Goede morgen. Wij hebben een zoontje dat 6 weken te vroeg is geboren en vanaf dat hij thuis is is hij een slechte slaper. Vanaf 5 maand ging hij door slapen van 18.30 tot 06.30 07.00 Dit heeft hij een maand vol gehouden, er was altijd wel protest bij het naar bed brengen (half uur nodig voor hij ging slapen moest echt bij hem blijven) en vaak in de nacht huilen dus maar tussen ons in. Ook had hij geen nacht fles meer nodig. Nu sinds 2 maand begint hij weer, wil een late fles en vertikt het om dan weer te slapen. Dus waar het op neer komt slaapt hij vanaf dat hij 5 maand is bij ons in bed. Maar ook naast ons slaapt hij niet meer hij gaat spelen kruipen haren trekken en noem het maar op. Ik loop inmiddels met wallen tot op mijn enkels en ben gewoon gebroken. Heb al contact gehad met het CB en die hebben ons een slaapplan gestuurd (wat er in staat hebben we allemaal geprobeerd maar werkt dus niet) Zij begon erover dat ze met de arts wou overleggen over deze methode omdat ze die zelf wel eens adviseren aan ouders waarvan hun kindje slecht slaapt. Wie van jullie heeft deze methode toegepast en heeft succes geboekt? Ook overdag is het heel moeilijk om hem in slaap te krijgen. Hij is zo moe maar wil niet toegeven dus het is elke keer een gevecht.
Wat is het moment dat je hem naar bed brengt? De klok, de slaapsignalen als oogjes wrijven etc? Wij hebben hier een temperamentvolle dame die namelijk ook een gevecht opleverde met slapen, ware t niet dat ze een beetje blauw onder dr ogen gaat zien, bleker gezichtje krijgt. warm aan gaat voelen en rode oortjes krijgt (ongeveer 45 minuten voordat ze begint met ogen wrijven). Als we haar bij DIE signalen naar bed brengen gaat t wel goed, wacht ik totdat ze in dr ogen gaat wrijven dan hebben we hier al een kwartier gezever achter de rug en is ze zo moe dat zich ellendig voelt van de vermoeidheid en dan echt niet meer slaapt. We hebben een super makkelijk kindje hoor, maar dat is alleen als je de gebruiksaanwijzing van dr kent. Late flessen kregen wij een periode ook ineens weer terug, ook ineens midden in de nacht wat al maanden niet meer voorgekomen was. Altijd pikdonkere kamer, niet tegen praten, zelfs niet aankijken, fles geven en weg.
Ja meestal word hij tussen 18.00 en 18.30 moe en dan begint het ritueel. Douchen aankleden fles knuffelen en naar bed. Moet zeggen dat hij het de afgelopen 2 nachten goed gedaan heeft. Alleen tussen 20.00 en 21.00 begint hij onrustig te worden en kan dan niet meer goed verder slapen. Dus rond 22.00 krijgt hij nog een flesje en dan gaat hij weer slapen en normaal word hij dan echt vaak wakker en dan tegen een uur of 01.30 ligt hij tussen ons in omdat ik het dan beu ben om eruit tegaan. De afgelopen 2 nachten heeft hij van 22.15 ongv tot 05.30 06.00 geslapen. Dus ik hoop dat hij dit weer vast houd. Ja hij is nu 8.5 maanden gecorrigeerd
Dan zou ik echt rekening houden met de 8 maanden sprong. Deze staat bekend om de slapeloze nachten. Google maar eens. Mijn enige tip volg je kindje. Hij heeft je nu hard nodig. Sowieso ben ik niet echt voorstander van slaapmethodes..
Hoe lang duurt dat riedeltje bij elkaar? Want ik moet hier echt tempo maken wanneer ze onbewust aan gaat geven dat ze moe is. Ik heb hooguit een kwartiertje. Is t mogelijk om een viertal avonden te kijken of evt eerder starten met je ritueel een oplossing kan bieden? Die 8 mnd sprong is idd een crime, al hadden wij er niet heel veel last van maar wij hadden een ander referentiekader met haar (ze begon als huilbaby (met reden, maar duurde even voordat dat boven water was)).
Meestal een half uurtje ongv. Dat is dan inclusief douchen fles aankleden knuffelen. Zo ook vanavond 18.00 ongv onder de douche dan aankleden 18.20 fles en 18.30 op bed. Tegen 20.30 ongv word hij dan weer onrustig. Tot nu toe is het gelukt hem weer in slaap te krijgen. Dus zomenteen meld hij zich wel weer voor een fles. En dan hoop ik dat hij ook deze nacht weer gaat doorslapen. Dat het dan idd dat sprongetje is geweest. Want we weten dat hij het kan. Ook hij was in het begin een huilbaby. Daarna sliep hij een maand door, om vervolgens weer dit ritme te hebben