Schema dochter van 4 maanden en 1 week

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door MamaSaaf, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Hallo,

Mijn dochter is 4 maanden en 1 week. op 17/6 woog zij 6365 gram en 60.5 cm. Zal nu wel meer zijn. Op dit moment geef ik mijn dochter 5 x 180/6 per dag. Ik geef nog geen andere voeding. Ik wil hier wel aan beginnen, weet alleen niet waarmee en hoeveel. Ik krijg het idee dat ze soms meer wil want soms huilt ze na een fles en wil ze eigenlijk meer. Ik kan natuurlijk ook van 180 naar 210. Maar ik heb liever wat groente en fruit zodat ze kan wennen aan de smaakjes.

Ik zat zelf te denken aan dit schema:

fles 180/6
    fruit
    fles 180/6
    fles 180/6
    groente
    fles 180/6
    fles 180/6 (eventueel met rijstebloem?)

Ik heb geen tijden erbij gedaan omdat het varieert. De ene keer word ze 8 uur sochtends wakker en de andere keer 9 uur dan weer half 7.

Graag hoor ik of dit schema goed is. En of het niet teveel is..? Alvast bedankt! :)

MamaSaaf

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je schema is goed hoor. Je kunt het beste beginnen met groente of fruit, en dan meerdere dagen achter elkaar een zelfde smaakje aanbieden. Je begint met 1 lepeltje en bouwt het zo rustig op. Dat is belangrijk voor de smaakontwikkeling.

Groetjes Eveline

3. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Bedankt voor je reactie!!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009