allergische reactie?

Discussie in 'Voeding' gestart door sassie1980, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje heeft redelijk last van eczeem, maar met een hormonenzalf en Cetomacrogol hebben we dit aardig onder controle.
    Nu zijn we sinds een maand met groente en fruit begonnen, elke keer een smaak voor 3 dagen.
    Nu had ik een keer een potje banaan gegeven en daarna kreeg hij ineens weer flinke uitslag in zijn gezicht. Dus ik had het vermoeden dat dit door de banaan kwam.
    Nu had ik hem zondagmorgen weer een half potje banaan gegeven, daarna is hij voor 2 uurtjes gaan slapen en toen ik hem weer uit bed haalde, zat zijn rechterwang onder de uitslag!
    Toeval of heeft hij een bananenallergie?
    Gisteren heb ik hem weer even goed ingesmeerd en elke keer handschoenen aangegeven tijdens het slapen en hij lijkt er geen last meer van te hebben? Het lijkt me dat eczeem langer duurt en een allergische reactie van korte duur is?

Groetjes Saskia

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik durf zo niet te zeggen wat er nog meer in dat potje banaan zit, maar er zit vaak nog wel wat bij. Als je echt zeker wil weten of het puur van de banaan komt, zou je hem een keer gewoon een verse banaan kunnen geven. Maar ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.. :) Ik zou zeggen, gewoon even geen banaan meer geven, en over een tijdje nog eens proberen...

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij eczeem en andere atopieën kun je beter geen potjes geven, maar de groente en fruit gewoon puur. In potjes zitten toch dingen extra toegevoegd waar ze op kunnen reageren.

Wel apart trouwens dat je met eczeem toch al een maand bezig bent met bijvoeden.

4. Writer

Writer Niet meer actief

gewoon geen banaan geven dan , ik ken niemand die dat heeft maar dat is wel goed mogelijk ,
    en andere soorten fruit ,succec

5. Inderdaad, als je het echt wilt weten, verse banaan geven. Het zou kunnen dat er een allergie is voor banaan. Mocht dit zo zijn dan kunnen ze daar ook weer overheen groeien. Dus maak je niet al teveel zorgen.
    Enne, lekker fruit en/of groente geven als je dat zelf wilt. Fenna heeft ook eczeem en het gaat hier perfect met de groenten. Zaterdag gaan we aan fruit beginnen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Banaan is een beruchte allergeen hoor. Vroeger bij mij op school zaten al kinderen die 'galbulten' kregen van banaan (toen heette dat nog geen allergie).

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zou dan dat potje waarvan je denkt dat hij er uitslag van krijgt gewoon even achterwege laten en de andere potjes die hij wel goed eet en waar hij geen uitslag van krijgt geven...

gr.smoekie

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Pete was van 4 tot 5 maanden maar 120 gram en 0 cm gegroeid! Zijn eczeem vreet veel energie, waardoor hij te langzaam groeide. We hebben trouwens een maand Pepti gebruikt zonder resultaat. En het CB zei dat ze bij eczeem in principe pas bijvoeding adviseren vanaf 6 maanden, behalve als deze kindjes te langzaam groeien.

We hebben trouwens eerst 2 weken alleen groente gegeven en dan 3 dagen hetzelfde en een dagje rust voor we een ander potje gingen proberen. En daarna zijn we met fruithapjes begonnen, ook 3 dagen dezelfde smaak voor we iets anders proberen.

Toen we na 2 weken bijvoeding (groentehapje en Nutrix) weer gingen wegen, was hij 380 gram aangekomen.

Deel Deze Pagina