Ik dacht dat ook maar toen het zo ver was......pffffff echt niet dat ik in bad wilde hahahaha. Ze zeggen ook dat het meestal bij de eerste niet zo vaak voor komt omdat je nog niet weet wat er gaat gebeuren. Zou het bij de tweede wel graag willen proberen. Chebu: maar er zijn ook moeders die wel de eerste in bad krijgen hoor, dus gewoon even aankijken Liefs Esther
ik wilde ook heel graag in bad bevallen, maar uiteindelijk ben ik binnen 1 uur en 3 kwartier bevallen dus had het denk ik niet gered om dat bad te vullen......
Nou, ik ben in het Antonius bevallen, wat als beste ziekenhuis van Nederland uit de bus kwam, maar geurkaarsjes, aromatherapie etc., was allemaal ver te zoeken. Zelfs de arts was ver te zoeken... De kraamafdeling zag er wel goed uit, alles was recentelijk verbouwd en ik had een fijne 1-persoonskamer. Ik had graag in bad mijn weeën willen wegpuffen, maar mijn vliezen waren uren daarvoor al gebroken, dus dan mag je niet in bad. Ze hadden wel een w.c. die kon spoelen (ja, dus niet alleen door kon spoelen), die maakte dan wel een heel bijzonder geluid. Ik wist dus altijd gelijk of de buurvrouw haar muts aan het spoelen was . Enne...een pijnloze bevalling door een ruggenprik, die vlieger gaat ook echt niet altijd op. Ik heb er zelf niet om gevraagd, maar de VK vond dat ik wel genoeg geleden had na een dag weeën om de 3 minuten of nog minder zonder enig effect, dus kreeg ik een ruggenprik. Nou, ik denk dat het ruim een uur aardig relaxed was. Daarna kwam alle pijn er gewoon dwars doorheen en hebben ze hem stopgezet, de rest mocht ik fijn op eigen kracht doen. Maar ik vind gewoon dat je de keuze moet hebben, pijnstilling of niet. Keizersnee kiezen vind ik een heel ander verhaal.
Ik heb bij de eerste een poosje onder een warme douche gestaan, maar werd er echt helemaal naar van. Nou ben ik ingeleid, dus allemaal toeters en bellen op sleep touw en door die weeopwekkers voelde ik me ook niet helemaal jofel Ben benieuwd hoe ik me deze keer voel en of ik nu wel behoefte aan heb