Johannesbroodpitmeel dat geen verstopping veroorzaakt

Discussion in 'Voeding' started by miepje1983, Jul 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Gezocht: johannesbroodpitmeel dat geen verstopping veroorzaakt!

We hebben een refluxbaby, leefregels worden toegepast en we geven ranitidine. Ze heeft er geen pijn meer van, maar ze spuugt er (uiteraard) niet minder om. Ze ligt steeds in haar eigen spuug, heeft het zelfs in haar haar en ruikt altijd zuur... We gebruikten eerst nutriton en Kruidvat eigen merk maar dit veroorzaakt verstopping.

Welk merk kan ik wel kopen en waar?

2. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Niemand? 😬

3. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,444
    372
    83
    in een huis
    Volgens mij maakt het niet uit johannesbroodpitmeel is altijd het zelfde. En als het bij jou baby verstopping veroorzaakt zal dat met elk merk zo zijn. Ik geloof dat wij half half deden. Gewone melkpoeder en die met johannesbroodpitmeel erdoor. En dan combineren. Succes!

4. Hupje

Hupje Actief lid

Jun 15, 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou pure jbpm kunnen proberen, verkrijgbaar in een natuurwinkel (van Tammi). Daar zitten in ieder geval geen onnodige extras in, misschien scheelt dat al?

5. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    volgens mij bestaat dat idd niet, je kan doen wat meis1987 zegt misschien dat het wat scheelt..
    als ik t goed heb dan krijgen kindjes of verstopping of diarree van jbpm..
    sterkte!

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wij zijn ook gestart met jbpm en de huisarts gaf aan dat als er sprake is van verstopping dat ze daar dan ook iets voor kon voorschrijven.
    Ik weet even niet welk middeltje dat is, maar wellicht dat je dat via de huisarts of kinderarts kunt krijgen?

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Misschien is het maar tijdelijk omdat de darmen moeten wennen?

Mijn zoontje kreeg ik diaree van, met krampen. Maar na een week was het weer normaal. Maar met verstopping is het toch vervelender denk ik:(

Misschien de ha even raadplegen.. Jbpm was hier wel een uitkomst, ik gebruik het (helaas) nog steeds.

8. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

In Nutriton zit maar 30% jbpm en 70%!! zijn toevoegingen. Als baby's reageren, is dat vaak (dus niet altijd) op die toevoegingen. Dan kan je dus overstappen op Tammi (online verkrijgbaar of bij de biologische supermarkt) om te kijken of het daaraan ligt.
    Anders is er nog iets genaamd Gelilact, uit België meen ik, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Mijn zoontje raakte ontzettend verstopt van Nutriton en met Tammi heeft hij maar 2 keer een dag wat lastig gezeten. Daarna ging het perfect.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Klopt, wij hebben daarom een paar maanden lactulose gebruikt.
    Nu ik weet dat er ook pure JBPM te koop is in natuurwinkels zou ik dat denk ik de volgende keer eerst proberen.
    Al poepte mijn zoontje ook voor de JBPM al moeizaam, later over gestapt op Hero Baby Comfort, maar ook dat maakte weinig verschil.
    Echt goed poepen ging hij pas toen hij echt goed van de bijvoeding at en ik met 6 maanden weer overging op de standaard voeding.

10. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Hoi dames,

Bedankt voor alle reacties! Ik ga dan dat tammi jbpm eens proberen.

Ik ben niet van plan om weer nutriton te gebruiken in combinatie met lactulose, aangezien ik daar zelf slecht op reageer (op de lactulose dus) en nog belangrijker ik vind dat we al middeltjes genoeg gebruiken (neocate wegens verstopping door nutramigen en ranitidine).

Share This Page