meiden die zijn geopereerd aan carpaal tunnel syndroom

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door suus02, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Hoi
    Ik vroeg me af of hier ook meiden zijn die zijn geopereerd aan het carpaal tunnel syndroom. Eind april moet ik aan mijn eerste pols worden geopereerd. Ik ben benieuwd naar ervaring. Hoe lang duurde het herstel..... wat kon je wel en niet snel na de opereratie? Is het je mee of tegen gevallen enz enz. Aangezien ik twee kids heb ben ik daar namelijk wel erg benieuwd naar. Alvast bedankt!

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    niemand?

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    8 april ga ik voor de eerste hand.. tweede hand pas na de zomer..
    Ik heb nog geen ervaring die ik met je kan delen... Maar als je me na 8 april vraagt kan ik je vast e.e.a. vertellen..

Iemand van de zwangerschapscursus is onlangs geopereerd, ook moeder van 2.. Zij had veel hulp van haar moeder&schoonmoeder.. een "luxe" die ik helaas niet zo makkelijk kan inzetten.. Mijn man heeft zn werk thuis en zal dus dan een paar dagen meer binnen moeten zijn.. Ik red me wel, maar de zorg voor gijs.. tja dat word wat lastiger.. maar denk dat ik al snel dingen zelf probeer om te doen.. Als t niet kan zoals t moet, moet t maar zoals t kan.. toch?

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Ja klopt.... ben benieuwd naar je ervaring! Dus als je het wil laten weten, graag. Veel succes 8 april. Alvast bedankt.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    de operatie is achter de rug.. Vannacht gelukkig redelijk kunnen slapen..
    maar met rechts kan ik dus echt niks.. en met 1 arm een kleintje uit bed tillen.. ik durf t niet aan.. iets open of dichtdraaien ? als t niet te vast zit of vast hoeft dan lukt het..
    aankleden? bh los/ vast moet mn man doen.. een hemd vandaag maar niet aan, op rechts krijg ik t niet goed in mn broek gestopt.. veteren...rits dicht.. nu ff niet..

de pijn.. dat valt mee.. zolang ik mn hand niet gebruik... stil houden is nu nog t beste.. liefst wat op een kussentje laten rusten, anders worden mn vingers helemaal dik..

22 april op controle en worden de hechtingen verwijderd...

6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    gelukkig dat de pijn meevalt maar je bent erg onthand zo te lezen....... ben benieuwd naar het verloop van herstel? Heel veel succes!!!!

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Gelukkig valt de pijn mee. Wel vervelend dat je zo onthandt bent. Hoe lang mag je niks doen met je hand?

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik mag zeker een week niet zwaar tillen...Maar heb niet gevraagd wat ze met "zwaar" bedoelen.. Aan andere kant.. als t te zwaar is, voel ik t direct..

Heb gisteravond t verband er trouwens af gehaald, het begon eronder te irriteren... M'n hand is flink dik nog ( en stijf, door t vocht erin), maar dat zal wel langzaam afzakken.. Ik heb vanmorgen zelfs Gijs verschoond.. hij had gepoept.. met rechts zn benen omhoog gehouden, met de onderarm en met links t verdere werk..

Je word wel vindingrijk en zoekt de grens van wat kan nog en wanneer doet t pijn wel op, als je alleen bent met je kindje..

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Heb je geen hulp?!? Ik heb respect voor je, maar let je wel op je grenzen?

Ik ben op het moment met acupunctuur bezig. Ben 2 keer geweest, 1 keer merkte ik direct dat het beter ging en de andere keer waren de klachten verdubbeld. Het heeft dus duidelijk effect, nu nog de goede kant op. Ik hoop dat dit voor mij werkt. Anders moet ik ook geopereerd worden.

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Valt nog niet mee........ ben benieuwd hoe ik me red. Heb gelukkig wel hulp geregeld.
    Hoe doe je het met je werk (of werk je niet)? Voor hoelang heb je, je afwezig gemeld? En bij de na controle kijken ze alleen naar wond of ook hoe het verder moet qua herstel. Ik vraag dit omdat ik een lijfelijk beroep heb waar ik veel gebruik maak van mijn lijf. Dus vroeg me af na hoelang ik weer kan gaan werken?

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben voor de rest van deze maand ziek gemeld.
    Per 1 mei stop ik bij mn huidige werkgever, om terug te keren naar de vorige ,waar ik voor en tijdens zw.schap werkte, maar gestopt ben omdat ik opvang niet rond kreeg..Ik had 20 uur per week daar, maar ben nu oproepkracht. 1 of 2 ochtenden per week vind ik voldoende.

