Ik twijfel al heel lang of ik een draagdoek zou aanschaffen. Lijkt me eigenlijk heel leuk en in de draagzak past ze al bijna niet meer, ze zit er echt helemaal opgepropt in. Vooral met de winter straks, dikke jas enzo. Nee dat gaat echt niet meer passen. Tot wanneer is t leuk om een draagdoek te gebruiken? Vind t wel fijn als ik zoonlief naar psz breng want met een kinderwagen de psz in, is niet altijd te doen. Lopen meerdere ouders rond en is altijd zo'n gedoe met ophalen dat het snel snel moet want ik sta weer eens in de weg. Je kan draagdoek tot 18kilo gebruiken (niet dat ik t al voor me zie als ze straks 3 is dat ze er nog in zit want dan loopt ze maar lekker ) Maar tot wanneer heb je écht de draagdoek gebruikt? Heeft t dus nog wel nut om hem nu nog te kopen, ze is ondertussen alweer 4maanden oud
Dan zou ik voor een ergonomische drager gaan zoals de Beco butterfly, bondolino, manduca etc. Zijn makkelijk, comfortabel en lang te gebruiken De tricot draagdoek heb ik bij mijn oudste tot 4 maanden gebruikt. Daarna werd ze voor mij te bewegelijk en vond ik het niet meer makkelijk om haar stevig in de doek te knopen. Met 6 maanden een Beco gekocht en haar daar heel veel ingehad. Eerst op de buik en vanaf een jaar ongeveer op de rug. Tot 2,5 heeft ze er op de rug in gezeten op vakantie Als je toch een draagdoek kiest, neem dan een gewoven draagdoek, die rekken niet zo uit.
van bykay heb je nu ook geweven doeken (de denim) maar idd je hoort overal dat de rekbare echt beter is voor onder 4 maanden en daarna de geweven... maaruh draagdoek niet twijfelen joh, het is echt de beste koop ooit
Ik zou dus na mijn eigen ervaring niet meer kiezen voor een zelfknoopdoek na 4 maanden. Er is echt heel veel op de markt om je kindje te dragen. Gek genoeg alleen op internet en blijven de babywinkels hierin helemaal achter. Die verkopen vaak alleen Babybjörn en consorten en die zijn niet goed voor baby en niet comfortabel voor de ouder. Babybij heeft de meeste ergonomische dragers op hun site te koop staan met wat informatie erbij. Lees je goed in en kijk wat het beste bij jullie past.
Dankje voor de tip! Ik ga is even goed rondneuzen op die site. Idd, in winkels zieje niks hangen, alleen de baby bjorn en die hebben wij dus maar daar past ze dus niet meer in
Hoi hoi, Het loont zeker! Mijn dochter, 7+ maanden en over de 9 kilo, draag ik iedere dag! Zowel in mijn geweven draagdoek als in onze ergonomische draagzak. Ik zou niet meer anders willen en zij ook niet! Voor tips mag je ook pm sturen. Als je in de buurt woont mag je ook proberen hoor! Baby bjorn is niet fijn voor zowel jouw als voor je kleine. Niet te vergelijken ook! Groetjes
Hier een Beco butterfly, een HopTye en 3 geweven draagdoeken in huis. Laatste keer dat ik mijn dochter heb gedragen, was toen ik 39w zwanger was. Ze was toen bijna 2 en 14kg. Had gewoon geen zin om de buggy mee te zeulen. Dus op he vraag of het nog nut heeft, absoluut!! Zoon gaat altijd in de draagdoek als we gaan winkelen, dierentuin, stukje wandelen met dochter, vind het veel makkelijker dan kinderwagen of buggy meezeulen, tenzij ik alleen de stad in ga, want dan gaat dochter in de buggy.
Kwam op dd.nl tegen dat je een doek kan lenen voor 14dagen. Denk dat ik dat maar is ga doen er is echt belachelijk veel keuze in draagdoeken, word er helemaal scheel van. Zag iets van een tricotti coti iets. Weet ik veel hoe dat heet. Heb ff youtube erbij gepakt en zag dat dat 2 doeken waren dieje niet kan verstellen, dus dat moet maar net precies passen volgens mij. Heel onhandig denk ik Rijtjes: passen weet niet of dat gaat lukken, heb een maatje meer dus heb een L nodig denk ik. Saz: zo jij heb hele collecties haha. Welke vind je t fijnste om te gebruiken? Was even vergeten te zeggen dat ik al 11jaar rugpatient ben... Dus moet wel een doek hebben waar ik mn rug niet bij verkl**t
Ben zelf bij een draagdoekconsulent geweest erg fijn. Die heeft allerlei doeken en zakken in huis en daar leer je goed knopen en krijg je uitstekend advies. Weet natuurlijk niet waar je woont, maar ik ben in Terborg geweest (bij Doetinchem) en zij is gratis mits je daar iets koopt: Draagdoeken, borstvoedingskleding en houten speelgoed en natuurlijke verzorgingsproducten - Home . Heb zelf de geweven doek.
