Alles duurder, waarop bezuinigen?

Discussie in 'De lounge' gestart door september08, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Haha die bijlage wordt ik zelf niet veel wijzer van :D

2. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij verkeren in de luxe positie dat we beiden een bedrijfsauto hebben. Wel hebben we om kosten te besparen eentje uit de bijtelling en doen we dus alles met de andere. Tuurlijk kost dit ook wel geld, maar ik denk dat ik per saldo goedkoper uitben dan met een privé auto (onderhoud, brandstof, etc)

Toch proberen we ook wel te bezuinigen links en rechts.
    Ik maak zoveel mogelijk gebruik van kortingen aangeboden door de werkgever. Ook doen we boodschappen bij de Lidl en Jumbo voor producten die Lidl niet heeft. Ik zit voor een gezin van 5 personen op gemiddeld 80 euro per week.

Zelf wil ik eigenlijk ook gewoon een bedrag per week pinnen om alles van te betalen, maar dan vergeet ik dat weer en pinnen is zooooo handig. Wordt soms moe van mezelf :D

Zorgverzekering ben ik nu ook aan het bekijken, we verwachten redelijk hoge tandartskosten, dus wil nu de aanvullende iets omlaag en de tandarts voor 1 persoon omhoog.
    Scheelt in het maandbedrag een paar euro, maar op het eind van de rit wss veel meer.

Qua abonnementen hebben we bijna niks. Het enige wat ook nog beter kan is een nieuwe vriezer (energiezuiniger) en de computer niet meer altijd aan, heeft geen enkele zin...
    En de kids uitleggen dat het helemaal niet moeilijk is om lichten achter je kont uit te doen..

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende

Hoeveel mensen zijn in ons land arm?

Volgens de laatste cijfers gaat het om 623.000 huishoudens, ofwel 9,3 procent van alle 6,7 miljoen huishoudens. Huishoudens bestaan gemiddeld uit twee personen. Het gaat dus om ongeveer 1,2 miljoen Nederlanders. Onder hen zijn 377.000 minderjarige kinderen (11 procent van alle minder-jarige kinderen).

Wie hebben een grotere kans om in armoede te leven?

36 procent van de eenouder­gezinnen met minderjarige kinderen heeft een inkomen onder de lage-inkomensgrens.
    19 procent van de alleenstaanden tot 65 jaar heeft minder dan de lage-inkomensgrens.
    28 procent van de gezinnen met een niet-westerse hoofdkostwinner leeft onder de lage-inkomensgrens. De tweede generatie doet het wel beter dan de eerste: onder hen komt een laag inkomen iets minder vaak voor (17 procent).
    Deze cijfers nemen niet weg dat de meeste armen in Nederland autochtoon zijn, om de simpele reden dat er meer autochtonen zijn dan allochtonen. Van alle armen in ons land is 65 procent een autochtone Nederlander.
    25 procent van de huishoudens met een inkomen onder de lage-inkomensgrens leeft in één van de grote steden, vooral in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Reden: in de steden leven relatief veel mensen met een bijstands- of werkloosheidsuitkering.
    Bovendien hebben arbeidsongeschikten en gepensioneerden in de steden vaak lagere uitkeringen dan elders in het land – het resultaat van de veelal slechtbetaalde banen die ze hadden toen ze nog werkten. Verder wonen in de grote steden veel niet-westerse allochtonen en die hebben relatief vaak een laag inkomen. Toch woont driekwart van de arme huishoudens niét in de grote steden. Maar doordat zij ‘uitgesmeerd’ over het land wonen, springt hun armoede minder in het oog.
    Eén op de drie mensen met een inkomen onder de lage-inkomensgrens moet langer dan vier jaar op een houtje bijten. Ook hier zijn eenoudergezinnen en alleenstaanden tot 65 jaar het sterkst vertegenwoordigd.
    22 tot 17 procent lager dan het landelijk gemiddelde is het inkomen van de inwoners van de armste gemeenten in Nederland: Reiderland (in januari 2010 opgegaan in de gemeente Oldambt), Eemsmond en Pekela.

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Je kan zeker veel besparen op je ziektekostenverzekering, wij gaan 60,- minder per maand betalen nu we naar FBTO gaan.
    Bij FBTO kan je namelijk zelf je pakket samenstellen.
    dingen die je niet nodig hebt hoef je dan ook niet voor te betalen wat je wel vaak ziet bij pakketen zoals bij AGis.....daar gaan we nu weg.
    kraamzorg hebben we niet meer nodig....bij Agis betaal je er wel voor bij FBTO haal je dat uit je pakket.
    ook met bv alternatieve geneeswijze en zo is er nog meer waar wij geen gebruik van maken en dat scheelt een hele hoop.

Ik ga nu ook andere verzekeringen eens doornemen.

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ja die verzekeringen das een goede, ik denk dat wij daar ook veel kunnen winnen.... zijn al jaaaaaarrren bij de zelfde verzekeringen.....

