Vorige week dinsdag zonnebrand gehaald voor onze rossige zoon. Woensdagmorgen heb ik hem in gesmeerd, eerst alleen zijn gezicht. Tussen de middag begon zijn gezichtje weer wat rood te worden dus ik dacht (omdat je vaker moet smeren) tijd voor de volgende smeerbeurt. Dit keer ook armen en benen gedaan omdat meneer ondertussen voorzien was van tshirt en korte broek en we hadden een date met de speeltuin Een uurtje later waren we op de speeltuin en was zijn gezichtje alweer rood, zo rood dat het zelfs de andere mama's het opviel. Maar wie er ook voelde het voelde niet warm of verbrand aan, heel vreemd maar goed hij was zo druk aan het spelen dat we het daar maar op hebben gehouden. s'avonds in bad viel mij op dat ook de binnenkant van zijn ellebogen en knieholten er rodig uit zagen. De volgende morgen plukte ik een jochie uit bed met voornamlijk op zijn gezicht een rode uitslag , ook op de andere plekken zat uitslag (maar niet zo erg als op zijn gezicht). Na een dag werd het rood minder maar de huid is ontzettend droog, dus mama smeren met calendula, maar wat ik ook doe niets helpt het lijkt alleen maar erger te worden. Ondertussen de fabrikant gemaild, die zeggen dat het zou kunnen komen door de conserveringsmiddelen of de parfum. Vanmorgen heb ik de huisarts maar gebeld want nu hangen de schilfers er ook nog eens bij, vanmiddag mogen we even langskomen. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan, waarom heb ik het niet eerst op een klein stukje gedaan? Groetjes Anita
Meid, dat doe je 1 keer en nooit weer. Heel herkenbaar, want ik heb zelf zo'n allergie voor parfum en sommige bestanddelen. De ideale zonnebrandcreme kun je kopen bij Kruidvat. No-ad, uit Amerika. Hypo allergeen en voor kinderen een goede factor ( geen gekke bestanddelen). Ik ben echt overal allergisch voor, maar dat is heel goed spul. ( wel even proberen, hi hi) http://www.drogisterij.net/index.php?me ... 3godjVQoGA of http://www.no-ad.com/ En nog goedkoper dan die geparfumeerde troep. Bij Kruidvat is het goedkoper dan online.
Kijk daar heb ik wat aan en laat de dokter nu vlak bij een kruidvat zitten , dat wordt dus 1 tripje Hihihihihi Dank je voor de tip. Groetjes Anita
O wat vervelend zeg! Denk je het goed te doen en dan krijg je dit. Ik heb trouwens een meisje met rood haar en bijbehorende witte huid. En ik zweer bij P20, dit is een sunblock. Hoef je maar 1 hooguit 2 x te smeren op een dag en beschermd echt super. T is doorzichtig, dus geen witte waas. ongeparfumeerd en smeert echt goed uit. T is alleen prijzig, maar je doet er tig x langer mee als de normale smeersels. Heb dan overal zon fles liggen, thuis, KDV, oma's. En er gaat een grote fles mee naar Spanje
Gisteren dus naar de huisarts geweest en ook zij denkt aan een allergie voor zonnebrand We gaan nu eerst zijn extreem droge huid aanpakken door hem 's avonds in te smeren met vasiline (vannacht gedaan en ledematen zien er al een stuk beter uit nu zijn gezichtje nog). Zodra het genezen is moet ik aan de binnenkant van zijn elleboog dezelfde creme nog een keertje smeren, s'avonds voor hij naar bed gaat en dan de volgende morgen kijken of er weer een reactie is (wat wel te verwachten is) In zijn andere arm moet ik dan de nieuw voorgeschreven zonnebrand smeren (contralum Ultra) om te kijken wat daar de reactie op is. En we hebben mazzel want het cremepje kost normaal 30,- voor 100 ml maar het wordt dus vergoed door onze verzekering. Mijn neefje (ondertussen 11) uit amerika is dus ook allergisch voor zonnebrandcreme, ondertussen heeft mijn zus uitgevonden dat hij wel tegen de vloeibare spuit versie kan. Voor de zomer heeft hij een soort van wetsuite die de uv stralen blokt zodat alleen gezicht armen en benen gesmeert hoeven te worden, Die kun je daar dus gewoon zo kopen en nu gaat ze er ons ook 1 op sturen, kunnen we zomers gewoon lekker gaan zwemmen =D> In vervolg smeren we Kylian dus nooit meer zomaar met nieuw spul in maar gaan we het eerst in zijn elleboog testen. Maar goed eerst maar eens zijn huid beter zien te krijgen en dan zien we wel weer verder. Groetjes anita
Ja, eerst inderdaad de huid weer goed krijgen. Ik weet er helaas alles van. Met deo heb ik dat ook. Ik kan alleen tegen de roller van kruidvat eigen merk of de rexone roller. Maar de spuitversie kan ik helemaal niet tegen. Beterschap voor je kleine man.
Zou je zin hebben om de ingrediënten in te typen? Ik kan ze online nergens vinden. Ben onwijs benieuwd want wij gebruiken nu Vichy omdat dat de enige zonnebrand zonder parabenen is (niet alle tubes) die ook lekker smeert. Voordeel van Vichy is dat apotheken in het buitenland het ook verkopen. Nadeel is de prijs.
Mijn zoon is ook erg gevoelig voor zonnebrandmiddelen. Zelfs van de Vichy hypo allergene creme speciaal voor kinderen zat hij onder de uitslag (Misha trouwens ook, denk je een goede creme te hebben ) Gek genoeg is het enige wat Milan verdraagt gewoon Nivea voor kids. Het liefst de spuitvariant, maar met creme gaat het ook goed...
Het vreemde bij Vichy vind ik dat in de ene soort wel parabenen zit (bijvoorbeeld in die voor de gevoelige huid factor 30) en in de andere niet (bijvoorbeeld gevoelige huid factor 50 of gewone huid factor 30. Ik sta dus altijd op de doosjes te turen bij de apotheek. @Loetje: wel fijn dat je er eentje gevonden hebt die hij wel kan verdragen want zonder zonnebrand is toch echt heel lastig. @pluk: je kunt die pakjes inmiddels hier ook kopen, ze hebben ze ook met zwembandjes erin, bedoel jij die ook?
Ik zou het niet weten welk pakje ze eigenlijk bedoelt maar vind het zo lief van haar dat ze meteen meedenkt en op die manier (ook al woont ze heel ver weg) toch zo betrokken is bij haar neefje. Heb het voorgeschrevene van de huisarts ook even goed bekeken, voor het uva is het factor 7 en tegen uv-b factor 10. Vind ik eigenlijk wel heel weinig, dat zou betekenen dat ik de kleine contstant door moet smeren ipv om de zoveer uur. Het goede nieuws is dat zijn huid al aardig op begint te knappen, zal zo even een foto van hem in het album zetten (van zijn mondje) dan zien jullie het ook. Nog steeds schilferig en droog maar al zoveel beter. Groetjes Anita
Ja is goed ManonGJ : misschien heb je iets aan deze site http://www.cosmeticsdatabase.com/produc ... nothanks=1 Maar als je wilt kan ik het ook voor je typen