Wij zijn aan het rondkijken voor de aanschaf van zonnepanelen maar zien door de bomen het bos niet meer. Veel verschillende prijzen, lastig om te kijken waar het aan ligt bij sommige en moeilijk dus te kiezen. Dus ben jij tevreden, laat me even weten welk bedrijf je het hebt laten doen! En wat was je kwijt voor hoeveel panelen?
Wij hebben ze bij Pavento vandaan. 15 panelen, nog geen 12.000 euro. We hopen er 5500 ongeveer mee op te wekken, maar dat moeten we nog even bekijken, liggen er nog geen week op. Wel heel netjes gedaan, dus over de service/werkwijze ed heel tevreden
Wij hebben het bij zon enzo laten doen (https://www.zonenzo.nl/). Ze moesten op een plat dak, dus met extra constructie. Dat hebben ze ook allemaal gedaan. Heel tevreden mee. We hadden 1 keer een slechte connectie ergens en dat hebben ze binnen no time gerepareerd. Als ik ooit weer ergens zonnepanelen laat doen, ga ik hier weer heen. Wij waren (als ik het me goed kan herinneren) 11000 kwijt voor de constructie en 24 panelen. We wekken ongeveer 6800 kwh op per jaar. Dit was wel een jaar of 6 geleden.
Wij hebben afgelopen voorjaar 6 panelen op het garagedak gelegd. Plat dak, dus extra constructie om ze schuin te zetten. Wij waren voor die 6 panelen, de constructie en de omvormer ongeveer 2100,- kwijt. Mijn man heeft ze zelf gelegd. Gekocht bij stralend groen. De panelen op het huis (14 stuks) zijn een jaar of 8 (denk ik) gelegd door Eneco. Dat was toen geloof ik iets van 6000,- De panelen op het huis zijn op een mooie zomerdag goed voor zo'n 20 kWh en die op het garagedak op dezelfde dag zo'n 15 kWh
Hier via Ikea gedaan en dat was destijds 2800 euro voor 9 zwarte panelen incl. plaatsing en omvormer. Zij leveren en plaatsen overigens niet zelf, maar besteden dit uit. Geplaatst door de Elkor groep uit Roosendaal. Ze zitten er nu bijna 3 jaar op en we hebben ze al terugverdiend. Heel fijn met de huidige energiegekte. Ons dak ligt overigens wel enorm gunstig op zzw. Ze brengen zo'n 2600 KwH op per jaar. Nu hebben we net een warmtepomp, dus dat zal ons jaarverbruik wel gaan overstijgen. Maar dat geeft niet, eerder hadden we nl. overschot.
Ik sta te kijken van de prijs, wij hebben 1.5jaar geleden 13panelen laten leggen wekken rond de 4500 op en waren nog geen 6000 euro kwijt.
Ja het is niet helemaal fair, maar ik houd altijd een slag om de arm: ze moeten in principe 6000 kWh opbrengen en met de btw eraf is het zo’n 9700 wat we daadwerkelijk betalen. Nou is de prijs vast iets gestegen in de loop van de tijd, zeker nu de vraag vast hoog is. Maar wij hebben bewust ook wel lokaal gekeken. Dus meer meegenomen dan alleen de prijs an sich
Wij hebben 2 jaar geleden bij Solar box in Den Hoorn zonnepanelen gekocht. Heel fijn bedrijf. Voordat je met ze in zee gaat hebben ze informatieavonden waarin alles uitgelegd wordt. Goede ervaringen mee!
Welk deel van Zuid-Holland? Saman groep werkt oa vanuit Oud Beijerland en is een heel betrouwbare aanbieder, die al heel lang in de zonnepanelen zit. Duidelijk advies, duidelijke afspraken, denken goed mee.
Die zijn ook bij ons geweest maar degene die bij ons was vonden wij helemaal niet zo kundig. Ze waren ook een stuk duurder dan het bedrijf waar we uiteindelijk mee in zee zijn gegaan. (zelfde panelen, zelfde garantie duur etc)
Snap ik wij hebben ook lokaal gekeken. Ja de prijs zal zeker behoorlijk gestegen zijn de laatste tijd.
Wij hebben ze bij Bongo Solar vandaan, die hebben ook nog een redelijk snelle levertijd. Wij hebben ze pas een paar maanden maar volgens mij is de prijs wel alweer gestegen, 14 panelen ong 7000 euro.
Wij hebben ze van zonneplan, heel tevreden! Duidelijke informatie vooraf, prima montage, de app is heel fijn en ze regelen ook nog de btw teruggave ....en niet geheel onbelangrijk...de prijs was ook prima!
Nog even iets anders, heb je al rondgevraagd bij verschillende bedrijven of ze überhaupt wel tijd hebben? Onze buurman vangt momenteel overal bot. De meesten nemen nu geen opdrachten en anderen zeggen bel over een x-aantal maanden nog maar eens.