"als het maar goed gaat"

Discussion in 'Zwangerschap' started by worteltje2009, Jul 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. worteltje2009

Jul 19, 2008
    59
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nu 5 weken zwanger maar o zo onzeker, ik wordt er zelf niet goed van.
    Als ik samen met mijn man aan het fantaseren ben over de baby, babykamer enz zeg ik er altijd achter aan "als het goed gaat".
    Volgende week woensdag heb ik de eerste echo, hartstikke spannend maar ben o zo bang dat er dan nog niet te zien is omdat ik nog maar 6 weekjes ben of misschien nog wel minder.
    Wie o wie heeft dit ook?

2. wolly

wolly Niet meer actief

Hoi worteltje.

Ik snap dat je je nu bezorgt maakt over of het goed gaat of niet.
    Ik wil je heel veel succes wensen volgende week.
    Wel zou ik er rekening mee houden dat het miss nog te vroeg kan zijn dat het hartje al klopt.

Liefs wolly

3. vrouw1981

vrouw1981 Actief lid

Jul 19, 2008
    125
    0
    0
    Heel herkenbaar, ben dan ook nog maar heeeeel kort zwanger en kan niet wachten tot ik op de 12 weken zit. Maar dat duurt nog zooo lang! Dus ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn en gewoon maar afwachten.

helpt trouwens niet om dan toch maar de hele dag op dit forum rond te hangen... hihi

4. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

Mar 25, 2008
    210
    0
    0
    Hoi meid,

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Blijf positief, alles zal vast goed gaan met je kindje en probeer zoveel mogelijk te genieten, want de tijd gaat super snel en anders vind je het straks jammer dat je er niet volop van genoten hebt! (ik heb eerder een miskraam gehad en was in het begin ook bang dat het (weer) mis zou zijn, achteraf gezien wel jammer, want heb niet volop kunnen genieten van die eerste tijd).

Lekker blijven dromen over je kindje en hoe je het kamertje wilt inrichten. Want dat zijn de mooie dingen!

In iedergeval van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Heel herkenbaar maar voor je het weet ben je 12 weken zwanger! Hou er wel rekening mee dat het volgende week te vroeg kan zijn om een hartje te zien kloppen. Een miskraam komt regelamtig voor maar bij het percentage dat er genoemd wordt zitten ook de miskramen waarvan vrouwen eigenlijk niet eens wisten dat ze zwanger waren maar gewoon later ongesteld. Succes volgende week!

6. Marjolijn80

Jul 16, 2008
    13
    0
    0
    Payroll Consultant
    Sliedrecht
    Ik herken me hier heel erg in. Ben ook erg onzeker door een eerdere miskraam.
    Ik heb gelukkig straks mijn eerste echo !
    Maar ook daar weer een maartje .. is pas 6 weken vandaag.. dus ben heel benieuwd of ik een hartje zie... hoop het ..

7. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

ik weet precies hoe je je voelt :D
    zeker omdat je (waarschijnlijk) het nog met niemand behalve je vriend/man kan delen.

Ik had mn eerste eco met 7 weken, en het hartje was al te zien, maar ik weet niet zeker of je het ook al met 6 weken kan zien.

vanaf toen hebben we het ook aan iedereen verteld. sommige vinden het te vroeg om te vertellen, maar ik kon het niet langer geheim houden :D

en nu ben ik 'al' 12 weken, en dat is toch best snel gegaan hoor!

8. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    oh dit had ik ook zo erg!
    Maar probeer positief te denken, dat helpt echt. Iedere keer als je negatieve gedachtes hebt, tegen jezelf zeggen, nee, zo mag ik niet denken!
    Tenminste, mij hielp het heel erg. Weet je, je hebt het gewoon niet in de hand. Dus kun je maar beter proberen te genieten. En voor je t weet ben je de eerste twaalf weken voorbij (en de tweede twaalf ook...geloof mij maar, t gaat zo hard!)
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer maar lekker te genieten!

9. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    4,276
    0
    0
    Hi,

Ik herken je gevoelens!
    Ik ben (waarschijnlijk ook door eerdere miskraam) ook erg onzeker geweest in het begin. Ik sprak ook steeds over "als alles goed is, dan..."
    Pas na de 12 weken echo kon ik gaan genieten. En toen begon het twijfelen weer voor de 20 weken echo. Nu pas kan ik echt zeggen dat ik er een heel goed gevoel over heb.
    Ben je soms boogschutter?
    Mijn collega zei me ooit dat boogschutters altijd een 'maar' hebben! en dat klopt bij mij wel!
    Beter wat onzeker, als het van de daken schreeuwen en dan terug te moeten omdat er iets niet goed zou zijn.
    Probeer het van je af te zetten, en na een eerste echo (ik had mijn eerste door de eerdere miskraam dus met 7 weken en hoorde al een hartje) zul je zien dat je verloskundige ook positief zal zijn.
    Mij vertelde ze dat het percentage dat het nu nog mis zou gaan echt heel erg klein was. Dus hou vol, en over een tijdje ga je gewoon met ons meegenieten van al het moois dat komen gaat!
    Succes!

10. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Heel normaal ik ben ook erg onzeker. Bij de zwangerschap van mijn dochter had ik hetzelfde de eerste 12 weken waren een ramp. Ben nu weer zwanger en nog steeds onzeker. Zeg ook steeds "als het allemaal goed gaat". Vervelend de eerste weken je bent erg gelukkig maar er komt gelijk een hoop onzekerheid bij kijken. Vooral als je elkaars ervaringen hier ook leest van een perfecte zwangerschap tot doffe ellende. Probeer een beetje rust te creëren voor jezelf. Zolang je geen bloed verliest (en zelfs dit wil niet direct iets betekenen) gaat het meestal allemaal goed. Ik zeg dit heel wijs maar ben precies zoals jou.

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier ook zo eentje. :D
    heb ook een miskraam gehad, en hoewel het nu anders voelt dan toen, en ik véél duidelijkere testen heb (duidelijker kan niet, haha), heb ik tóch nog zoiets van 'stel dat....'.

ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, en bewust te beleven wat er met mijn lijf gebeurt nu. genieten vind ik een groot woord: ben moemoemoeeee, vaag misselijk en behoorlijk draaierig. da's niet zo tof, maar het schijnt er allemaal bij te horen. ;)

sterkte dames!

12. Tja, volgens mij heeft iedere vrouw dat wel. Je hebt het gewoon niet in de hand. Behalve dan dat je zelf gezond leeft. Ik begin er nu pas een beetje plezier in te krijgen en minder die gedachten van " als het maar goed gaat" te hebben.
    Succes met je zwangerschap!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ben zelf vrij nuchter aangelegd, dus heb me eigenlijk geen zorgen gemaakt over ons kindje, maar kan me voorstellen dat als je al een keer hebt meegemaakt dat er geen kloppend hartje te zien was, je wel de zenuwen hebt.

Toch: hoeveel je er ook over piekert, dat verandert niets aan wat komen gaat. Misschien is het weer mis, maar dat zal ook zo zijn als jij gewoon gaat genieten van de tijd die je nu hebt.
    En als alles goed is, dan sla je jezelf achteraf voor je hoofd van: Had ik nou maar genoten van die periode, (want die kun je straks tenslotte niet nog eens overdoen).
    Probeer dus toch je gedachten van je zorgen af te zetten. Ik ben niet zo van de: denk vooral positief, want als het dan wel mis is, kan de klap dubbel zo hard aankomen, maar wees gewoon nuchter: helpt piekeren om dat waar ik bang voor ben te voorkomen? Nee? OK, dan ga ik nu wat anders doen en afleiding zoeken.

Sterkte!

14. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Ha Worteltje,

Ik ben zelf ook zo ontzettend onzeker. Ondanks dat ik een mooie gezonde zoon heb na een miskraam blijf ik me druk maken. Ik temperatuurde en vandaag dacht ik temperatuur nog eens, en ja hoor, mijn temperatuur is ineens een stuk lager. Stom, stom en inderdaad ik heb het zelf niet in de hand als het fout loopt.

19 augustus heb ik pas mijn eerste echo. Hopelijk krijg ik dan iets meer zekerheid. Maar ja, dan komt de 12 weken echo nog en de 20 weken. Je verlegt iedere keer je grenzen.

Het ene moment denk ik, mallerd je hebt geen bloedverlies waar maak je je druk om en het andere moment denk ik het kan ook een missed abortion zijn.

Ik hoop maar dat alles goed gaat aflopen voor ons allemaal.

15. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Heel herkenbaar. Ik heb dinsdag mijn 9 weken echo.

Eerst hoop je dat je zwanger bent, daarna in mijn geval een 6 weken echo, daarna een 7 weken echo....steeds maar hopen laat het deze keer weer goed zijn! Nu weer..ik kan niet wachten tot a.s. dinsdag om hopelijk!weer een bevestiging te krijgen.

Ik ben wel redelijk nuchter geworden door veel miskramen om me heen bij vriendinnen, familie etc. Ik ga er gewoon vanuit dat het niet goed is dan is de klap minder hard. En aan de andere kant ga je er toch vanuit dat het goed is....

Ik zou de klok ook wel een paar weken verder willen zetten!

16. worteltje2009

Jul 19, 2008
    59
    0
    0
    Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, jullie woorden doen mij goed.
    Ik probeer het naast mij neer te leggen en te genieten van deze tijd.
    Ik ben aan het aftellen naar woensdag maar hou in mijn achterhoofd dat er dan misschien nog niets te zien is omdat het eventueel nog te vroeg zou kunnen zijn.
    Uiteraard hoop ik dat niet....
    Wens jullie ook allemaal heel veel sterkte!

17. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had precies het zelfde.. ook ik ben heel vaak aan het fantaseren en zeg dan erachteraan... ''als het maar goed gaat''

Maandag hadden wij een eerste echo... Waarvan we dus dachten dat ik 6 weken zwanger ben.. maarik was dus al 9 weken en 5dgn zwanger :) En heb nog maar 2 weken te gaan dan zijn me 12 weken voorbij! Maar ik ga er nu vanuit dat alles wel goed gaat en zeg dat soort dingen ook niet meer...

Probeer dat ook te doen.. en geniet van je zwangerschap!

18. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Wauw, dat wil iedereen wel, ik zou wel willen dat ze zeiden: je bent nu 12 weken, haha

19. Selv

Selv Lid

Jan 19, 2008
    63
    0
    0
    Heel herkenbaar, ik heb het nog steeds voortdurend, ben nu 22 weken. Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam, dat heeft bij mij ontzettend goed geholpen. Verder genieten genieten genieten, voor je het weet is je kindje er al!

Share This Page