Allerlei zwangerschapsvragen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nuk, Aug 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nuk

Nuk Actief lid

May 13, 2010
    448
    1
    0
    Hallo,

Ik ben zwanger van ons tweede kind en ik dacht dat ik dan niet meer zo veel vragen zou hebben. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn ;). Vandaar hier toch maar even checken:

Over voedsel:
    - mag ik nu wel of geen sushi van verse rauwe vis? (ik weet dat voorverpakt niet goed is ivm listeria)
    - mag ik nu wel of geen rauwe ham? (veel sites spreken elkaar tegen)

Over kwaaltjes:
    - tijdens mij eerste zwangerschap had ik de eerste weken nergens last van, nu heb ik al vanaf de week dat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden een zeurende buikpijn (ik ben nu 5,5 weken). Moet ik me zorgen maken?
    - mijn buik is behoorlijk opgeblazen, het lijkt wel alsof hij nu al dikker aan het worden is (en ik verbeeld het me echt niet, mijn broeken zitten nu al niet lekker meer...). Is dat normaal/kan dat uberhaupt wel met krap 6 weken?

Dank je wel voor de reactie!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Zolang de vis echt vers is mag je het gewoon rauw eten. Met de rauw ham zou ik wel uitkijken. Kijk even wat voedingscentrum zegt en houd je daar dan aan.
    Iedere zwangerschap is anders en dus ook de klachten die je hebt. Je hoeft je geen zorgen te maken over het opgeblazen gevoel, dit is normaal. Ook wat krampen zijn niet erg, zolang er geen bloedverlies bij komt.

Groeten Evelien

Share This Page