Lees in een ander topic op deze site dat legitimatie verplicht is als je kindje een prik krijgt. Nu ligt de inentingskaart bij mijn ouders omdat mijn vader morgen met mijn zoon gaat prikken (ik kon zo snel niet meer vrij regelen nl.) dus ik kan het zo ff niet nalezen. Weten jullie of legitimatie verplicht is? mijn zoon heeft nl geen legitimatie... En kids onder de 12 hoeven toch geen legitimatie? Of moet mijn vader zijn legitimatie meenemen? of moet ik mijn ID kaart meegeven? Op de site over de griep lees ik dat het gaat om legitimatie voor de ouders die een kindje hebben onder de 6 maanden en geen oproep hebben gekregen.
volgens mij is het niet verplicht hoor, heb er namelijk ook niks over gehoord en gelezen. Ik heb ook geen id voor mijn zoontje. Er zullen vast van de 'gekken' zijn die hun kindje net boven de vier jaar laten enten op een ander zijn kaart maar ik geloof niet dat ze dat gaan controleren. Daar hebben ze helemaal geen tijd voor!
Ben ik weer....heb de kaart en de brieven nagekeken; geen legitimatie.... Zou ook wel raar zijn; je gaat toch niet zo'n kaart ontvreemden....
Bedankt voor het nakijken! dan laat ik mijn vader en mijn zoon zonder legitimatie die kant op gaan, mocht het wel nodig zijn dan heeft mijn vader altijd zijn rijbewijs wel bij hem
Je hebt het over huisgenoten van kinderen onder de 6 mnd die geen oproep hebben gekregen maar zich wel willen laten prikken. Kan me voorstellen dat die zich wel moeten legitimeren, anders kan iedereen zich wel laten prikken. Maar die info zal je niet in de oproep brief vinden, als je die brief hebt ben je tenslotte opgeroepen.... Als je de oproepkaart van het kind bij je hebt zit je zowiezo goed. Ook voor kids zonder kaart wordt gezorgd. Hoe het met huisgenoten zonder oproep zit weet ik niet, daar zal je de ggd voor moeten bellen.
Bij ons staat hier in de brief van de GGD Drenthe: "Neem naar de inenting de oproep en uw legitimatie mee". En als laatste zin onder aan de brief staat nogmaals vetgedrukt: "Vergeet niet de oproepkaart en legitimatiebewijs mee te nemen!". Dus ik krijg hier toch wel de indruk dat het van belang is. Tegenwoordig moet je je in de zorg altijd kunnen legitimeren. Zelf moet ik ook regelmatig bloedprikken en zelfs dan moeten die 'miere-neukers' (sorry voor het woord) elke maand weer mijn zorgpas zien, terwijl ze me onderhand toch echt wel kennen. Ik heb zelfs bij andere mensen wel gezien, dat ze je rustig naar huis sturen als je geen zorgpas en legitimatie bij je hebt en dat terwijl je dan wel een lab-formulier van de huisarts bij je hebt. Je komt toch niet voor de lol je bloed laten prikken.
Ik heb het ook gelezen ja dat je een identificatie mee moet nemen.. Tja... ik heb geen voor mijn zoontje.. Maar ik neem de oproepkaart van hem mee, de pas van de zorgverzekering (staat zijn BSN-nummer ook op) en mijn id. Volgens mij moet het dan goed zijn...
ik heb er ook niets over gehoord of gelezen. Neem voor de zekerheid wel het uittreksel mee van toen hij geboren was.