Minder de stad in Vaker voor een ding naar de kringloop Minder met de auto en meer lopen Thuis sporten ( hardlopen et cetera...) dus geen sportschool
sorry hoor.. maar bezuinigen op van alles en met name de zorg etc, maar gelijkertijd wel griekenland kunnen en willen helpen gaat bij mij niet goed door 1 deur hoor! Maargoed, back on topic... Ik heb de de plussen van mijn verzekering eraf gehaald.. Hebben nu beide alleen basis verzekering en tandarts. staatsloterij en postcode loterij doen we alleen dit jaar nog aan mee.. jan gaan we het opzeggen. Verder zou ik het ff niet meer weten. Oh je auto in de prak laten rijden door een 'vriendin' werkt ook.. :x Scheelt benzine, wegenbelasting en verzekering.. Aangezien er even geen geld is om een nieuwe aan te schaffen.
oeoeoeoeh, ik hoop dat mensen bij ons in de buurt dat ook doen. Heb nog steeds geen betrouwbare en goede schoonmaakhulp gevonden. Misschien komen er binnenkort wel een paar vrij Ik kijk ieder jaar of er dingen zijn waar ik op kan bezuinigen, niet specifiek omdat er nu extra bezuinigingen aan komen. Zorgverzekering kan wel een tandje minder (dure maatschappij, met alle aanvullingen die ik never nooit gebruik), lidmaatschap politieke partij wil ik al langer opzeggen (heb laatste keer niet eens op ze gestemd omdat ik het een slecht programma vond... time to move on, denk ik!). Voor de rest niet echt bezuinigen. Is bij ons niet echt een enorm harde reden voor om dat te doen.
Hangt van je autoverzekering af... Als je alleen WA verzekerd bent, dan is het jammer maar helaas. Het is je eigen autoverzekering die je hier op aan moet/kunt spreken, niet bijvoorbeeld een WA-verzekering van de vriendin in kwestie. En tja, bezuinigen... Beter letten op de boodschappen en kijken of we via de collectieve energie-inkoop van Vereniging Eigen Huis een betere (lees: goedkopere) energieleverancier kunnen vinden. Verder doen we om en om boodschappen bij de AH en de Lidl. Maar op zich mogen wij financieel echt niet klagen, vraag me alleen altijd weer af hoe al die mensen het doen die veel minder te besteden hebben. Maar goed, met nummer twee op komst zullen de kosten volgend jaar alleen maar toenemen ipv afnemen...
dat bedoel ik. bij ons werkt ook zon manneke. nooit geen ene rooie rotcent te makken. maar wel g star, nike, dure sportgolf, elke week stuff kopen, roken, dvd collectie war je u tegen zegt. spelcomputers, flatscreens en heel de reutemeteut. maar wel klagen dat ie geen fatsoenlijk frete meer kan kopen aan het eind van de week. ja wat willen we nou? en een pan snert of bord boerenkool smaakt net zo goed met kerst als door de week hoor
Ik vind het zo grappig dat mensen dit zo vaak zeggen! Je helpt Griekenland namelijk niet het meest hoor, je helpt jezelf (de EU). Want als Griekenland Failliet gaat heeft dat ernstige gevolgen voor Duitsland en Frankrijk (de grote spelers in de EU). Dus nee, Griekenland help je er niet mee. Ik ben zelfs van mening dat Griekenland beter af zou zijn door wel failliet te gaan en opnieuw te starten. Dit was dus ook waarom Griekenland erover nadacht om wel of niet hulp te krijgen. De gevolgen zijn echter niet te overzien als zij wel (gecontroleerd) failliet gaan.
Jaa dat vind ik verder dan ook niet zo erg, Maar de gemiddelde nederlander heeft het ook al moeilijk.. Dus als wij ned moeten bezuinigen neem ik aan dat nederland ook geen rooie cent heeft... dus ook niet voor griekenland... Dan spekt een ander land maar iets meer.. Als het in nederland er ook niet is.... Maargoed, politiek kan je lang en breed over lullen.. meningen blijven verdeeld.. En dat is ook alleen maar mooi.
Tja en ik ben t ook niet eens met het geld dat naar Afrika gaat, al JAAAREN! Dat vind ik pas absurd!! Maar goed, dat is een 'goed' doel, daar mogen we het niet over hebben. En het koningshuis, het geld dat daar heen gaat! Belachelijk, terug betalen, crisis voorbij. Of laat ze eens beginnen met belasting betalen. Maar nu Griekenland is het nieuws is, is dat ineens een slechte 'investering'. Ik denk dat men zich teveel laat beïnvloede door de media, en niet kijkt naar hoe we werkelijk al jaren genaaid worden!
