ovulatie testen op mijn werk?!?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 8 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo allemaal!
    Ik heb ovulatietesten in huis gehaald, die ik hier op deze site besteld heb. Nu staat er niet specifiek op de bijsluiter wanneer ik moet beginnen met testen. Hiermee bedoel ik niet vanaf welke dag, maar het tijdstip. Ik heb nl ergens gelezen dat testen met ochtendurine een vertekend beeld zou geven. En dat het beter was om later op de dag te testen. Maar ik werk fulltime, beetje genant om met potjes urine te gaan lopen :oops: , niet iedereen op mijn werk weet dat ik aan het klussen ben.
    Weten jullie wanneer je het beste kunt testen?
    Liefs, Carmen

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Mijn ovulatietest (ClearBlue) geeft aan dat ochtendurine het beste is, je mag 4 uur niet geplast hebben en je moet het elke dag op dezelfde tijd doen. En je ovuleert meestel 14 dagen voor je NOD, dus begin voor de zekerheid met testen 16 dagen voor NOD.

3. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Heb het ook iedere ochtend gedaan, direct na het opstaan.

Resultaten waren goed!

Liefs Britt

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik deed het altijd direct uit mijn werk..

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik gebruik al geruime tijd ovulatie testen en volgens mij moet je juist niet het gelijk met ochtendurine doen, want dat kan een vertekend beeld geven. Ik at en dronk s morgens eerst wat en dan van 8 t/m 12.00 uur ff niets...niet plassen en drinken en dan testen.
    Resultaat was prima!

Ik weet niet welke testen je gaat gebruiken, maar die ik had kan je gewoon in je urine straal hangen dus stak hem in m'n zak en kon gewoon testen op het werk.

Succes!

Mirre

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik doe het al geruime tijd en dan op mijn werk (midstream test) of direct na het werk. Gebruik GEEN ochtendurine. Dat geeft een vertekend beeld.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    waarom ze zeggen dat je eigenlijk niet 4 uur van te voren mag hebben gedronken of gegeten is omdat de test dan minimaler kan zijn dan wanneer je idd test als je de voorgaande 4 uur niets gedronken gegeten zou hebben...

je mag bij 9 van de 10 niet testen met ochtendurine omdat iedereen het lh hormoon in zicht heeft en die 's ochtends geconcentreerder is dan later in de middag (nadat ja al gegeten gedronken etc. hebt) dus test je smiddags en is ie positief kun je ervan uit gaan dat je eisprong binnen 1-2 dgn volgt, met de andere testen is dat net ff iets anders, die testen op een hogere lh piek dus die zitten ook dichter bij de eisprong dat jij met je "gewone"simpeler goedkopere test, tis net als met de zwangerschapstesten van cb e.d die testen pas echt positief bij een hoger hormoon gehalte, maar test je dan positief weet je wel zeker (meestal) dat het goed zit... ;)

al is de kanttekening van de duurdere ovu testen wel weer zo dat meet je je piek is ook je eisprong "dichterbij"dan met de andere testen....

8. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Hoe zit het dan met de ovu strips van deze site?
    Moeten die met ochtend urine of juist niet ?

9. Niet meer actief

thanks voor de reacties. Ik heb een pakket met 6 ovulatietestcassettes en 2 zwangerschapstestcassettes, hier op deze site besteld.
    Heeft iemand met deze testen ervaring? Is het met deze ook beter om niet met ochtendurine te testen?
    liefs, carmen

10. Niet meer actief

Ik heb een pakket met 6 ovulatietestcassettes en 2 zwangerschapstestcassettes, hier op deze site besteld.
    Heeft iemand met deze testen ervaring? Is het met deze ook beter om niet met ochtendurine te testen?
    liefs, carmen[/quote]

hallo!
    heeft iemand ervaring met deze ovulatietesten, tijd begint te tikken...moet woensdag gaan testen! wie kan mij helpen!
    liefs Carmen

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nee sorry, ik haal ze gewoon bij onze apotheek. En daar zit een hele uitgebreide handleiding bij waar exact instaat hoe, wat en wanneer.

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Hoi,

Omdat ochtendurine erg geconcentreerd is kan de test een positief resultaat geven terwijl de daadwerkelijke piek bijvoorbeeld na 6 uur plaats vindt.
    Normaal geeft een positief resultaat aan dat er binnen 24 tot 36 uur een eisprong plaats vindt, wanneer je met ochtendurine getest hebt en je hebt een positief resultaat dan kán het dus zo zijn dat de eisprong enkele uren later is. Omdat mannelijke zaadcellen een paar dagen blijven leven en de toch al aanwezige marge van 36 uur, maakt het voor een eventuele bevruchting niet uit. Je kunt immers beter iets te vroeg zijn dan net te laat.

Na overleg met de leverancier hebben we toch besloten onze gebruiksaanwijzing uit te breiden en raden we aan geen ochtendurine te gebruiken.

Belangrijker dan het moment van testen is dat je dagelijks op hetzelfde tijdstip test.

Lotte

13. Niet meer actief

hoi lotte
    bedankt voor je maitlje, ik hoorde zoveel tegenstrijdigheden, dat ik er een beetje onzeker van werd. Goed dat jullie die gebruiksaanwijzing gaan uitbreiden!
    liefs Carmen

14. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Van de gyn moet ik 's ochtends én 's avonds testen. 's Ochtends plas ik eerst een beetje uit, daarna de test. En ik moet zeggen dat ik nog nooit 's ochtends een positieve test heb gehad, altijd 's avonds.

Je kunt wel het beste altijd op het zelfde tijdstip testen. Ik doe altijd om half 7 's ochtends en om 8 uur 's avonds.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

15. Niet meer actief

is een goeie tip, wel een dure ;)

16. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als je niet in de MMM zit, zou ik niet 2x per dag testen. Maar ja, bij ons in het ziekenhuis raden ze wel 2x per dag aan. Is inderdaad een dure grap. Daarom ben ik ook al overgestapt op wat goedkopere ovulatietesten.

17. Niet meer actief

hier op deze site kun je ze ook krijgen. Zijn zeker niet duur. Stomme vraag hoor, maar wat is MMM?

18. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Medisch Malle Molen. Ik heb ze inderdaad ook van deze site gekocht. Scheelt een heleboel.

19. Niet meer actief

hoi!
    Ik ga morgen beginnen met ovulatietesten. Weet nu dat ik dat niet met ochtendurine mag gaan doen. Dus nu ga ik het 's middags doen. Mijn vraag is of ik dan 4 uur van te voren echt niks mag eten/drinken?
    liefs Carmen
    ps ik weet dat ik niet mag plassen!

20. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Waarom zou je niet met ochtendurine mogen testen? Kan best hoor (anders geeft het ziekenhuis geen goede adviezen), alleen wel het eerste beetje uitplassen en dan pas testen.

Je moet inderdaad proberen om 4 uur niet naar het toilet te gaan, maar als dat niet lukt, is het ook geen ramp. En eten en drinken mag gerust, alleen het nadeel is, dat als je veel drinkt, je de 4 uur niet gaat redden ;)

Succes met testen.

Deel Deze Pagina