Hoi, sorry weer een topic op de m.griep, maar mijn vraag is wie kiest er niet voor vaccineren, maar heeft alternatieven, en welke alternatieven zijn dat?
Hoi, Ik kies niet voor vaccineren om veel verschillende redenen.. het domste vind ik nog.. Kun je 1 van de data dat je geprikt moet worden niet dan heb je pech.. Nou, zo belangrijk is die prik dan niet. Als alternatief gebruik ik mijn gezonde verstand, was regelmatig mijn handen, eet gezond , mijn dochter ook en mochten we klachten krijgen dan gaan we naar de huisarts
ik heb hetzelfde gevoel,ik heb hele gezonde kinderen, vrijwel nooit ziek, lang bv gehad, ik kies dus ws. niet voor vaccineren, maar blijf het een moeilijke keus vinden. Ik probeer de weerstand zo goed mogelijk, veel naar buiten, jas dicht, op tijd naar bed, groenten en fruit eten, wc geod schoonhouden enz. Maar gebruik je voor je kind(eren)extra vitamines oid?
Hier letten we goed op hygiëne, zorgen dat Yelena voldoende slaapt (betekent dus ook dat we slaapjes zo min mogelijk verstoren door andere activiteiten van onszelf, veel regelmaat zou je kunnen zeggen). Ik slik zelf chlorellatabletjes en die wil ik ook aan Yelena gaan geven. Goed voor weerstand in het bijzonder. Op het moment is Yelena verkouden, dus kijk ik extra uit met mensen die pas geleden een flinke griep hebben gehad. Ze is nu vatbaarder. Ik ent dus ook niet. Ik heb ook de oproep binnen gehad, maar het is nogal een onderneming ook als ik de locatie voor de inenting zo zie. Pfff. Niet handig als je alles te voet of met het OV moet doen. En natuurlijk gezond en gevarieerd eten! Weinig stressen, veel lol maken.
Wij laten onze dochter ook niet inenten en gaan zelf ook niet(hebben ook nog een dochter van 4,5 maand). Wij kwamen vrijdag thuis van vakantie en de oproep voor Kyra lag in de brievenbus, dus ik kijken op internet waar en wanneer ze zou moeten....staan alle postcodes erbij behalve die van ons...dus ze kan de prik niet eens gaan halen....Staat een telefoonnummer bij wat pas maandag weer te bereiken is terwijl ze maandag dus al moet...Ook zo krom allemaal. Wat wij nu extra doen...eigenlijk niet zoveel als wat we normaal al doen. Keer extra handen wassen en verder eigenlijk niks.
Off topic volgens mij wordt er juist AFGERADEN om naar de huisarts te gaan met symptomen om besmetting van anderen te voorkomen. Dus bel en ga er niet naar toe. On topic Volgens mij zijn er niet veel alternatieven voor niet vaccineren behalve accepteren dat je de kans loopt om de griep te krijgen, maar die kans loopt je ook als je wel kiest voor de vaccinatie. Mijn dochter heeft momenteel waarschijnlijk (ze testen niet dus nooit 100% zekerheid) de mexicaanse griep en het is echt niet leuk voor zo'n kleintje. Als ik dit had kunnen voorkomen door een inenting had ik het graag gedaan maar helaas kunnen wij pas vanaf dinsdag de inenting halen maar ik ga die alsnog halen als mijn dochter geen koorts meer heeft dinsdag. Dat is ook wat de huisarts aanraad. Ik ben helaas nog geen 14 weken zwanger maar als ik die gehaald heb ga ik ook mijn prikken halen.
Hier ben ik het mee eens! Je kan maar 1x. maandag a.s. gaat mij wel lukken maar over 3 weken ben ik autoloos en de openbaar vervoersverbindingen zijn slecht hier naar waar ik naar toe moet... dus ja wat moet ik? dan maar geen prik dus... En ik ben nog steeds enorm aan het twijvelen... morgen moet ik beslissen of ik het doe ja of nee zo moeilijk...
Ik ga ook niet enten. Ik let ook op hygiene, goed slapen, fruit en groente eten, lekker veel de buitenlucht in.
Die zijn stoer! Ik denk (maar twijfel nog steeds) dat wij Lena en onszelf ook niet laten inenten. Mijn ma heeft toevallig vandaag ook die multivitaminen voor Lena meegenomen. Best lekker! En ik ga sowieso druppels echinaforce aan haar geven vanaf morgen. Helpt misschien ook tegen al die verkoudheidjes die ze constant bij het kdv oploopt.
Yjc.. zal ook niet zo naar de huisarts toe gaan en eerst bellen. En natuurlijk is het niet leuk dat een kindje of volwassene de griep krijgt.. Maar een gewone griep is ook niet leuk.. En mocht je hem krijgen.. je voorkomt het toch niet.. En met.. Esmee is al eens met de verkeerde vloeistof ingent dus ben erg huiverig met prikken..
Wij gaan ook niet laten enten. Zijn zelf van mening dat het allemaal wat overtrokken is en denken zelfs dat we hier alledrie de mex griep al gehad hebben (alle symptomen, maar wel zijn er niet op getest) En inderdaad, als je de prik niet kunt inhalen als je niet kan, hoe belangrijk is het dan dat je hem haalt? ..................
Je kan ook 1 vaccinatie halen, is hij in ieder geval een beetje beschermd. En met de taxi gaan voor de 2e prik?
In mijn omgeving ook een kleintje (1 jaar 1mnd) met mex griep. Idd niet leuk. Kind is er goed ziek van, al twee keer binnen paar dagen bij huisartsenpost geweest ivm slecht kunnen ademen ed. (gebeurt altijd 's avonds/'s nachts). Kind is er echt heel ziek en beroerd van. En het enge is dat er op kinder ic's nog maar beperkt plek is. Keuze om kindje op te nemen wordt dus langer uitgesteld, want er kan een nog zieker kindje langskomen. Ander ziekenhuis is ook geen optie want die zitten ook vol. (buurt van Amsterdam) Prikken is hier wel goed geregeld. GGD prikt ma tm do in de regio, als je op de door jou toegewezen tijd niet kunt mag je op een andere tijd/dag komen, evt. in een andere plaats. Hoef je ook niet voor te bellen. Overigens is griep toch een virus, jas dicht helpt daartegen volgens mij niet, want je krijgt het van anderen.
Hier mag je ook op een andere dag of tijdstip als je op de ingedeelde tijd echt niet kan. Dus mocht je postcode er niet bij staan bv. kan je ook gewoon zelf een dag uitkiezen, als je je oproepkaarten maar meeneemt. Handiger indelen is dus op geboortedatum, kunnen ze ook niets missen Jas dicht voorkomt inderdaad niet dat je de griep krijgt. Het is vooral een beetje koud
Bij ons stond een datum + tijd, en nog een tweetal andere data voor als we niet konden op de eerste datum. Nu hebben wij wel het geluk dat er bij ons meerdere huisartsen in hetzelfde gebouw zitten, en er dus ook op verschillende data geprikt wordt. Volgens mij kan je dat bij je ziektekostenverzekering opvoeren als gemaakte kosten. Eventjes controleren?
Hier ook mijn meis van 14 mnd aan de beertjes (van Optimax is dat geloof ik?) Ik prak ze eerst en dan door de yoghurt... Maar ik laat haar ook enten...
Hier ook Optimax en bijna elke dag sinaasappelsap. Fruit eet ze niet altijd even goed en gevarieerd. Groente eet ze haast niet. Maar ik laat Eva wel vaccineren.