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    wij stappen over van zorgverzekering, scheelt 50 euro per maand.
    Ik zet mijn aflossing studieschuld stil voor zeker 2 jaar, kan per 1/1/2012. Rente loopt wel door maar is gelukkig maar 1,5%. En die 2 jaar krijg ik ook langer de tijd om af te lossen
    Ook gaat de kleine toch niet naar een kdv
    En we hebben een nieuwe ketel gekocht. Wel duur maar die oude was 17 jaar oud en niet heel zuinig. Op den duur gaat dat ons ook geld schelen

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Wij zullen bezuinigen op de extra's, zoals uitjes, uit eten, vakantie etc.
    Kinderopvang niet, ik wil zo blijven werken en het is nog 2,5 jaar. Dan ga ik schooltijden werken.
    Studieschuld lossen we z.s.m. af zodat we straks dat bedrag ook vrij te besteden hebben, zo'n 1,5 jaar voordat we daar vanaf zijn.
    Wij hebben dan een rente percentage van 2,4%, maar als we het stilzetten betalen we wel zo'n 500 euro rente per jaar. Dus we proberen hier zo snel als mogelijk vanaf te komen, want van die 500 euro kunnen we veel leukere dingen doen.

8. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Hier ga ik nog even kijken of ik een andere zorgverzekering kan nemen. Ik zit nu bij menzis en betaal al meer dan 150 euro voor mezelf. Daar kan vast wel op bezuinigt worden.

Verder hebben wij een aov verzereking waar we elke maand 55 euro voor betalen. Aangezien wij gewoon in loondienst zijn is dit eigenlijk niet nodig. Hebben ons dit toen aan laten smeren met de hypotheek, maar wat ik op internet vind levert het voor ond mochten we arbeidsongeschikt worden helemaal niet zoveel meer op. Scheelt dan toch weer.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier word er weinig bezuinigt maar het word voor ons ook niet veel duurder.

we hebben geen toeslagen etc dus dat missen we al niet.

verder de booschappen halen we in duitsland dus dat scheeld enorm voor ons.
    de zorgverzekering nemen we alleen basis vanaf.

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nergens op.....

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hier ook nergens op. Misschien dat we niet zo vaak een weekendje weg gaan als we deden mocht het nodig zijn, maar maandelijkse bezuinigingen zijn niet nodig bij ons.

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ik let zoiezo wel wat op maar moet eerlijk zijn erg te genieten van extra dingen en dus ook stiekem veel uit geef aan zaken die niet nodig zijn.

hier dus volgend jaar bezuinigen op:
    -boodschappen (aanbiedingen/ aldi/ 1x per 2 weken)
    -kinderkleding (kast puilt echt uit en heeft soms dingen zelfs maar 1 keer of helemaal niet aan, ja zoveel koop ik hihi,)
    -kapper, model en kleur die niet elke 5 a 6 weken bijgewerkt hoeft te worden
    -geen extra dingen in de stad kopen zoals een flesje drinken, broodje of leuk leesboekje.. (word moeilijk hihi)

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ow en friete bakken ipv halen, scheelt ook veel met 1x per week friete :p

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Phoe zeg, waar wij allemaal op bezuinigen. Das een flinke lijst, en nog is het een drama bij ons (op financieel gebied).

We bezuigingen op:
    - verwarming alleen s'morgens en s'avonds ff aan (tot nu toe kan dat nog) en veel warme kleding aan.
    - Vuilnis wordt compleet gescheiden, groene container gaat nooit aan de straat en de grijze 1x per 3 maanden. Wij kunnen veel gratis wegbrengen.
    - Ik moet het redden met 40 euro in de week aan boodschappen (incl. de luiers, doekjes, verzorgingsmiddelen en kleding enz)
    - Ben een echte aanbiedings-zoekers :D.
    - restjes eten worden vaak ingevroren (wij vriezen bijna alles in).
    - pak heeeeeel veel de fiets.
    - Alleen mijn vriend gaat naar de kapper, ik en de kids 1x per jaar voor een flinke knipbeurt. De rest van het jaar doet mijn moeder dat bij ons (puntjes knippen)
    - Een zo goedkoop mogelijke auto die veel rijd op weinig en niet veel in de verzekering en belasting kost.
    - Wij gaan nooit uit eten, gaan zelden weg, vakantie doen we al jaren niet. En de kids gaan weleens met opa en oma een dagje weg (vind het anders wel heel erg sneu voor hun).
    - Ik kook 7 dagen in de week (1x daarvan wordt friet gehaald, maar er worden wel groentes en vlees van thuis erbij gegeten)

En er zijn dingen waar ik graag op wil bezuinigen maar helaas door mijn medische toestand niet kan:
    - droger niet gebruiken en was ophangen.
    - zorgverzekering veranderen. Betaal belachelijk veel (heb dan ook een flink bijpakket), maar als ik basis doe dan krijg ik nog torenhoge rekeningen binnen die niet vergoed worden.
    - En ik zou graag willen werken voor een paar uur, zodat er meer geld in het laatje komt, maar ook dat gaat helaas niet.

