Alles doet pijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nutts, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Hallo,

Wie kent dit gevoel alles doet pijn. Ik ben nu 34 weken en 5 dagen maar kan niet op of om heb heel erg last van bekken instabiliteit kramp in mijn benen maagzuur daardoor lig op meer kussens en heb ik pijn in mijn nek daardoor weer hoofdpijn enz.

Voor mij geen roze wolk vind het echt zwaar wie kent dit en iemand tips voor een aantal kwalen?

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik herken het van mijn vorige zwangerschap. Wat bij mij goed hielp is wekelijks een afspraak bij de bekkenfysio, goed de oefeningen bijhouden, en voor de rest veel afwisselen tussen staan, zitten, bewegen en liggen. Zodra je iets te lang doet krijg je meer last. De nachten waren op het laatst een ramp, van de ene pijnlijke heup naar de andere minder pijnlijke heup en weer andersom, elk half uur wakker van de pijn..

Nu tijdens deze zwangerschap gelukkig een stuk minder last omdat ik vanaf het begin af aan meer mijn grenzen heb bewaard. Maar ik was echt blij dat ik bevallen was hoor.. Kon ik eindelijk weer op mijn buik slapen en geen pijn meer.

3. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ik ga al naar de bekken fysio enzo scheelt wel iets maar niet voldoende. Ik ben dus gelukkig niet de enige. Voel me soms zo'n aansteller 😳maar kan er echt niets aan doen

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb ook behoorlijke bi en vooral de nachten en de sochtends als ik mn bed uitkom zijn het ergste.
    Maagzuur heb ik gelukkig (nog) niet. Als ik heel verkouden ben leg ik een extra kussen onder mn matras, dan ligt je nek niet zo raar. Anders kan je bij de thuiszorg ook een rugsteun lenen voor in bed.
    succes ermee

5. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik heb geen bi maar wel ontzettend last van mn rug aan de achterkant van mn ribben. Of ik nou sta, lig, zit, geen enkele houding is fijn en heb vooral s avonds en s nachts ook erge last van maagzuur. Laatste weken zijn inderdaad niet echt een roze wolk te noemen

Bij mij helpen tabletjes speciaal tegen maagzuur wel. De meeste mag je ook wel slikken tijdens zwschap, al dan niet voor al te lange periode

6. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Dank jullie fijn dat mensen dit herkennen voel me wat beter
    Veel mensen begrijpen me niet

7. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Ik ben ook 35 weken en draai me snachts een ongeluk. Van de ene heup naar de andere. Voor de maagzuur raad ik je Antagel aan. Is vloeibaar en werkt super! Uur na de maaltijd en voor het slapen gaan👍

Succes met de laatste loodjes!

8. mlovey

mlovey Lid

16 mrt 2015
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Kaasschaaf, die draaimachine herken ik wel....lig zelf ook constant te draaien in bed.

En Nutts, probeer vooral te genieten van de kleine momentjes tussendoor, ook al is het soms lastig. Hier door alle pijn soms ook in een dip en inderdaad herken ook dat het hele lichaam op een gegeven moment gaat reageren. Als je dan ook nog de hoogste dosis paracetamol per dag al moet nemen, met kruiken aan het slepen bent etc. heb ik soms de neiging om met mijn hoofd tegen de muur aan te beuken om alles even niet te voelen...dat laatste doe ik dan natuurlijk net nog niet...sterkte verder ermee!

9. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Heel herkenbaar. Ik ben nog niet zo ver als jullie. Maar mijn hele rug is geradbraakt. Ik heb zo pijn in mijn rug dat trekt door naar mijn buik en ribben... Ik moet niet werken ofzo dus rust vaak en veel. Smorgens word ik wakker met pijn in mijn heup. Ik vind het eigenlijk best wel zwaar. Omdat ik een risico zwangerschap heb mag ik niet naar de fysio en ik mag ook geen bad nemen omdat ik een cerclage heb... Dus ontspannende warmte zit er niet in.... Het kersenpitkussentje is bijna vergroeid met mij!

En ik zal er nog aardig wat weekjes bij moeten doen door de risicozwangerschap zal ik wel geen 40 weken doen maar eerder 36 37 weken...

Deel Deze Pagina