Baby en peuter op een kamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amarens, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Onze zoon is nu 21 maanden jong en zal 2,5 jaar zijn als de baby wordt geboren. Wij willen de kindjes als de jongste 's nachts doorslaapt graag samen op een kamer hebben. Zijn er moeders die het ook hebben gedaan en hoe ging het/beviel het? En houden de kinderen elkaar niet wakker? Graag jullie ervaringen!

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij zouden het doen, maar ik stel het steeds uit :) In eerste instantie omdat de jongste nog niet doorslaapt. Maar nu heeft hij het al zo'n 5 nachten achter elkaar gedaan en nog steeds wil ik het niet. Veel te bang dat ze elkaar 's ochtends vroeg gaan wakker maken en wakker houden. Het zijn allebei vroege vogels namelijk.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben het ook van plan als hier een tweede komt. Het is niet dat we de ruimte niet hebben, maar onze zoon heeft nu een kamer van 20m²... Kan hij best delen :)

4. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik kan het echt aanraden!!!!
    Ik heb hier zelf ook de vraag gesteld een poos geleden en ik zag er tegen op.

Ze liggen nu bijna 2 maanden bijelkaar op een kamer (Mijn dochters zijn 3 en 1,5 jaar oud) en het gaat vanaf dag 1 fantastisch. Ze vinden het hartstikke leuk, gaan op dezelfde tijden naar bed, en gaan zonder mokken slapen. Soms kletsen ze nog effe voordat het stil is. Volgens mij voelen ze zich veiliger en rustiger samen, worden ook bijna nooit meer huilend wakker s'nachts.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hier gaat het super! Zelfs zo goed, dat ze samen beter slapen, dan alleen.

Hier slapen ze bijna vanaf het begin samen (1e weekje niet), maar wij hadden dan ook geluk met een hele snelle doorslaper.

We hebben een periode gehad, dat ze elkaar wakker hielden bij het naar bed gaan, maar door de jongste een half uurtje eerder naar bed te brengen, is dat ook weer opgelost.

Ze worden wel iets vroeger wakker, maar dat vind ik niet erg, want ze gaan ook vroeg naar bed. Van 19.00-7.00 slapen vind ik erg netjes!

6. Dinnah

Dinnah Actief lid

9 mei 2008
    136
    0
    0
    Wij hebben ze ook in een kamer (3,5 jaar en 5 maanden). De oudste slaapt door het lawaai (kraaien midden in de nacht) van de jongste heen. Voordeel is dat ze nu samen naar bed gaan en wij de avond voor ons zelf hebben.
    Nadeel is dat de jongste zo gewend is om samen met iemand te slapen dat ze dat overdag ook wilt.

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wat fijn al die positieve ervaringen! Wij zijn heel erg aan het twijfelen of wij het wel of niet zouden moeten doen. Maar ik denk dat wij het wellicht kunnen gaan proberen en als het niet goed gaat dan kunnen wij de kindjes altijd nog gaan scheiden.

8. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier gaat het ook goed :D Ze slapen samen vanaf dat de jongste 6 maanden is en het gaat goed, hier moet ik de jongste ook wel wat eerder op bed leggen, want anders houd ze de oudste wakker :p

9. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Geen ervaring mee, maar wel benieuwd wat de overwegingen zijn om ze samen op een kamer te zetten als het niet gaan om ruimtegebrek.
    Ik ben meer geneigd te denken dat ze recht hebben op privacy (tuurlijk gaat dat nu nog niet helemaal op gezien hun leeftijd) en ook dat ze leren (genieten van) alleen zijn.

groet, Aukie

10. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hier hebben we gewoon een kamer over dus we doen het niet om ruimtegebrek.

Het leek mij gezelliger voor ze, en samen zich ´veiliger´ voelen.
    Hier vind ik dat ze ook het recht hebben om samen op een kamer te slapen :D. Net zoals mama en papa ook samen slapen:p
    Nu zijn ze dan wel nog heel klein (1,5 en 3 jaar) als ze straks ieder een eigen kamer willen mag dat ook natuurlijk.

Deel Deze Pagina