Hi dames. Even een topic omdat ik op zoek ben naar iets van herkenbaarheid. De laatste tijd heb ik allemaal vage klachten. Duizelig, vaak moe, veel hoofdpijn gehad maar dat gaat nu weer goed gelukkig, last van mijn benen alsin steken en vermoeidheid, snel overprikkeld en nu dus ook een klein kaal plekje op mijn hoofd. Ik ben al naar de huisarts geweest om bloed te prikken want ik dacht aan schildklier maar die is top (1,7) en de rest ziet er goed uit zegt ze. Kan dit door stress komen? Ik zit momenteel in een pittige periode maar ik zou het niet direct daar aan linken, dat kale plekje dan. wie O wie herkent dit?
Heb je ergens afgelopen 6mnd corona gehad? Ik ook wat vage klachten en extreem haaruitval en dit is uiteindelijk gekoppeld aan mijn doorgemaakte corona eind feb dit jaar. Ik was vd corona op verkouden na niet ziek. Vriendin van mij heeft long covid en heeft op de stekende benen en kale plek na ook jou klachten..
Kan zeker van spanningen komen. Is je vit dden b12 gecheckt? En zo ja, wat was je vit d waarde? Veel mensen hebben vit d tekort en deze klachten kunnen ook daarvan komen. Huisartsen handhaven vaak nog de streefwaarden van vroeger en zeggen al snel dar die ok is terwijl het veel te laag is. Je kan zelf je bloedwaardes checken op de site van de saltro. Als het via hun afgenomen is..
In kan altijd in mijn dossier via mij gezondheid.net en zie daar mijn labuitslagen. Daarbij staat altijd wat de marge moet zijn. Dus kun je zelf ook zien of je net in de marge oké zit of ruim bijv.
@wendy339 nee geen Corona gehad gelukkig. Wat balen voor je vriendin ook zeg. Hoor vaak klachten na Corona idd
@Damay77 nee die is dus niet gecheckt. Helaas maar wel een goeie. Ik ga dinsdag gelijk bellen. Ik zie als ik inlog op uwzorgonline dat m’n schildklier en m’n suiker zijn geprikt. Niet meer dan dat
Heel gek... dat is toch geen onderzoek nav vermoeidheid enz. Ik zou zeker nogmaals gaan bloedprikken en dan een algemeen bloedbeeld, ferritine, vitamine D, foliumzuur en vitamine b12 vragen te prikken.
Gelukkig voor jou dan! Kun je dat uitsluiten. Zou inderdaad even uitgebreid bloedbeeld laten prikken!
Ik snap dat je niet gelijk je klachten aan stress wil linken. Om eea uit te sluiten zou ik bloed laten prikken, maar stress doet gekke dingen met je lichaam. Helaas hoort haar uitval daar ook bij.
Ja precies dat is ook zo. Ik dacht het eerst wel maar het is zo makkelijk om te zeggen; ach ik heb stress en vervolgens de signalen van m’n lijf te negeren haha. Ik heb even gekeken naar de klachten bij een b12 tekort en ik heb ze bijna allemaal…
Dit kan zeker door stress komen. Heb hier zelf ook last van gehad het afgelopen jaar; haaruitval, vermoeidheid, zere gewrichten, spieren zeer gespannen (onbewust). Door stress komt je lichaam als het ware onder spanning te staan... maar het is zeker niet verkeerd om eerst andere dingen uit te sluiten.
Ik loop nu bij dermatoloog voor extreem haarverlies en dat het haar uitvalt door stress is dus nog helemaal niet bewezen. Zie foto vd folder die ik mee kreeg.
Klopt inderdaad, stress doet veel gekke dingen met je lijf. Ik laat het hoe dan ook uitsluiten allemaal bedankt voor jullie reacties
Is dit voldoende? Eigenlijk had ik ook m’n ijzer gewild. Ik ben vandaag de hele dag duizelig geweest. Om gek van te worden en het is niet te doen met mijn werk..
Bij algemeen bloedbeeld zit in ieder geval hemoglobine, maar dat zegt niet alles. Het is jammer dat ferritine niet ook geprikt wordt.
Ze schreef daarover “Ferritine wordt alleen bepaald als er een laag Hb is hiervoor zullen we een bloedbeeld prikken en ook de andere vitamine.”
Dacht ik al ja, maar pas als je ijzervoorraad laag is (ferritine) daalt je HB.. En je kunt ook een laag ferritine hebben zonder een te laag HB.
Wat irritant weer dat zij dit dan niet gewoon prikt. Wat kan het nou kwaad denk ik dan… echt perse willen ze het minimale laten prikken heb ik het idee..
Ik herken veel klachten (behalve haaruitval) en zit al een tijd met een burn out thuis.. Zou idd de rest verder uitsluiten maar kan zeker ook stress zijn.