifpompje, maar dan wel als je net gestoken bent. Als ze er veel last van heeft kun je bij de apotheek verdovende zalf krijgen (lidocainezalf). Succes ermee.
Mijn zoon is super allergisch voor muggenbeten. Zie foto's Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album! Hij heeft 1 keer zo'n dik oor gehad dat het oor helemaal van zijn hoofd afstond. Max krijgt hiervoor medicijnen (singulair) en op het moment dat het is gebeurd moet ik hem smeren met behoorlijke sterke hormoonzalf
bedankt voor jullie reacties!! ik ga toch nog even onze huisarts bellen voor overleg en anders inderdaad is vragen over die hormoonzalf, CB had het hier ook over gehad maar dat is vrij heftig voor zo´n kleintje...maar ja als je het alleen gebruikt als het is gebeurd. nathalie, mijn dochters oor zag er net zo uit (is nu iets minder) echt zo sneu he zo'n megadik oor! en dan is het nu winter laat staan als het zomer wordt! thanks voor je tips en jij ook sterkte met je zoon, groeit hij hier nog overheen? liefs