bevallingsplan

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Patty01, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty01

Patty01 Actief lid

5 jun 2012
    205
    2
    18
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Ik ben nu 24 weken zwanger van ons eerste kindje en heb in een boek een opzetje van een bevallingsplan zien staan. Dit heb ik overlegd met mijn vriend, en nu blijkt dat wij hier heel andere ideeen over hebben.

Het grootste probleem: ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, dat vind mijn vriend prima. Maar ik wil het graag met zijn 2en doen, en mijn vriend wil er graag iemand bij hebben (waarschijnlijk zijn moeder), omdat hij dan ook zijn verhaal kwijt kan als ik in het ziekenhuisbed lig. Hij vind het een geruststelling als er iemand op de gang wacht (of in de wachtruimte) zodra ik in het ziekenhuis ben.

Ik wil dat helemaal niet. Voor mij voelt het als een extra stressfactor. Als ik dan lig te bevallen, dan voelt het alsof ik nog even sneller moet doorpersen omdat er iemand op me staat te wachten, bij wijze van... ;) Ik moet er niet aan denken dat er iemand op de gang staat.

Wat moet ik nu doen? Mijn vriend wil het wel heel graag, maar ik ben bang dat het voor mij alleen maar extra stress zal opleveren.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Samen praten, leg hierbij uit waarom je het liever met z'n tweeen doet.
    Het is zo dat jij het beste bevalt als je je kan ontspannen en als je dat niet kan als er 3e persoon bij is dan kan je die andere beter thuis wachten. Je moet geen druk voelen tijdens je bevalling.
    Je vriend kan ook kletsen met de kraamverzorgster of de verloskundige of tussendoor even gaan bellen.
    Bespreek het samen.

Succes,

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina