Mijn dochter van 1,5 heeft een longontsteking en reageerde niet goed op de Amoxiciline, nu heeft ze een ander kuurtje gekregen, maar die vind ze zo vies! Hij is een beetje korrelig, waardoor ze hem niet weg geslikt krijgt. Als ik het in meerdere keren in haar mondje doe, dan draait ze haar hoofdje weg en wil ze niet meer. Doe ik het in 1 keer, dan begint ze te kokhalzen. Iemand een tip om haar de ab naar binnen te laten krijgen? We moeten namelijk nog 5 (!!) dagen....
heb je een spuitje erbij gekregen? Dat werkte met mijn dreumes wel redelijk. Wel in houtgreep, met zijn rug tegen mijn buik, hoofd vasthouden en spul langs zijn kiezen spuiten. Dan moest hij wel slikken. Daarna snel wat lekkers te drinken.. Na 2 keer protesteerde hij ook niet meer echt.
Ja, ik heb een spuitje erbij gekregen, maar dat werkt dus niet. Vanmorgen kokhalsde ze en vlogen de spetters in de rondte. Ik gaf haar direct de beker met drinken, maar zo eigenwijs en boos als ze was, gooide ze direct op de grond met de mededeling: Bah! Neeheeheee! Zou je het ergens door heen kunnen doen?
Ik dacht dat ik het eens door wat vla heb gemengd, maar het resultaat was niet 1 lepel van die rommel, maar meerdere lepels. De smaak van dat spul overheerste die van de vla.. En langzamer spuiten, echt ml voor ml?
Drinkt ze nog wel eens uit een fles? Anders in de speen doen van de fles het oo laten drinken en daarna iets lekker erachteraan.
Of door de yoghurt mengen.. toen mijn zoontje oorontsteking had kreeg hij dat en moest 3x daags. het was vechten! toen ben ik het door een lepel yoghurt gaan doen met roosvicee
Ik vraag me af of ze het nog wel door de fles heen kan krijgen, aangezien het best grote korrels zijn. De speen raakt in ieder geval verstopt. Door de yogurt met roosvicee is nog wel een idee. Ml voor ml spuiten werkt niet, want als ze het al proeft gaat ze protesteren..
Hier was het spuitje een drama, van de lepel was het geen probleem. Mijn moeder legde vroeger in geval van een vies drankje iets lekkers achterop de lepel, maar toen was ik wel al wat ouder.
Ondertussen hebben we van alles geprobeert. In kleine beetjes, met appelmoes, maar ze spuugd het er kokhalsend en dramatisch huilen weer uit.Daarna de spoedapotheek gebeld voor advies en die gaf als advies om het in haar keeltje te spuiten en dan over haar keel te wrijven zodat ze het door zou slikken. Vette drama en uiteindelijk gaf ze haar hele avondeten over. Daarna de huisartsenpost gebeld, met wat te doen. In goed overleg met de dienstdoende arts besloten om te stoppen met de ab en over te gaan van 4 naar 8 pufjes. Bij koorts moeten we direct aan de bel trekken. Ik ben blij dat we er mee mogen stoppen, want dit was zo'n strijd...echt vreselijk, ze begon al hysterisch te huilen toen ze het doosje alleen al zag. Ze zal er nog een trauma van over houden....
Ik weet niet of je er nog iets aan hebt, maar bij Eva hadden we hetzelfde probleem toen ze een keer van 5 dagen had, ze was toen bijna 2. Uiteindelijk is het prima gelukt, na het spuitje mocht ze telkens een snoepje uitkiezen. Pedagogisch misschien niet verantwoord , maar het werkte!
Bedankt voor je reactie! Maar ik denk niet dat dit geholpen, ze is gek op appelmoes en als ik dat normaal op tafel laat staan onder het eten, dan vertikt ze het te eten. Dat lukte vanavond dus ook niet. Ze wilde al geen appelmoes meer nadat ik haar gefopt had. Het is zulk raar korrelig goedje wat ruikt naar zoete kauwgom. De amoxiciline, dronk ze uit het spuitje alsof het pap was, dan werd ze soms boos als ze niet meer kreeg..
Misschien werkt dit? bol.com | Nûby - Doseerflesje Voor Medikamenten Met Nûby Speen | Baby Kun je ook bij sommige drogisten kopen (heb het al eens bij de kruidvat gezien).