Overigens snap ik sowieso niet hoe we als EU ooit samen zijn gekomen, zonder te kijken naar hoeveel belastingen, uitkeringen, pensioenen, pensioenleeftijden er gehanteerd worden in andere landen. Hoe kun je nou 1 Europa zijn als we hier met 67 met pensioen gaan terwijl ze in Griekenland met 55 gingen (wat ik overigens normaler vind dat 67, maar goed, ik ben Griekse )
Oh dat wat jij allemaal benoemd ben ik het ook volkomen mee eens hoor. Maar griekenland was ff het voobeeld.. Mja je kan er wat van vinden.. Het helpt alleen niet.. Zolang de koningin en aanhang het maar goed heeft..
Ik irriteer mij aan de opmerkingen over Griekenland, omdat ik ze vrijwel dagelijks krijg (tja logisch als men weet dat je er vandaan komt). En ik deze discussie al tig keer heb gevoerd. Je maakt Griekenland niet beter hoor, overigens geloof ik niet dat Griekenland het probleem is. De eerste worden altijd geholpen, Italie, Ierland, Portugal, Spanje, daar voorzie ik pas de grote problemen.
Tja, of het nou wel goed is of niet (griekenland), je doet er toch geen zak aan!! Om te beginnen hadden ze nooit de gulden in moeten ruilen voor de Euro!! De gulden was gewoon een keiharde munt!! Maarja, als we die koeien uit de sloot gaan halen, zijn we wel ff bezig!! Even om antwoord te geven op TS: Eigenlijk zijn er hier in ons gezin bepaalde dingen die we willen blijven doen, zoals muziekvereniging (man en ik allebei), de training met de hond en de leuke uitjes met de kleine meid. Als het nodig is bezuinigen wij op de rest (boodschappen, uit eten ed). Maar voor ons zal er niet heel veel veranderen, mijn kind gaat immers niet naar de opvang ofzo!! En verder zien we het wel!!
Dames pas nou op dat dit geen politiek topic wordt! Anders wordt ie gesloten en dat zou zonde zijn! Ik ben sinds september al werkloos dus we zijn hier al flink aan het bezuinigen geslagen. Noodgedwongen, want we komen nu gewoon 3 a 400 euro per maand te kort. Kinderopvang is opgezegd per 1 januari, ANWB zeg ik op, zorgverzekering ga ik zoals elk jaar weer de beste deal zoeken met precies de vergoedingen die ik belangrijk vind, mn telefoonabo wordt sim only (hoe jammer ik het ook vind dat ik nu geen nieuwe telefoon mag uitzoeken..) en we zijn erg zuinig met gas en elektriciteit. Dat laatste waren we al, maar nu extra. En weer werk zoeken natuurlijk, al wordt die kans steeds kleiner dat dat lukt vóór mn verlof aangezien de kdv noodgedwongen opgezegd is. Qua boodschappen helpt het mij heel erg om een lijstje te maken en van te voren te bedenken wat we de hele week eten. Als ik dat niet doe kom ik nog wel eens met twee tassen vol lekkers thuis, maar dan mis ik nog allerlei dingen voor de avondmaaltijd waardoor ik doordeweeks weer ga shoppen en dat wil ik voorkomen.
Extra bezuinigen; We zijn gestopt met roken. Verder ben ik bezig om de opvang van mijn kinderen anders te regelen. Ze gaan nu naar een BSO en ik betaal heel veel uren die ik niet afneem, zo zonde. Bedoeling is dat ze vanaf februari op donderdag (15.00 tot 16.45 uur) door mijn ouders worden opgevangen en op vrijdag (12.45 tot 16.45 uur) door een gastouder. Bij een gastouder betaal ik per uur en niet per dagdeel, scheelt ENORM veel uren. Ook maak ik sinds kort envelopjes met weekgeld. Hierin doe ik 80 euro per week voor ALLE boodschappen (Tulip, hoe doe jij in GODSnaam boodschappen voor 40 euro??????) Overal spaarlampen, opladers uit de stopcontacten halen, stekkers van de computers er 's nachts uit. Kachel een uur voor het naar bed gaan laag zetten, kraan uitzetten tijdens het tandenpoetsen. Droger zo min mogelijk gebruiken. Eeeeeehm, weet het ff niet meer
mijn allergrootste irritatiepunt is dat de koningin zei dat alle nederlanders moeten bezuinigen. Maar blijkbaar is ze geen nederlander en de fam ook niet. Want die krijgen geen minder inkomen. Ondanks ik overtuigd ben dat ze het financieel veel beter heeft dan de groep waar het nu op bezuinigd wordt. Tja we zullen ook behoorlijk moeten bezuinigen, we krijgen veel geld minder te besteden! We kopen speelgoed al vaak 2e hands. Ik denk minder kleding kopen, ondanks ik al vaak via uitverkoop 70% koop. En we gaan op weekbudget. Ook minder leuke dingen doen! en we gaan stoppen met sparen, dit lukt gewoonweg niet meer! En lidmaatschappen hebben we al niet meer! Tja valt bij ons al niet zoveel meer te sparen, ik hoop dat we allemaal gaan redden. En tja huis verkopen heeft niet zoveel zin, anders was ik goedkoper gaan wonen.