Ik zou ook voor een ergonomische draagdoek/zak gaan. Zelf heb ik een manduca en mijn beide zoontjes er vanaf de geboorte tot nu (mijn jongste is anderhalf) in gedragen en nu nog soms als we een lange wandeling maken in het bos. Hij kan van geboorte tot 20 kilo. Heb hem heeel veel gebruikt. Buik, later op de rug als ze zwaarder werden. Succes
Je kindje is PAS 4 maanden oud! Mijn dochter heeft tot ruim een jaar vaak in de doek gezeten, als ze moe was, als ik aan het koken was, als we weggingen zat ze tot 20 maanden bij mij in de doek, toen is mn zoon geboren ( 2 dagen voor de bevalling droeg ik haar voor 't laatst ) en nu draagt mn man haar ( 14 kilo, 22 mnd ) als we bv naar de stad enzo gaan. Wij vinden buggies gewoon ontzettend onhandig dus dragen liever allebei de kinderen.
Ik heb een geweven draagdoek en mijn dochter (3) kan er nog in! Alleen gebruiken we voor haar nu meestal de Manduca (ergo draagzak tot 20 kg). In principe kan het zolang jij het prettig vindt! Slungelige benen zijn hier nu wel eens onhandig, maar mijn dochter is licht en smal, dus kan best. Praktisch gezien heb ik hem toch zeker tot 2 jaar gebruikt voor bijvoorbeeld slaapjes als we naar de dierentuin gingen ofzo. Ideaal, als ze gewoon tussen de middag een uurtje bij je kunnen tukken!! Hier een fotootje van toen ze bijna 2 was (1 jaar en 10 maanden, ongeveer 10 kilo). Scheelt dus wel of je kindje zwaar is of licht, maar ik draag haar nu nog en nu is ze 13 kilo, dus het kan wel! [edit] onherkenbaar gemaakt
Het kan tot zolang jij het wilt en zolang je dochter het fijn vind. Ik zou nu wel eerder voor een geweven draagdoek gaan kijken of een andere ergonomische drager. Rekbare doeken schijnen bij zwaardere kindjes niet meer fijn te zijn. Ik heb de rekbare doek ook maar 2x gebruikt, vond hem niet fijn. Zelf heb ik via Babybij meerdere dragers/draagdoeken geleend en vond dat echt ideaal! Ik heb nu een Bondolino (ergonomische drager), een Girasol (draagdoek) een een Hoppediz pune pink (dunne zomer draagdoek). Ik zou echt niet meer zonder kunnen
Ik heb mn dochter tot ruim een jaar gedragen. Moet er ook bij zeggen dat ze niet bepaald veel woog. 8 kg met 1 jaar,dan is het zeker te doen.
Zl gaat nog steeds in de draagdoek, 1,5 jaar oud en 10 kg. Gaat perfect. Alleen dan wel met een geweven. Ik zou niet voor een bykay, draagdoek.nl of tricotti gaan. Dat draagt toch een stuk minder fijn met wat meer gewicht vind ik.
Ik draag Lieze nog steeds en ze is nu 1. Bij de andere kids moest ik stoppen met dragen met een maand of 4. Ik had toen bij de oudste een bjorn (rotding) en bij de andere kids een tricot slen. Maar dat is én erg warm en de kids werden al snel te zwaar. Toen een Geweven doek aangeschaft en ideaal! Alleen het knopen moet je wel even leren, gelukkig is hier 1x pm een draagconsulente op het cb. Buikknopen ging zelf goed, maar het rugdragen moest wel even wennen met knopen. Heb haar gisteren nog wel lekker op mijn buik gedragen. Ik heb zelf bekkeninstabiliteit maar een draagdoek zorgt er juist voor dat je het gewicht over je gehele rug verdeelt. Heel fijn.
Wat fijn al die tips en ervaringen. Leuke foto ook. Ben zelf echt een noob wat betreft draagdoeken dus weet echt t verschil allemaal niet. Afgelope dagen(en nog steeds) flink ziek dus kga van de week even rustig inlezen wat wat is en waarom ene beter is dan andere.
ik heb een bykay. mijn dochter is 15 maanden en draag haar nog met plezier. ik heb ook chronische rug problemen en veel last van bekkeninstabiliteit (gehad), deze doek verdeeld het gewicht mooi over je rug. Een topper!