Mijn man heeft zn werk thuis ( melkveehouder) hij past zn werk een beetje aan.. zo komt hij na t melken smorgens eerst binnen om Gijs naar beneden te brengen, verschonen en fles te geven en dan pas melkstal schoonmaken, en koeien voeren enzo..
    Ook heeft hij zn mobiel zij zich zodat , indien nodig, ik hem kan bellen en hij vrij vlot binnen is... Gelukkig is dit nog de "magere" tijd en heeft ie niet zoveel werk nog.. Dat word vanaf mei wel anders..

Mijn moeder wil a.s. dinsdag wel weer even komen voor wat huishoudelijk werk...

12. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Hoe is het nu? Al wat "mobieler"? Had je een plaatselijke verdoving tijdens de operatie of niet. Zo ja, viel de prik in je pols mee of niet. Heb het niet zo op prikken, vandaar.

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    t was idd onder plaatselijke verdoving.. Die prikken zijn niet leuk..Op zich t idee dat ze in je pols zitten te wroeten en je dat allemaal mee maakt vond ik zelf niet zo fijn..

Ik ben inmiddels weer goed mobiel.. Kan mezelf weer helemaal aankleden, rits en knoop van de broek dicht krijgen, schoenen veteren.. doppen en deksels los/vast maken lukt nog niet..En de kleine in bad doen durf ik nog niet.. Misschien van de week ff proberen, als mn man er bij is..

't Gaat eigenlijk heel goed.. en ( tis natuurlijk geen garantie) mag links ook wel zo snel mogelijk..maar dat moet ik nog maar eens met mn man bespreken...

ohja.. en waar t ook allemaal om ging: ik heb geen geprikkel meer in mn vingers:D

14. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Hoi
    Hoe is het ermee. Helemaal hersteld. Had je de nacontrole al gehad?
    gr suus

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben vanmiddag voor controle geweest.. Arts was tevreden over hoe t er uit ziet.. vorige week bij h.a. 2 hechtingen laten verwijderen, afgelopen zondag zelf de andere 3 er uit gehaald..
    Ik heb nog wel last van de muis van de duim.. spierpijn.. dat kon nog wel een 2 weken duren..
    Gisteravond geprobeerd te trainen ( majorette) maar dat was geen geslaagde actie.. Pijnlijk en eigenlijk ging t gewoon niet.. ( maar 8 mei een wedstrijd in t verschiet, dus je wilt wel..) Op aanraden arts dat maar even laten varen..

Voordat ze links willen opereren wachten ze sowieso ( tenzij je echt heel veel last hebt) een maand of drie.. Dat komt hier weer beroerd uit, dus doorschuiven naar oktober..

schrijven is momenteel nog lastig, doppen en deksel los/vastdraaien ook.. Autorijden zaterdag gedaan, maar als ik meer dan 30 km rij, weer meer last van mn duim ( muis).. Ohja.. Stofzuigen voelde ook niet prettig.. vooral stoelen even met zo'n opzetborstel...

16. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    vandaag ben ik geopereerd. wat een rot prik voor de verdoving. de ingreep zelf viel me gelukkig mee. wat de pijn gaat doen kan ik nog niet zeggen..... dus beb benieuwd hoe alles gaat lopen

17. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ja die verdovingsprikken zijn echt Knudde... Ik hoop dat je weinig napijn hebt...

Beterschap!

18. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Suus..

Hoe gaat t met jou nu? Kun je je al weer wat beter zelf redden? Hoe is t met na-pijn? heb je al "uitvindingen"gedaan, een handigheidje waardoor je zelf nu wel eits kan ipv hulp ervoor vragen?

Ben ook wel nieuwsgierig naar jou ervaring..

Oktober mag ik voor de linkerhand olé wat hebben we er zin in.. NOT

19. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    de pijn viel gelukkig mee, met paracetamol was het wel uit te houden. en heb paracetamol nu niet meer nodig. voor de rest valt het tegen wat ik kan. mijn vingers kan ik nog niet volledig buigen en ze voelen nog stijf aan (hou ook vocht vast). hoe was dat bij jou?
    heel fijn he dat je weet dat je andere hand ook nog moet.....bah

20. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    oja en gevoel en kracht in hand is ook minder. maar ja daar was ook grote kan op.

Deel Deze Pagina