Allergische reactie op zonnebrand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 12 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik had voor Fynn zonnebrand van Vichy gekocht. Normaalgezien heeft hij niet echt een gevoelige huid maar zodra ik deze creme heb opgesmeerd krijgt Fynn een geirriteerde huid. Zelfs z'n oogjes worden rood (niet dat ik het in z'n ogen smeer hoor ;) ).

Je zou toch denken dat Vichy juist goed is :(

Kent iemand een zonnebrand die geen allergische reacties geeft?

2. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Gewoon zwitzal?
    succes

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Is het vichy voor baby's? Misschien is het geparfumeerd en kan hij daar niet tegen?

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier ook een baby met gevoelige huid.
    Zeker geen zwitsal smeren hoor!

Ik had roc en heb dat de dag erna weer gebruikt, je moet toch wat. Heel weinig gedaan en goed uitgesmeerd en dan heeft ze er geen last van. Als ik te dicht bij haar oog smeer krijgt ze last, maar daar kan je op letten ;)

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft eczeem maar reageert niet op Nivea zonnemelk voor baby's/kinderen. Misschien dat proberen?

6. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hier ook nivea, de baby-variant is ongeparfumeerd.

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Hier smeer ik de zwitsal in het zonnetje en dat gaat goed

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ja, hier ook gigantische reactie op Vichy, maar dan bij mijn zoon van 3 1/2. Die heeft een erg gevoelige huid en vorige week stond ik dus bij de apotheek en dacht er goed aan te doen om Vichy voor kinderen mee te nemen. Speciaal voor kinderen, factor 50, ongeparfumeerd! Vorige week dinsdagochtend opgesmeerd en 's avonds ònder de uitslag. De volgende ochtend zaten er zelfs korstjes op zijn rug van het krabben. Nu een week later zie je nog sporen van die korstjes. Ik heb de hele week Milan ook zoveel mogelijk uit de zon gehouden, omdat ik er geen ander spul op wilde smeren. De rode uitslag heeft er ruim 2 dagen gezeten :(

Normaal gebruik ik voor hem altijd Nivea (pompspray) voor kinderen factor 50 en dat gaat altijd goed. Twee jaar terug in Spanje 2 weken lang dagelijks ingesmeerd, meerdere malen per dag en totaal geen reactie op gehad. Waarom ik in godsnaam op het idee kwam om een ander merk te nemen weet ik niet :evil: Dus hier voortaan weer gewoon Nivea!

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Thanks voor de tips! Nivea komt hier goed uit de bus dus dat ga ik vanmiddag kopen :D

@loetje: Heb es wat gegoogled en het blijkt dat meer kinderen een dergelijke reactie op Vichy hebben. Toch vreemd voor een dergelijk merk :(

10. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik heb ook roc speciaal voor babies factor 40. Is ongeparfumeerd. Gata goed! :D

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Mijn neefje van 10 is ook allergisch voor zonnebrandproducten.
    (hij woont in california).
    Mijn zus is dus lang op zoek geweest naar een zonnebrandproduct waar hij geen reactie op kreeg.
    Nu is ze er achter gekomen dat er in zonnebrand wat je kunt sprayen een bepaald stofje niet in zit wat in gewone 'smeer' zonnebrand wel zit.
    Van de spray heeft mijn neefje dus geen enkele last.

Groetjes Anita

12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik gebruik zonnebrand van Biodermal (factor 30). Werkt echt perfect. Emme is in Zuid Frankrijk niet verbrand terwijl ze wel volop in de zon heeft gespeeld.

Pim

Deel Deze Pagina