Ik ben zelf nit de slankste. Nu ben ik 11 en een dag zwanger en gisteren zeiden verschillende mensen "goh je krijgt al een buik" . Ik zie en voel het zelf ook kan mn oude broeken en rokjes niet meer aan. Het is ook niet dat het de ene dag wel en de andere niet is. en ben ook niet aangekomen. Wanneer begon het bij jullie?
De eerste weken krijg je een zogenaamd darmbuikje. Je darmen zetten op omdat ze zich moeten verplaatsen. Tot 12 weken zit uk nog achter je schaambod en is dus nog niet zichtbaar. Meestal rond de 16 weken ga je echt wat zien. Gefeliciteerd
Rond 16 weken had ik zelf het idee dat het een buik begon te worden maar voor de buitenwereld meer rond 20 weken dat ze het zagen. Wel had ik vanaf een week of 14-15 dat je niet meer je buik kan intrekken en gewone broeken niet meer lekker zaten.
Heb nu ook extra veel last van mijn darmen en voel me ook echt opgeblazen.... straks ga ik maar de stad in voor positiebroeken want kan echt niks meer aan op 1 setje na en dan is het werken snel wassen en in de droger en de volgende dag weer aan.
Vanaf de 21ste week zien vreemden het. En met 17 was ik nog plat. Ik ben trouwens zelf erg slank en mijn buik was gespierd.
Bij mijn eerste zag ik zelf het buikje bij 17 wkn (maar ik was ook 6 kg afgevallen, dus wellicht was het anders eerder te zien), rond 20 wkn positiekleding aangedaan en toen zagen anderen het ook heel duidelijk (want accentueert he ). Bij mijn 2e buikje bij 8 wkn en bij 9 wkn positiekleding, bij mijn 3e nu buikje bij 4 wkn en bij 5 wkn positiekleding .
ik ben net zwanger van de 4e en heb nu al het idee dat ik een buikje heb. Sommige rokjes kan ik niet meer aan en bij zitten heb ik soms ook al het gevoel dat mijn buik gegroeid is. En ik moet nog 8 maanden ..... Bij de vorige 3 was dat allemaal veel later
Hoi, Ik ben ook niet één vd slanksten maar bij de eerste liep ik met 12 weken al in positiekleding. Dat zat zoveel lekkerder omdat ik al een buikje kreeg! Nu bij de 2e ben ik benieuwd....hoor van veel mensen dat bij een 2e nog eerder is, rond de 9 a 10 weken soms al... Ben nu 4,2 week.... Groetjes, Sleepy
Bij nr. 1 pas rond de 20/22 weken zwangerschap positie kleding gekocht omdat eigen kleding niet lekker zat. Bij nr. 2 en 3 weet ik het eigenlijk niet meer precies, maar ik denk rind de 15 weken positie kleding, maar dan zat op dat moment het meeste van mijn kleding niet meer lekker. Met mijn MAs geen positiekleding nodig gehad. Nu ook nog geen positiekleding, maar dat komt mede doordat het zomer is en ik veel rokken en broeken heb met elakstiek bij de middel. Er zijn denk is wel broeken met knoopsluiting die ik niet meer dicht krijg, zeker aan het einde van de dag.
Bij 12 weken zag ik het zelf (maar was wss van de darmen inderdaad) maar de buitenwereld zag het geloof ik rond de 18 weken. Ik heb tot het laatst veel van mijn eigen kleren kunnen dragen terwijl ik toch een immense buik had gekregen en in totaal 18 kg aankwam. Heel vreemd!
Hebben jullie ook zo'n zin in een 'echte' buik? Ik wel hoor, kan niet wachten. Ik heb al wel een buikje, maar nog niet zo'n mooi rond bolletje (zou nog een McDonalds-buik kunnen zijn...)
Hier nu zes weken en al een opgezet buikje. Vooral tegen het eind vd middag en de avond. Dus dat zijn de darmen.
Haha ja ik kan ook niet wachten!!! En moet zeggen dat mensen nu gaan zeggen: goh je begint het als te zien! Ben van mezelf vrij slank, en dit is mijn eerste kindje maar krijg echt al een klein bolletje! Zullen nog wel darmen zijn maar dat hij nu echt gaat groeien merk ik wel. Leuk dat ik dat vind!! Haha
hi! ik ben nu 6 weken zwanger en heb al een darmenbuikje hoor, 's avonds idd erger dan 's ochtends, maar moet wel wijde shirtjes dragen om t te kunnen verbloemen zodat t niet zo opvalt, en kan eigenlijk alleen nog lekker mn losse broeken dragen, de broeken die wat strakker zitten die zitten echt niet lekker meer (krijg ze wel nog net dicht)....dus denk dat ik erg snel aan de positiekleding moet (ben ook gestopt met roken, dus zal daar ongetwijfeld ook iets door aan gaan komen )
Nou ben blij dat ik me niet "vergis" dan. Vandaag heerlijk geshopt 4 broeken en 2 shirts en ze zitten goddelijk haha.
Ik vond de eerste keer dat er uit zichzelf iemand voor me opstond in de Parijse metro een heel bijzonder moment. Dat was met 18 weken. En verder merkte ik dat veel mensen het wel zien, maar het nog niet uit zichzelf durven te zeggen. Waarschijnlijk uit angst om een mogelijk pijnlijke flater te slaan. Wat wel weer raar was: afgelopen week, tekenend jurkje inclusief buikband aan... ik noem aan iemand dat in in december ga bevallen... reactie heel verbaasd! Nou, geloof me; mijn buikje was echt wel duidelijk een zwangerbuikje...
De eerste tijd zijn het inderdaad de darmen en wat geschuif daarbinnen. Ik ben vrij slank en ondanks het afvallen door misselijkheid kreeg ik met acht weken het knoopje van m'n broek niet meer dicht (een hele tijd met elastiekjes in de weer geweest, nu nog soms als ik echt graag 'n bepaalde broek wil dragen ;p) zo rond de 12 weken zwangerschapsbroeken gekocht, zitten heerlijk! Ben nu 15 weken en ik heb al best een buikje, vraag me af hoe groot het nog gaat worden!
Ik ben ook stevig en bij mij zie je (volgens mij) ook nog niks, maar m'n broeken zitten al niet lekker meer. Laatst wilde ik een rokje aan doen die ik normaal zo over m'n kont trek, maar nu moest ik toch een beetje trekken haha! Gisteren maar twee zwangerschapsbroeken gekocht. Ik hoop ook dat het snel echt een zwangerschapsbuikje wordt hoor
Ik kreeg bijna van de een op andere dag in week 17 een buik. Zo gek! Inmiddels is het een zichtbaar zwangerschapsbuikje... Maar nog wel redelijk binnen de perken .