Wij draaien nu al bijna 2 jaar ieder dubbeltje op zijn kant om ons hoofd boven water te houden, dit gaat nog net, maar alles gaat komend jaar omhoog: energie met 30,00 - zorg met 7,00 - water met 2,00. Klinkt niet veel 39,00 euro. Maar als je vaste lasten meer zijn dan je inkomen, dan is het flink pezen om maar uit het rood te blijven.

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    *wij hebben beide hondenverzekeringen opgezegd scheeld 50euro
    *eredivisie live gaat weg scheelt 16 euro
    *internet abo lager scheelt 10 euro
    *Ik ben aan het kijken voor goedkopere verzekeringen vooral van de auto kan veel goedkoper,maar moet even kijken waneer ik kan opzeggen omdat je er al snel een jaar vast zit,volgensmij kan dat in april,zou ook zo,n 12euro schelen.
    *overgestapt van energielevancier scheelt zo,n 300 euro per jaar,als we een beetje opletten (en dat doe ik)
    *boodschappen aldi (luiers kv of aldi)
    Als we het straks iets rustiger hebben,kijken we voor een andere auto ,deze slurpt nogal en dan willen we er een op gas g3.

helaas moet ik ook bezuinigen op vlees,we aten biologisch,nu niet meer.

En ik ben minder gaan werken,omdat ik bi heb,ik werkte voor de helft zwart en de rest wit,het zwarte ben ik mee gestopt dus ook 270 minder te besteden.

16. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben al heel veel bezuinigd maar volgend jaar:
    - zijn onze abonnementen afgelopen en ipv 30€ pp zijn we voor sim only 10€ pp kwijt

-ik ga geloof ik maar twee keer per jaar naar de kapper

- mijn man heeft sinds kort een andere baan en krijgt 350€ meer en dat hebben we ook echt nodig

-minder uitjes en weekendjes weg. Dat is afkicken want wij zijn daar heel erg van.

-we gaan weer terug naar digitalis van KPN ipv canal digitaal.

-Eredivisie live gaat eruit

17. elly010

elly010 Actief lid

1 dec 2011
    306
    1
    16
    nu nog werken. maar vooral huismoeder huisvrouw
    alanya turkije
    ik heb helemaal geen mobiele telefoon meer.
    ben alleen staand moeder in de bijstand. ( niet omdat ik niet wil werken maar omdat het nu niet gaat in verband met rheuma) dus geen vooroordelen van dan ga je toch werken graag.
    wij kopen altijd groot in alles de vriezer in. en ik eet vaak een kop soep omdat je met zijn 2tjes toch niet zoveel eet.
    weinig electrische apparaten aan.
    en spelen doen we buiten op het pleintje.
    leuk uitje gratis de kinderboederij en lunch pakketje mee.
    we doen wel regelmatig zwemmen. maar neem dan een rittenkaart scheelt ook.
    en elke dubbeltje omdraaien. en luiers en kinderkleding zo goedkoop mogelijk halen. en voor mezelf alleen het hoog nodige.

18. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Hier willen we bezuinigen op:
    licht (kaarsjes aan savonds), sigaretten (scheelt al 80 euro per maand),
    eten (we kopen vaak van alles waar we zin in hebben en afhaal eten) en ook proberen te bezuinigen op de verwarming alhoewel dat erg moeilijk is op dit moment. K zit nu te bibberen van de kou op de bank terwijl ik een dikke trui aanheb. K praat mezelf aan om door te bijten door die kou. Vind het echt niet kunnen dat mensen t koud moeten zitten hebben in hun huis, waar je tot rust zou moeten komen en je lekker voelen. Allemaal om maar te bezuinigen....

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zit hier ook te bibberen op de bank, thermostaat staat als we thuis zijn op 19 graden. Wil het wel een tijdje volhouden om te kijken of het scheelt. Is sowieso beter voor het milieu. Maar ik ga nu wat doen, krijg ik het hopelijk wat warmer (maar moet in onze niet geïsoleerde keuken zijn, daar zal het nu 16 graden zijn denk ik, brrrr)

20. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Ja beter voor het milieu is het wel! Onze verwarming heeft 3 standen maar aan die 1e 2 hebben we echt niks want hij slaat pas aan zodra we m gelijk op de 3 gooien. En dan zeggen ze bij de woningbouw dat we m altijd op stand 1 moeten laten zodat het geleidelijk verwarmt :S vaag.
    Ik ga ook maar eens wat doen ja. Muziekje op en dansen ofzo. Daar krijg ik t wel warm van hihi.

Deel Deze Pagina