mijn hondje is dood gebeten

Discussie in 'De lounge' gestart door chipje, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Mijn hondje is afgelopen donderdag dood gebeten door een stafford. Ik ben er helemaal kapot van ze was echt mijn kindje.
    helaas weet ik dat wij haar nooit meer zullen terug krijgen.
    op het moment van gebeuren was de eigenaar niet aanwezig maar een vriend van de eigenaar die op dat moment oppaste op de hond.
    Mijn moeder lag met mijn hondje lekker in de zon op een ligbedje ze lag te slapen en werd uit het niets gebeten, hieraan is ze de volgende dag overleden.
    we hebben inmiddels de echte eigenaar kunnen achterhalen en wilt er alles aan doen om de schade te beperken maar wilt absoluut geen politie. ( moeder is trouwens ook gebeten niet ernstig). Wat zijn onze rechten wat kan ik doen? heeft aangifte nut? hoe krijg ik de gemaakte kosten terug voor de dierenarts en mijn hondje? mijn moeder is helaas psychisch helemaal in de war omdat ze dat beeld maar voor haar blijft zien, ze is ongelofelijk boos en verdrietig.

2. Ah, wat erg :( Ik zou zeker aangifte doen. Heel veel sterkte, ook voor je moeder! :(

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ohhh wat vreselijk... Het arme beestje, en wat verschrikkelijk voor je moeder, om zoiets mee te maken! Heel veel sterkte... Als het mij zou overkomen zou ik wel aangifte doen denk ik.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Wat vreselijk :(. Ik zou zeker aangifte doen, geen idee of het wat uithaalt maar dan staat het in elk geval ergens. Heel veel sterkte :(

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ach meid wat afschuwelijk.
    Ik zou dus wel de politie inschakelen en aangifte doen.
    De volgende keer is het een kind wat hij uit het niets zal bijten.

Heel veel sterkte voor jou en ook voor je moeder.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Vreselijk :( ik zou zeker aangifte doen. Sterkte!

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dit. Heel veel sterkte, echt vreselijk.

8. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Ik denk dat de eigenaar er geen politie bij wil omdat hij dan z'n hond kwijtraakt. Ik denk dat het heel erg belangrijk is dat je wèl aangifte doet. Deze hond is levensgevaarlijk. Nu is het nog jouw hondje, de volgende keer weer en dan misschien wel een persoon. Afschuwelijk dat dit gebeurt is.
    Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die kunnen je helpen met het verhalen van de kosten.

Ik vind het heel erg wat er met je hondje gebeurt is. Afschuwelijk en traumatisch. Heel veel sterkte met alles.

9. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Ik zou zeker aangifte doen gezien de reactie van de eigenaar van de hond. Je krijgt je hondje er niet mee terug, maar ik denk wel dat het o.a. zal bijdragen aan een betere verwerking voor jezelf. En inderdaad, wat als hij uit het niets zomaar een kind bijt of misschien wel een andere hond?
    Heel veel sterkte!

10. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Vreselijk. Sterkte!

In principe is de eigenaar verantwoordelijk en zullen de kosten op hem verhaald moeten worden. Ik denk de WA verzekering misschien (althans jaren geleden toen ik een hond onder mijn auto kreeg die met een oppas was en niet met eigen baasje was dat zo).
    En qua aangifte....tja als hij zo uit het niets aanvalt is hij dus niet meer te vertrouwen lijkt mij...je wil niet dat hij nog een keer zoiets kan doen of zelfs misschien een kind of zo aanvalt, dus denk dat het toch goed is om dat wel te doen.

11. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.010
    2.373
    113
    Ach wat sneu :(

Wij hebben helaas hetzelfde mee gemaakt. Alleen kwam ons hondje op zijn terrein (onder hek door) en was er geen mens gebeten. Wij hebben het dus zo gelaten. Mocht er een mens zijn gebeten had ik zeker aangifte gedaan!!! Overigens hebben wij ook nieuwe schutting laten plaatsen met kippengaas er tussen voor de kinderen.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Was de hond aangelijnd? Zo niet dan is de eigenaar zeker aansprakelijk te stellen.
    Altijd aangifte doen! Snap dat de eigenaar dat niet wil, maar zomaar bijten uit het niets, dat moet zeker uitgezocht worden.
    Als de hond niet te vertrouwen is dan is herhaling zeker denkbaar.
    Dat zou ik niet op m'n geweten willen hebben.

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Natuurlijk moet je aangifte doen! Een hond die zonder aanleiding andere dieren en mensen aanvalt is levensgevaarlijk. Dat je hondje doodgebeten is is al erg genoeg maar hij heeft ook je moeder gebeten! Zij is er dan wel niet ernstig aan toe maar dit had natuurlijk ook anders af kunnen lopen. Heel sneu voor de eigenaar maar wat wil hij dan? Wachten totdat zijn hond bv de eerste beste kind grijpt die daar toevallig rond loopt?

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Aangifte doen!

15. vd21

vd21 Niet meer actief

Zeker aangifte doen, dit soort honden horen niet in de maatschappij thuis

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Toch aangifte doen.
    Een hond die zo reageert is niet te vertrouwen, had hij hem maar beter op moeten voeden, muilkorven en niet met een vriend alleen laten als die er niet mee om kan gaan. Nu is het jouw hondje, straks een ander.
    En wie weet heeft die vent al gesodemieter met de politie, wil hij daarom niet dat je aangifte doet.

17. Wat verschrikkelijk, echt heel veel sterkte!

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Super erg wat er gebeurd is!

Wat belangrijk is; was de hond aangelijnd? MAAR was jullie hond ook aangelijnd? Als ze allebei los waren kan je al weinig. Als hun hond wel was aangelijnd is de gene die hem uitlaat verantwoordelijk.

De eigenaar had de vriend duidelijke uitlaat instructies moeten geven. Aan de lijn en niet bij andere honden. Daar heb jij helaas niets aan.

Wat wil je zelf? Wil je dat alles vergoedt word, wat je goed recht is?
    Als je aangifte doet zal niet meteen de hond in beslag genomen worden of ingeslapen worden. Of er moeten meer meldingen van zijn geweest.

Jij krijgt je hondje er niet mee terug, maar kijk of je er samen uit komt of via de verzekering. Werkt dit niet zou ik aangifte doen om zo al je kosten terug te krijgen.

Je kan sowieso melding bij de politie doen, zo'n hond komt op een lijst met agressieve honden.

Sterkte in ieder geval!

19. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    dit!

20. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Is toch super gevaarlijk wat als er een baby kroop. Daarom zou ik het zeker melde

Deel Deze Pagina