Hallo allemaal! Ik ben geen keukenprinses. Wel ben ik degene die 's avonds het eten in elkaar flanst. Vaak kook ik met behulp van doosjes (bijv knor wereldgerechten) en zakjes (macaroni sausmix oid). Wij zijn zelf niet heel erg van de hollandse pot. Nu haal ik voor mijn dochter eigenlijk altijd potjes. Niet zozeer uit gemak, meer uit onwetendheid. Ik zou graag voor haar willen koken, maar echt verder als sperziebonen, aardappel en kip kom ik niet (ze vindt overgens potjes lekkerder dan dat haha) Ik zou graag samen met haar (hetzelfde) willen eten, maar durf haar ook niet mee te laten eten met ons ivm zout die vaak in die zakjes zit. Ik probeer creatief te denken, maar ik hoop op tips hoe anderen dit doen en eventueel recepten.
Als je zelf met zakjes kookt, voor die tijd voor haar een portie eruit halen. Dus macaroni koken en dan apart houden en dan verder voor jezelf koken. Ik weet niet wat je zelf allemaal eet aan vlees e.d., maar dat kan zij grotendeels toch ook wel hebben. En groente kan ook bijna allemaal prima.
Paar makkelijke recepten zonder pakjes/zakjes: Macaroni, saus van geruld gehakt, beetje peper, verse groente, blik gepelde tomaten, gedroogde italiaanse kruiden. Ipv macaroni kun je ook bruine bonen, kidneybonen of rijst erbij eten. Bonen met gehakt, maïs en appel is hier ook een succes, voor onszelf maken we er dan meestal nog een salade bij of iets van tortillachips. Of rijst met courgette en champignons en kip. Verse kruiden mogen/kunnen gewoon en ene kindje kan daar beter tegen / vindt het lekkerder dan andere kindje, even uitproberen. Zout/peper kun je altijd voor jezelf op je bord toevoegen. Eet smakelijk!
Kokenvoormijndochter.nl Ook erg leuk Hutspot is hier ook een succes, ik haal de meeste uien voor het stampen er even uit. En voeg bouillonblokje nadien bij ons toe. Rode kool met appel en aardappel, maar dat aten we hier vanaf 11-12 maanden. Kool lekker op smaak gebracht met kaneel en kruidnagel. En inderdaad spaghettisaus, ui, knoflook, gehakt, verse groenten, tomaat, italiaanse kruiden. In laten koken en daarna evt indikken met maizena.
Hmm, ziet er goed uit allemaal! Ik merk dat ik te voorzichtig ben met kruiden en sommige groente. Je wordt doodgegooit met dingen die een baby nog niet hebben mag, wat mij soms een beetje onzeker maakt. Ik dacht dat kruiden, ui, knoflook ed pas echt mochten vanaf 1 jaar. Bedankt voor jullie reacties! Boek van opperdepop zag ik toevallig vd week staan en heb er even doorgebladerd, maar dan ga ik hem toch meenemen morgen!
De favorieten hier zijn couscous met courgette en tomaat, aardappel met broccoli en tomaat en pasta met paprika, champignons en tomaat. Zoontje is gek op tomaten Wij eten meestal dezelfde groenten, maar zijn portie doe ik in een klein steelpannetje. Bij ons doen we er vaak dingen door die hij nog niet krijgt zoals kruiden, knoflook, ui of saus.
Ik kook gewoon Hollandse pot , stampot, gehaktballetjes met gekookte aardappelen. Macaroni en spaghetti doet het hier ook goed. Om eerlijk te zijn alle eten doet het hier goed hahaha als hij eten ziet begint hij al te smakken met zijn mond Hij eet dus eigenlijk alles wat wij eten, alleen als het heel erg gekruid is maak ik voor hem een andere versie
Ik ben ook geen keukenprinses en heb wat dingetjes geprobeerd vorige week: Zoete aardappel met pompoen: aardappel 20 min koken en de pompoen in stukjes ook 20 minuten koken. Dit prakken en aan de kleine gegeven. Hij vond het heerlijk. Wij vonden het daarentegen niet zo lekker. Rode bietjes (gevacuumeerd uit de supermarkt) met aardappel en rundvlees. Het draadjesvlees voor se eerste keer gedaan en zonder peper en zout. Het was zomaar gelukt! Je moet er alleen voor thuis blijven. Even braden; helemaal onder water zetten en drie uur op laag vuur laten pruttelen totdat het helemaal zacht is. Macaroni: macaroni koken en twee eetlepels in een schaaltje voor ZL. Gehakt rul bakken met Italiaanse kruiden. 1 eetlepel voor ZL in schaaltje. Voor onszelf zout en peper op het gehakt. Gezeefde tomatensaus van Heinz in schaaltje voor ZL en de rest voor ons in se pan. Groente erin: champignons en de rest voor ons in de pan. Verder is het vooral gekookte aardappel en groente uit de diepvries: boontjes, spinazie, rode kool, broccoli, bloemkool. Ik ben niet zon ster in vlees braden. Een beetje gehakt en kipfilet lukt nog wel, maar verder dan dat gaat het niet. Ben meer can de kant en klare kipschnitzel of zigeunerschnitzel...voor mij was draadjesvlees dan ook een overwinning 😂